اضطراب حمل پول نقد، یکی از عمده مسائلی بود که در گذشته همیشه هنگام سفر به خارج از کشور از شیرینی سفر مسافران می کاستاما امروزه به لطف حضور کارت های اعتباری، انجام خرید آنلاین و پرداخت های اینترنتی از سایت های خارجی نیز به امری آسان تبدیل گشته است. همانطور که در مقالات گذشته نیز به آن پرداختیم کارت های اعتباری انواع مختلفی دارد، در صورتی که تمایل به تهیه این گونه کارت ها داشته باشید باید قبل از خرید، از تفاوت ها و امکانات آن آگاهی لازم را داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیازتان بهترین آن ها را انتخاب نمائید. در این مقاله تراپی اطلاعاتی در زمینه ویژگی ها و تفاوت ویزا کارت و مستر کارت را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. لطفا با من همراه باشید!

مختصری در مورد ویزا کارت و مستر کارت

قبل از اینکه به ذکر تفاوت ویزا کارت با مستر کارت بپردازیم، لازم است که ابتدا به طور مختصر با این دو نوع کارت اعتباری محبوب در جهان آشنا شوید. در خصوص اطلاعات بیشتر درباره ویزا و مستر کارت می توانید دو مقاله ویزا کارت چیست و مستر کارت چیست را مطالعه کنید.

ویزا کارت و مستر کارت، دو نوع از معتبرترین کارت های اعتباری هستند که از لحاظ ویژگی ها و امکانات، با یکدیگر شباهت های بسیاری دارند به طوری که بسیاری از دارندگان این دو نوع کارت اعتباری آن ها را غیر قابل تشخیص می دانند. اگر چه  تقریبا از نظر اکثر صاحبان کسب و کارهای بزرگ، هر دو نوع کارت اعتباری بسیار امن و قابل قبول هستند.

 ویزا کارت و مستر کارت دو کارت اعتباری محبوب

ویزا و مستر کارت، دو شرکت آمریکائی است که خدمات مالی و نقل و انتقالات ارزی را به کاربران سراسر جهان ارائه می دهد. از طریق این کارت های اعتباری خدمات مبادلات ارزی به صورت الکترونیکی در سراسر جهان انجام می شود. ویزا و مستر کارت انواع مختلفی دارد از جمله کارت های اعتباری، کارت های پیش پرداخت و سایر کارت های بانکی. همه ی این کارت ها با نشان تجاری ویزا کارت و مسترکارت ارائه می‌شود.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

 عملیاتی که هنگام استفاده از ویزا کارت یا مسترکارت، انجام می شود عبارتند از

  • هماهنگی با شرکت صادر کننده کارت برای تشخیص اینکه آیا تراکنش باید پذیرفته یا رد شود.
  • هماهنگی با شرکت صادرکننده کارت برای پذیرش پرداخت شما
  • پردازش عملیات پرداخت، بین ارائه دهنده کارت و فروشنده

پیش تر گفتیم که شباهت های زیادی بین ویزا و مستر کارت وجود دارد. با این وجود، برخی تفاوت های کلیدی نیز بین این دو کارت اعتباری هست که صاحبان کسب و کارها و افراد متقاضی دریافت این کارت ها باید از آن ها آگاه باشند تا بتوانند کارت مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنند. در ادامه به ذکر چند مورد تفاوت ویزا کارت و مستر کارت پرداخته ایم. پس همچنان با ما همراه باشید.

آشنایی با تفاوت ویزا کارت و مستر کارت  

در این بخش از مقاله ویزا کارت و مستر کارت را با یکدیگر مقایسه کرده ایم و به ذکر تفاوت های این دو کارت بانکی را با یکدیگر پرداخته ایم.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت از لحاظ مقبولیت عام

بنا بر اطلاعات آماری به دست آمده که در ارتباط با کاربران ویزا و مستر کارت، تقریبا بیش از 28 میلیون از دارندگان حساب های بانکی، دارای ویزا کارت و بیش از 30 میلیون از آن ها دارای مستر کارت می باشند و این نشان می دهد که هر دو نوع کارت در بین کاربران و دارندگان حساب، از محبوبیت تقریبا یکسانی برخوردارند. اما این آمار نشان می دهد که به میزان اندکی، کاربران مستر کارت از ویزا کارت بیشتر است.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

تفاوت ویزا کارت با مستر کارت از لحاظ کاربرد 

هر کدام از کارت های ویزا و مستر کارت ، برنامه های کاربردی متفاوتی را برای کاربران خود ارائه می دهند و تفاوت این دو در نوع برنامه ی ارائه شده است.

به طور مثال : شبکه ویزا کارت، برنامه Visa SavingsEdge را برای کاربران خود ارائه می دهد که به وسیله آن امکان استفاده از ویژگی تخفیف تا 15٪ (یا بیشتر) را برای رزرو هتل ها، اجاره اتومبیل و مواردی از این قبیل ارائه می دهد.

مستر کارت نیز برنامه ای مشابه تحت عنوان Easy Savings را به همین منظور ارئه می دهد و به این ترتیب امکان ذخیره آن مبلغ در کارت صاحب حساب از این طریق برای آن فراهم شده است.

تفاوت ویزا کارت با مستر کارت از لحاظ مزایا

ویزا کارت، امکانات خود را در دو سطح "پایه" و "امضای ویزا" ارائه می دهد. مستر کارت، امکانات خود را در سه سطح "پایه" و "جهانی" و " منتخب جهانی"  ارائه می دهند؛ خدماتی که در هر سطح ارائه می شود با یکدیگر متفاوت است.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت از لحاظ  کارمزد

دارندگان ویزا کارت ها به دلیل ارائه خدمات بیشتر ویزاکارت، کارمزد سالانه بیشتری را متحمل می شوند.

به طور کلی چند فاکتور خاص وجود دارد که براساس آن ها می توان این دو نوع کارت اعتباری را با یکدیگر مقایسه کرد تا به تفاوت ویزا کارت و مستر کارت از لحاظ کارمزد پی ببریم. این معیار ها عبارتند از

  • نرخ بهره
  • پاداش
  • حساب های دوگانه(dual)
  • خدمات امنیتی

عمده تفاوت ویزا کارت با مستر کارت مربوط می شود به کاربرد، مزایا، محبوبیت در میان کاربران و کارمزدهای آن ها، که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.

تفاوت مستر کارت و ویزا کارت

البته لازم است بدانید که نوع دیگر ویزا کارت، با عنوان ویزا کارت مجازی نیز وجود دارد که این کارت به صورت فیزیکی صادر نمی شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزا کارت های مجازی به شما مطالعه مقاله خرید ویزا کارت مجازی را پیشنهاد می کنیم.

همراهان گرامی! چنانچه مایل به تهیه مستر کارت مجازی هستید، این کار را به همکاران ما در تیم تراپی واگذار نمایید و درخواست سفارش ویزا کارت مجازی را از طریق لینک زیر برای ما ارسال نمائید. مشاوران در اسرع وقت درخواست های شما را بررسی خواهند کرد و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

برای درخواست مستر کارت مجازی، کلیک کنید!

کلام پایانی

با وجودی که ویزا و مستر کارت هر دو از بهترین کارت های اعتباری می باشد که در میان کاربران بسیار محبوب هستند، همچنین دارای ویژگی های تقریبا مشابهی می باشند، اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در این مقاله به ذکر چند مورد تفاوت ویزا کارت و مستر کارت پرداختیم و توضیحاتی در مورد هر کدام برای شما عزیزان ارائه کردیم.

از توجه و همراهی همیشگی شما ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات تان را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 24 امرداد 1396
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر