یکی از سؤالاتی که بسیاری از شما عزیزان از ما دارید این است که ویزا کارت هک شده چیست و چه تفاوتی با ویزا کارت رایگان دارد؟ با توجه به این که این سؤال به صورت مکرر تکرار شده و جواب آن اهمیت زیادی دارد، در این مقاله تصمیم داریم اطلاعات جامعی در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

ویزا کارت هک شده چیست؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه تعریفی از این نوع کارت اعتباری در اختیار شما قرار بدهیم، باید بگوییم: به ویزا کارتی که توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته و هک شده است و سپس اطلاعات آن از طریق وب‌سایت‌های مختلف به فروش می‌رسد، ویزا کارت هک شده می‌گویند!

بنابراین، در صورتی که طی یک برنامه کلاه‌برداری، اطلاعات کارت نظیر رمز و ... به سرقت رفته و در اختیار هکرها قرار بگیرد، احتمال آنکه اطلاعات کارت با قیمت خیلی کمتری به فروش برسد، وجود دارد.

ویزا کارت هک شده چیست؟

تفاوت ویزا کارت هک شده و ویزا کارت رایگان چیست؟

حال سؤالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که پس تفاوت بین ویزا کارت هک شده و ویزا کارت رایگان در چیست؟ آیا این احتمال وجود دارد که اطلاعات ویزا کارت رایگانی که از طریق سایت‌های مختلف به دست می‌آید، به نوعی همان اطلاعات ویزا کارت هک شده باشد؟

در پاسخ به این دسته از عزیزان باید گفت، بله! اگرچه ویزا کارت هک شده و رایگان تفاوت‌هایی با هم دارند اما برخی مواقع به دلیل عدم آگاهی کافی، احتمال اینکه شما به اشتباه به جای استفاده از یک ویزا کارت مجازی رایگان در حال استفاده از یک ویزا کارت هک شده باشید، وجود دارد.

به طور کلی ویزا کارت مجازی که به صورت رایگان صادر می‌شود، هیچ یک از اطلاعاتی که در رابطه با آن در اختیارتان قرار داده می‌شود، معتبر نیستند. بنابراین شما نمی‌توانید از آن‌ها برای خرید از سایت‌های خارجی مانند خرید از آمازون و ... استفاده نمایید. تنها استفاده‌ای که از این نوع کارت‌ها می‌توانید داشته باشید این است که هنگام ساخت حساب کاربری در سایت‌هایی که به تائید هویت نیاز دارند، از اطلاعات این کارت‌ها استفاده نمایید.

اما در رابطه با ویزا کارت هک شده، این گونه نیست. چرا که اطلاعات این کارت همه معتبر بوده و مربوط به یک شخص حقیقی می‌باشد. بنابراین، در صورتی که فردی که کارت وی هک شده به بانک و یا هر یک از مراجعه قانونی شکایت کند، می‌تواند هنگام استفاده از کارت متوجه شده و سریعاً پیگیری نماید.

پس اگر شما به اشتباه به جای آنکه از ویزا کارت رایگان استفاده کنید، در حال استفاده از ویزا کارت هک شده باشید، احتمال اینکه دچار انواع مشکلات قانونی شوید. وجود دارد.

ویزا کارت هک شده چیست؟

از کجا متوجه شوم که در حال استفاده از ویزا کارت رایگان و یا ویزا کارت هک شده هستم؟

متأسفانه جوابی برای این سؤال وجود ندارد.چرا که شما به هیچ طریق نمی‌توانید متوجه شوید که اطلاعاتی که در خصوص کارت در اختیار شما قرار داده شده است، واقعی می‌باشد یا نه! پس به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از سایت‌های مختلف جهت دریافت ویزا کارت رایگان خیلی مراقب بوده و از درستی عملکرد وب‌سایت اطمینان حاصل کنید. چرا که در غیر این صورت احتمال اینکه به صورت ناخودآگاه وارد یک سری جریانات کلاه‌برداری شوید وجود دارد.

نتیجه‌گیری

با توجه به مواردی که در خصوص تفاوت ویزا کارت هک شده و ویزا کارت رایگان بیان کردیم، روشی جهت تشخیص این دو نوع کارت از یکدیگر وجود ندارد. بنابراین، احتمال اینکه شما به صورت ناخودآگاه در حال استفاده از یک کارت هک شده باشید وجود دارد. البته در صورتی که صاحب کارت مفقود شدن کارت را اطلاع داده باشد، انجام هیچ تراکنشی با آن امکان‌پذیر نخواهد بود. یعنی شما حتی نمی‌توانید از آن کارت برای تائید هویت در سایت‌های مختلف استفاده نمایید.

تاریخ انتشار 01 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر