با وجودی که visa card یکی از معروف ترین و معتبرترین کارت‌های اعتباری در دنیا می باشد و در بین هزاران کارت بانکی کاربران این نوع کارت بسیار قابل توجه می باشد، اما افراد زیادی هستند که نمی دانند دقیقا ویزا کارت چیست، کاربرد ویزا کارت چیست و چندان با آن آشنا نیستند. بر همین اساس در مقاله ای که پیش رو دارید، تراپی به پاسخ سوال این دسته از دوستان عزیز در مورد اینکه visa card چیست ، پرداخته است. لطفا با ما همراه باشید.

حتما بخوانید :

ساخت ویزا کارت

نحوه خرید با ویزا کارت

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چیست؟

ویزا کارت یعنی چه؟

شرکت ویزا ، یک شرکت مالی چند میلیتی است که نقل و انتقالات وجوه و ارزهای مختلف را به صورت الکترونیکی در سراسر جهان تسهیل نموده است. ویزا یکی از معتبرترین و ارزشمندترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی در جهان است که انواع کارت های بانکی و کارت های اعتباری از جمله ویزا کارت را برای کاربران خود صادر کرده است.

تاریخچه ویزا کارت (visa card(

در 18 سپتامبر سال 1958 ، بانک آمریکا (BofA) به طور رسمی برنامه کارت اعتباری خود با نام BankAmericard را در Fresno ، California آغاز نمود. ایده اصلی BankAmericard توسط BofA ، گروه تحقیقاتی خدمات مشتری ، و رهبر آن ، جوزف پی ویلیامز ارائه شد.

در اواسط دهه 1950 ، اکثر شهروندان آمریکایی طبقه متوسط که از قبل حساب های اعتباری چرخشی مختلف داشتند ، به دلیل نیاز به حمل تعداد زیادی کارت و پرداخت اسکناس های جداگانه در هر ماه با مشکلات متعددی مواجه بودند و در آن زمان نیاز به یک ابزار مالی یکپارچه برای صنعت خدمات مالی آمریکا مشهود بود ، اما تا آن زمان هیچ کس راهکاری برای حل این مشکل نداشت.

تاریخچه ویزا کارت چیست

پس از گذشت چند سال، با تغییر مدیریت شرکت بانک BofA ، مدیر جدید متوجه شد که BankAmericard قابل نجات است و تمهیداتی اندیشید تا مشکلاتی که در ارتباط با آن وجود داشت را مرتفع سازد. هیئت مدیره جدید تلاش کرد تا کنترل های مالی مناسب را اعمال نماید و بنابراین در ماه مه 1961 ، برنامه BankAmericard برای اولین بار سودآور شد.

پس از آن در سال 1976 ، BankAmericard ، Barclaycard ، Carte Bleue ، Chargex ، Sumitomo Card و سایر دارندگان مجوز فعالیت در این حوزه، با نام جدید "ویزا" متحد شدند که پرچم آبی ، سفید و طلایی متمایز خود را داشتند.

اصطلاح ویزا در سال 2007 توسط بنیانگذار این شرکت، دی هاک ابداع شد. او معتقد بود که این کلمه در بسیاری از کشورها فوراً قابل تشخیص است و همچنین نشان دهنده پذیرش جهانی است.

کاربرد ویزا کارت چیست؟

 ویزا کارت (visa card) در ابتدا تنها برای مصرف کنندگان متوسط و بازرگانان کوچک و متوسط در ایالات متحده آمریکا کاربرد داشت. اما پس از توسعه این شرکت در سطح بین المللی، سهام شرکت ویزا به صورت عمومی در بازار بورس عرضه شد و تمرکز اصلی کسب و کار این شرکت به غول پرداخت‌های جهانی تغییر مسیر داد.

این شرکت خدمات پرداخت سریع، مطمئن و قابل اعتماد الکترونیکی خود را به کسب و کارها، کاربران، موسسات مالی و دولت‌ها در بیش از 200 کشور و منطقه ارائه می‌دهد. شبکه پردازش ویزا با نام VisaNet نیز قادر به اداره  بیش از 65000 پیام تراکنش در یک ثانیه همراه با پشتیبانی از کلاهبرداری و تقلب برای مصرف کنندگان و اطمینان از پرداخت برای بازرگانان می‌باشد.

کاربرد ویزا کارت با توجه به نوع کارت صادر شده، متنوع و متفاوت است. این کارت‌ها با پاداش‌ تخفیف بلیط هواپیما، هتل و بسیاری از خدمات و محصولات دیگر در خدمت کاربران قرار می‌گیرند.

معرفی کاربرد ویزاکارت
ویزا کارت چیست ؟ ویزا شامل طیف گسترده‌ای از پلتفرم های پرداخت است که برای توسعه و ارائه برنامه‌های اعتباری، بدهی، پیش پرداخت و دسترسی به پول نقد برای صاحبان کارت‌ها (افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، ویزا خدمات پردازش معامله (اولویت مجوز، پاکسازی و حل و فصل) و سایر خدمات ارزش افزوده دیگری مانند مدیریت ریسک، پردازش بدهی، خدمات وفاداری،  خدمات اطلاعات ارزش افزوده و ... را نیز ارائه می‌دهد.

شما با استفاده از انواع ویزا کارت می توانید پرداخت های ارزی را در سراسر دنیا انجام دهید و بابت انجام تراکنش های بین المللی خود از لحاظ امنیت تراکنش ها هیچ نگرانی نداشته باشید.

نحوه پردازش تراکنش های کارت اعتباری ویزا کارت  

حال که می دانید ویزا کارت چیست و با تاریخچه و کاربرد ویزا کارت تا حدودی آشنا شدید، بد نیست از نحوه پردازش تراکنش های این نوع کارت های اعتباری نیز اطلاعاتی داشته باشید.

ویزا یک بازار دوطرفه است که هم به صاحبان کارت، صادرکنندگان و پردازنده‌های صادرکننده و هم به بازرگانان، خریدارها و پردازنده‌های خریدار خدمات می‌دهد. یک معامله معمولی در ویزا زمانی آغاز می‌شود که صاحب کارت اعتباری ویزا، آن را به یک فروشنده برای پرداخت کالاها یا خدمات خود ارائه دهد. اولین گام معامله مجوز است، این فرایند تأیید یا رد یک معامله قبل از خرید نهایی است.

  • در ابتدا صاحب کارت آن را به فروشنده برای پرداخت کالا یا خدمات می‌دهد.
  • در گام بعدی، دستگاه pos فروشنده، شماره‌ی اکانت و دیگر داده‌های رمزگذاری شده روی نوار مغناطیسی کارت یا تراشه الکترونیکی را می‌خواند.
  • پردازنده اطلاعات تراکنش را به پیام درخواست مجوز تبدیل کرده و آن را به ویزا کارت انتقال می‌دهد.
  • سپس بانک صادرکننده کارت، درخواست مجوز را بررسی می‌کند
  • درخواست داده شده از تمامی بعدهای تقلب و کلاهبرداری، تایید وضعیت خوب یا بد حساب و اعتبار کافی تراکنش بررسی می‌شود و سپس پاسخ مجوز به ویزا داده می‌شود.
  • ویزا واکنش مجوز به خریدار یا پردازنده خریدار را انجام می‌دهد.
  • خریدار یا پردازنده خریدار نتایج درخواست مجوز را به ترمینال تجاری ارسال می‌کند.

چگونگی پرداخت با ویزا کارت توسط تراپی

اکنون که می دانید ویزا کارت چیست و چه کاربردهایی دارد می توانید برای نقل و انتقالات ارزی خود این نوع کارت را هم در نظر داشته باشید.

به طور کلی درآمد عملیاتی VISA عمدتا شامل درآمد خدمات، درآمد پردازش داده‌ها و درآمدهای بین المللی می‌شود. ویزا کارت هیچ گاه بخشی از هزینه‌های تبادل، هزینه‌های پرداخت شده توسط صاحبان کارت‌ها و هزینه‌های تخفیف توسط بازرگانان را دریافت نمی‌کند.

خدمت پرداخت و خرید با ویزا کارت چیست

تراکنش های مالی با کارمزد حداقل، جز بزرگ ترین مزیت های ویزا کارت است؛ بنابراین شما می توانید این نوع کارت اعتباری را انتخاب کنید و هزینه خریدهای آنلاین، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی  و ... را با استفاده از ویزا کارت انجام دهید.

برای این منظور چنانچه ویزا کارت در اختیار ندارید می توانید این کار را به ما در تیم تراپی بسپارید. کافیست از طرق لینک زیر درخواست خود را به ما اعلام نمائید.

برای درخواست پرداخت هزینه با ویزا کارت ، کلیک کنید!

تیم تراپی بلافاصله پس از دریافت درخواست شما، بررسی های لازم را انجام می دهد. پس از آن شما معادل ریالی هزینه مورد نظر را به حساب تراپی واریز نموده و سپس پرداخت با ویزاکارت به واسطه تراپی برای شما انجام خواهد شد.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال ویزا کارت چیست؟ به درستی پاسخ دهیم و شما را با کاربرد ویزا کارت آشنا کنیم؛ به این امید که مطالب ذکر شده در انتخاب صحیح شما برای پرداخت های ارزی مثمر ثمر واقع شود.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه متشکریم، در صورتیکه هر گونه اطلاع دیگر در ارتباط با پاسخ سوال visa card چیست؟ دارید و از عملکرد ویزا کارت یا ویژگی‌های آن نسبت به سایر کارت‌ها اطلاعات مفیدی در اختیار دارید، لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از اطلاعات شما عزیزان بهره مند شوند.

تاریخ انتشار 01 آبان 1400
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    ماندانا غلامی ۰۴ امرداد ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
    سلام من برای پرداخت هزینه دانشگاه خارج از کشور بهم شماره کارت و حساب بانکی و.. دادن ایا شما پرداخت رو انجام میدید؟

    • تصویر آواتار
      روستا ۰۴ امرداد ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
      سلام دوست عزیز
      بله انجام میشود
      شما پس از احراز هویت در سایت و ثبت سفارش خرید با ویزا، سفارشتون و ثبت کنید در اسرع وقت انجام میشود

فرم ارسال نظرات کاربر