اگر قصد دارید از یکی از شرکت های مالی بین المللی ویزا یا مستر کارت، برای پرداخت های ارزی خود استفاده کنید. بهتر است انواع مستر کارت و ویزا کارت را بشناسید. در این مقاله شما را با انواع مستر کارت و انواع ویزا کارت آشنا کرده و ویژگی های هر کدام را بیان کرده است. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع مستر کارت

به طور کلی مستر کارت ها به سه دسته تقسیم بندی می شود که این دسته بندی بر اساس نحوه ی اتصال آن نوع کارت به حساب بانکی می باشد و عبارتند از :

  • مستر کارت اعتباری (Credit Card)
  • مستر کارت دبیت (Debit Card)
  • مستر کارت پیش پرداخت (Prepaid)

مقاله مرتبط: مستر کارت چیست؟

اما یک دسته بندی دیگر نیز برای مستر کارت ها وجود دارد. در این دسته بندی 5 نوع مستر کارت وجود دارد ک عبارتند از :

  • مستر کارت استاندارد
  • مستر کارت گلد
  • مستر کارت پلاتینیوم
  • مستر کارت ورد
  • مستر کارت الیت ورد

در بخش بعدی انواع مستر کارت را با ذکر توضیحاتی در مورد هر کدام از آن ها معرفی کرده ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید.

معرفی انواع مستر کارت

مستر کارت استاندارد (Standard Mastercard)

مستر کارت استاندارد یکی از انواع مستر کارت است که اگر به تازگی شروع به ساخت حساب مستر کارت کرده اید و می خواهید یک کارت اعتباری داشته باشید که بتوانید هزینه های روزمره خود را با آن پوشش دهید، یک مستر کارت استاندارد می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، به دلیل ویژگی هایی که ارائه داده است.

با این نوع کارت ها، شما در برابر خریدهای غیرمجاز محافظت می شوید. همچنین یک Mastercard ID سرقت برای محافظ از پرداخت های خود دریافت می کنید ، که برای شما این امکان را فراهم میکند تا از هر گونه تغییراتی که ممکن است نشان دهنده تقلب یا کلاهبرداری باشد ، مانند درخواست های جدید اعتباری ، تغییر آدرس یا حساب جدیدی که به نام شما افتتاح شده است ، مطلع شوید.

به علاوه ، می توانید از مزیت Mastercard Global Service بهره مند شوید؛ که برای شما این امکان را فراهم می کند تا با گزارش کارت گم شده و سرقت شده خود ، برای تعویض اضطراری آن سریعا اقدام نمائید. برخی از Mastercard های استاندارد نیز برنامه های پاداش برای کاربران خود ارائه می دهند.

مستر کارت گلد Gold Mastercard

یکی دیگر از انواع مستر کارت، مستر کارت گلد است. یک مستر کارت گلد طوری طراحی شده است که به شما قدرت خرید بیشتری می دهد و به ازای هر خرید با مستر کارت، پاداشی برای شما در نظر می گیرد. این نوع مستر کارت می تواند برای مسافران نیز گزینه ی مناسبی باشد، به این دلیل که کمک رایگان، بیمه حوادث سفر و ... را به ان ها ارائه می دهد.

مستر کارت پلاتینیوم (Platinum Mastercard)

مستر کارت پلاتینیوم یکی دیگر از انواع مستر کارت است. اگر به دنبال یک کارت اعتباری برتر هستید که امتیازات و مزایای بیشتری ارائه دهد ، Mastercard Platinum یک انتخاب مناسب است. این نوع کارت ها معمولاً دارای ساختار پاداش سخاوتمندانه تری هستند ، به علاوه شامل امکانات دیگری از قبیل راهنمای سفر و پشتیبانی از خرید می باشد، به این صورت که چنانچه کارت شما خراب شود ، گم یا دزدیده شود، مبلغی را به شما بازپرداخت می کند.

آشنایی با انواع ویزا کارت و انواع مستر کارت به شما کمک می کند تا با توجه به ویژگی های هر کارت و امکاناتی که دارد، بهتر بتوانید برای انتخاب یک کارت مناسب جهت انجام پرداخت های ارزی خود تصمیم بگیرید و اقدام نمائید، همچنین به بهترین شکل ممکن از امکانات آن بهره ببرید.

معرفی انواع مستر کارت: مسترکارت  پلاتینیوم

مستر کارت جهانی (World Mastercard)

اگر مرتبا به کشورهای دیگر سفر می کنید، همراه داشتن Mastercard World برای شما یکی از بهترین نوع مستر کارت می باشد. با استفاده از World Mastercards می توانید تجربه خریدهای منحصر به فردی را داشته باشید. این کارت برای شما امکان دسترسی به پیشنهادات ویژه ای را فراهم کرده است.

مستر کارت الیت جهانی (World Elite Mastercard)

Mastercard World Elite یک انتخاب درست برای مسافرانی است که مایلند به هر جا سفر می کنند، از تجربه ی خرید لوکس و جذاب لذت ببرند. به طور مثال با استفاده از این نوع کارت ، می توانید از تخفیف اتاق ها در هتل های لوکس منتخب در شهرهای مختلف جهان برخوردار شوید.

انواع ویزا کارت

ویزا کارت نیز انواع مختلفی دارد که سه دسته اصلی آن عبارتست از :

  • ویزا کارت اعتباری (Credit Card)
  • دبیت کارت (Debit Cards)
  • ویزا کارت پیش پرداخت (Prepaid Cards)

مقاله مرتبط: ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت اعتباری (Credit Card)

کارت های اعتباری ویزا کارت انواع مختلفی دارد. انواع ویزا کارت اعتباری شامل:

  • ویزا کارت کلاسیک : این نوع کارت ها در سراسر جهان پذیرفته می شود و کاربران آن می توانند در سفر، برای خرید هر آنچه نیاز دارند از این نوع کارت اعتباری استفاده کنند. امکان برداشت با استفاده از این نوع کارت ها از دستگاه های ATM در کشورهای دیگر وجود دارد.
  • ویزا کارت گلد : با ویزا کارت گلد شما می توانید از خط اعتباری چرخشی ، امکان تعویض اضطراری کارت و خدمات پرداخت نقدی لذت ببرید. ویزا کارت گلد امکان دسترسی رایگان به خدمات راهنمای مشتری را به صورت جهانی ، در 24 ساعت شبانه روز و در 365 روز سال فراهم کرده است.
  • ویزا کارت پلاتینیوم : ویزا کارت پلاتینیوم نیز دارای پذیرش جهانی می باشد و چنانچه شما کارت خود را گم کردید یا در صورت مفقودی کارت، می توانید به راحتی حساب خود را مسدود کرده و کارت دیگری جایگزین آن کنید. به علاوه با استفاده از ویزا کارت پلاتینیوم می توانید از دستگاه های خودپرداز پول نقد دریافت کنید.
  • ویزا کارت سیگنیچر : مزیت های ویزا کارت سیگنیچر ، شبیه به ویزا کارت پلاتینیوم است.
  • ویزا کارت اینفینیت : مزیت های ویزا کارت اینفینیت ، شبیه به ویزا کارت پلاتینیوم و سیگنیچر است.

وزا اعتباری از انواع مستر کارت

دبیت کارت (Debit Cards)

دبیت کارت یکی دیگر از انواع ویزا کارت است که شبیه پول نقد کار می کند، اما بهتر است! در حقیقت با استفاده از دبیت کارت ویزا کارت شما می توانید به صورت ایمن و در 24 ساعت شبانه روز به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید تا خرید ، پرداخت صورتحساب یا دریافت پول نقد را در هر نقطه از جهان که مایل هستید انجام دهید.

ویزا کارت پیش پرداخت (Prepaid)

ویزا کارت پیش پرداخت یکی دیگر از انواع ویزا کارت است. استفاده آسان و امکان شارژ مجدد، از  مهم ترین ویژگی های کارت های پیش پرداخت ویزا است، بدون نیاز به چک اعتباری یا حساب بانکی.

با کارت های پیش پرداخت ویزا ، تنها آنچه را که قبلاً به حساب خود واریز کرده اید انتقال می دهید و مجدد می توانید آن را شارژ کنید. این نوع کارت های اعتباری جایگزین هوشمندانه ای برای پول نقد هستند که می توانند متناسب با نیازهای شما  مورد استفاده قرار گیرد.

کلام پایانی

در این مقاله انواع ویزا کارت و انواع مستر کارت را به شما معرفی کردیم. اکنون می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در مورد هر کدام از انواع ویزا و مستر کارت به دست آورده اید، کارت مناسبی را برای خود انتخاب و تهیه نمائید. 

چنانچه در مورد هر کدام از انواع ویزا و مستر کارت با سوال یا مشکلی مواجه شده اید و یا قصد دارید هر کدام از انواع ویزا کارت یا انواع مستر کارت را سفارش دهید با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 05 آبان 1400
نویسنده  سحر طاهری
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر