آیا تا به حال تجربه ی خرید با کارت های اعتباری را داشته اید؟ قطعا پاسخ شما به این سوال مثبت است. حال اگر می پرسید که مستر کارت چیست؟ ، باید بگوئیم که مستر کارت یک نوع کارت اعتباری است، با این تفاوت که نه تنها برای ما در کشور ایران قابل استفاده نیست، بلکه دریافت انواع کارت اعتباری مستر کارت پروسه ی مربوط به خود را دارد. در این مقاله با ما همراه شوید تا پس از آشنایی با تاریخچه  مستر کارت، با کاربرد مستر کارت و سایر اطلاعات در مورد آن آشنا شوید.

حتما بخوانید: نحوه خرید با مستر کارت

حتما بخوانید: ساخت مستر کارت

تاریخچه مستر کارت چیست؟

اولین فعالیت های شرکت مستر کارت در ایالات متحده آمریکا، مربوط می شود به سال 1958 که با عنوان BankAmericard شروع به کار کرد. از سال 1966 سود آوری این شرکت آغاز شد و تا آن زمان 10 کارت اعتباری جدید را در ایالات متحده معرفی کرد؛ که پس ار آن طی دو سال این تعداد کارت اعتباری به 440 عدد افزایش یافت.

در سال 1966 چندین کارت بانکی اصلی به یکدیگر پیوستند تا ICA را به وجود آورند. ICA عبارتست از : Interbank Card Association ، انجمن کارت Interbank .

در سال 1969، Interbank یک برند بین المللی جدید را توسعه داد به نام Master Charge ، که کارت Interbank بود. لوگوی این کارت دو دایره زرد و نارنجی رنگ بود که همدیگر را همپوشانی می کرد.

مستر کارت چیست؟ و چه کاربردی دارد

در همان سال اولین بانک ملی شهر به Interbank پیوست و کارت اعتباری خود را با Master Charge ترکیب کرد و در سال 1979، کارت Master Charge  به "MasterCard" تغییر نام داد.

در سال 1983، شرکت بین المللی MasterCard  ، تبدیل شد به اولین بانکی که از این هولوگرام به عنوان بخشی از امنیت کارت های خود استفاده می کرد.

در اواسط سال 2006 ، MasterCard International نام خود را به MasterCard Worldwide تغییر داد که این نشان می داد که مقیاس جهانی تری برای آن وجود دارد. علاوه بر این ، لوگوی جدید شرکت را معرفی کرد که یک حلقه سوم به دو مورد قبلی اضافه کرد و شعار جدید شرکت همزمان معرفی شد : "قلب تجارت".

Mastercard در سپتامبر 2014 با شرکت اپل همکاری خود را آغاز کرد تا ویژگی جدیدی از کیف پول موبایل را در مدل های جدید iPhone و Apple Watch اپل که با نام Apple Pay شناخته می شوند ، در اختیار کاربران قرار دهد تا کاربران بتوانند با خیال راحت تری از Mastercard و سایر کارت های اعتباری خود استفاده کنند.

پس از آن شرکت مستر کارت مجموعه ای از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را برای خرید با این کارت اعتباری ارائه کرد و در ژانویه 2019 نام Mastercard را از لوگوی خود حذف کرد.

در آوریل سال 2021 ، Mastercard امکاناتی را ایجاد کرد که با استفاده از آن اطلاعات مشتریان را جمع آوری می کند تا بتواند آن ها را پیگیری کرده و به آن ها کمک کند. همچنین در سال 2021 ، Mastercard در لیست معتبرترین برندهای Morning Consult در رتبه 13 قرار گرفت.

حال که تا حدودی متوجه شدید که مستر کارت چیست و با تاریخچه مستر کارت آشنا شدید در ادامه سایر اطلاعات مستر کارت را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران نمی دانند که مستر کارت چیست و چه کاربردهایی دارد. مستر کارت ، یکی از انواع کارت های بانکی مربوط به ایالات متحده آمریکا می باشد که برای پرداخت های بین المللی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و در میان انواع کاربرانی که مستر کارت های مختلف را در اختیار دارند از محبوبیت خاصی برخوردار است. به دلیل اینکه امکان دریافت مستر کارت در ایران وجود ندارد شما می توانید برای داشتن این کارت بانکی از طریق شرکت های خدمات پرداخت ارزی در ایران اقدام نمائید. 

مستر کارت چیست ؟ آشنایی با زمینه های کاربرد مستر کارت

مستر کارت یکی از معتبرترین کارت های اعتباری است که در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. این شرکت بیش از 140 نمایندگی در کشورهای مختلف دارد و همچنین دارای بیش از 3 میلیون دستگاه پوز و ATM می باشد و رتبه ی اول مبادلات مالی جهان را به خود اختصاص داده است.

کاربردهای مستر کارت عبارتست از :

  • امکان خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی فیزیکی و مجازی
  • انجام مبادلات مالی بین شرکت های بین المللی
  • امکان انتقال وجه از صرافی های مختلف، بانک های بین المللی و بانک های اینترنتی

کاربرد مستر کارت در زمینه های مختلف

دوستان عزیز، با وجود چندین کاربرد مستر کارت که در بالا ذکر شد و اینکه این کارت اعتباری در دنیا بسیار مورد توجه بوده، از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره بر کاربران آن روز به روز افزوده می شود، اما متاسفانه در کشور ما به آسانی امکان دسترسی به مستر کارت وجود ندارد. پس چاره چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مطالب دیگری در ارتباط با اینکه مستر کارت یعنی چه ، ویژگی های مستر کارت و نحوه دریافت این کارت اعتباری آشنا کنیم.

انواع مستر کارت را بشناسید

اکنون شما می دانید که مستر کارت چیست ؛ تاریخچه مستر کارت را می دانید و با انواع کاربرد آن آشنا هستید. اما قبل از آنکه بدانید چگونه می توان مستر کارت تهیه کرد، لازم است که با انواع مستر کارت آشنا شوید.

کلا سه نوع مستر کارت وجود دارد، مستر کارت استاندارد، گلد و پلاتینیوم. هر کدام از این کارت ها دارای ویژگی های و محدودیت هایی نیز هستند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

  • مستر کارت استاندارد : این نوع مستر کارت بیشتر برای پرداخت هزینه های بین المللی مناسب است. مثلا اگر از فروشگاه های آنلاین بین المللی خرید می کنید، یا در آزمون های بین المللی شرکت می کنید و یا قصد سفر به کشورهای خارجه و رزرو هتل  و ... را دارید، برای پرداخت هزینه های مربوطه می توانید از مستر کارت استاندارد استفاده کنید.
  • مستر کارت گلد : مستر کارت گلد علاوه بر دارا بودن امکانات مستر کارت استاندارد، از انواع تخفیف ویژه و پیشنهادات بسیار شگفت انگیزی برخوردار است. البته از آنجا که این امکانات را می توانید در کشورهای دیگر یا در حین سفر به خارج از کشور استفاده کنید، بهتر است که اگر به سفر خارج از کشور علاقه مند هستید، مستر کارت گلد تهیه کنید.

البته ناگفته نماند که مستر کارت گلد محدودیت هایی نیز دارد. مثلا باید به طور ماهانه به میزان مشخصی، با مستر کارت گلد خرید کنید. به علاوه محدودیت های خرید روزانه با این نوع کارت نیز وجود دارد.

  • مستر کارت پلاتینیوم : مستر کارت پلاتینیوم برای افرادی مناسب است که بیشتر از کارت اعتباری استفاده می کنند. این نوع کارت بانکی علاوه بر ویژگی های مستر کارت گلد و مستر کارت استاندارد، محدودیت های مستر کارت گلد را ندارد و اگر می خواهید که با مشکلاتی در ارتباط با محدودیت های کارت ای گلد مواجه نشوید، مستر کارت پلاتینیوم گزینه ی مناسب تری برای شما می باشد. البته این را هم بدانید که برای داشتن مستر کارت پلاتینیوم لازم است که هزینه ی بیشتری بپردازید.

معرفی انواع مستر کارت و ویژگی های مستر کارت

مزیت های مستر کارت چیست ؟

  • کارمزد های ناچیز
  • امکان دریافت صورت حساب روزانه و به صورت رایگان
  • امکان نقد کردن وجوه از طریق دستگاه های خودپرداز (ATM) ، البته در خارج از کشور
  • امکان خرید از تمامی فروشگاه ها
  • امکان شارژ مستر کارت

دوستان و همراهان گرامی، تا این بخش از مقاله متوجه شدید که مستر کارت چیست ، تاریخچه مستر کارت را می دانید و با انواع کاربرد مستر کارت آشنا شدید و مزیت های آن را نیز می دانید؛ هم اکنون اگر قصد دارید یکی از این کارت ها را در اختیار داشته باشید، لازم است که از طریق شرکت های خدمات پرداخت ارزی در کشور اقدام نمائید.

خدمت تراپی و صدور مستر کارت

با توجه به اینکه کاربران محترم ایرانی می توانند از کلیه ی خدمات مستر کارت برای پرداخت های بین المللی خود استفاده کنند، و تنها امکان برداشت از طریق ATM ها برای آن ها از کشور ایران وجود ندارد، پس شما دوست عزیز هم می توانید برای دریافت مستر کارت اقدام نمائید.

ما در تیم تراپی به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات پرداخت ارزی بین المللی، خدمات خود را در حوزه ی صدور انواع مستر کارت نیز ارائه کرده ایم.

شما می توانید از طریق لینک های زیر برای دریافت هر کدام از انواع مسترکارت از جمله مستر کارت فیزیکی، مستر کارت مجازی و مستر کارت تراول درخواست خود را به ما در تیم تراپی اعلام نمائید.

همکاران ما در تیم تراپی، پس از بررسی درخواست شما اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام خواهند داد و در کوتاه ترین زمان ممکن مستر کارت برای شما عزیزان صادر خواهد شد.

کلام پایانی

بسیاری از دوستان مدت ها این سوال را در ذهن خود داشته اند که مستر کارت چیست؟، کاربرد مستر کارت چیست و مایل بودند تا اطلاعات مستر کارت را به طور کامل به دست آورند.

بر همین اساس در مقاله ای که پیش رو دارید، گفتیم که مستر کارت یعنی چه! ویژگی های مستر کارت چیست و شما را با انواع مستر کارت آشنا کردیم؛ همچنین به طور مختصر مطالبی را در مورد تاریخچه مستر کارت برای شما گرامیان عنوان کردیم.

امید است مطالب ذکر شده توانسته باشد رضایت خاطر شما عزیزان را جلب نموده باشد.

با آگاهی از تمامی نکات مربوط به مستر کارت ، چنانچه به دریافت این نوع کارت تمایلی نداشته باشید، می توانید پرداخت های ارزی بین المللی خود را به تراپی بسپارید. برای این منظور نیز می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را به تراپی اعلام نمائید.

لطفا برای درخواست پرداخت هزینه کلیک کنید!

ما در اسرع وقت درخواست شما را بررسی کرده و پاسخگو خواهیم بود.

از همراهی همیشگی تان ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 02 آبان 1400
نویسنده  سحر طاهری
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر