عزیزانی که تصمیم گرفته‌اند برای کار یا تحصیل به خارج از کشور سفر کنند، باید اسناد آن‌ها مورد تائید مرکز مربوطه در خارج از کشور قرار گیرد. آیا می‌دانید چگونه؟ برای این منظور سامانه‌ای وجود دارد به نام سامانه تاک که باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنید تا بتوانید مدارک خود را در خارج از کشور به تائید برسانید. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد سامانه تاک برای شما بیان کنیم و نحوه‌ی ثبت نام در آن را به شما  آموزش دهیم.  

با سامانه  تاک آشنا شوید

این سامانه در سال 93 راه اندازی شد و وابسته به سامانه‌های وزارت امور خارجه ایران می‌باشد که روند تائید اسناد را برای کاربران آسان تر کرده است. در سامانه‌ی تاک امکان تائید کلیه‌ی گواهینامه‌ها و مدارک مربوط به دانشجویان، تصدیق امضا برای وصیت‌نامه، اقرارنامه و مجوز خروج همسر و فرزندان و ... همچنین اسناد پزشکی وجود دارد. در حقیقت کلیه‌ی مدارک ذکر شده که توسط موسسات معتبر در داخل کشور صادر شده‌اند، تنها از طریق سامانه‌ی تاک قابل تائید توسط مراکز و ارگان‌های منظوره در خارج از کشور می‌باشد. چنانچه شما نیز نیاز به تائید مدارک خود برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، خوب است با نحوه‌ی ثبت نام و تائید مدارک توسط سامانه تاک آشنا شوید. پس همچنان با ما همراه شوید.

سامانه تاک

چگونه در سامانه تاک ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در سامانه  تاک دارای یک روند کلی می‌باشد که در این بخش از مقاله به ذکر آن خواهیم پرداخت.

  • مرحله اول : به وب سایت سامانه تاک به آدرس www.tak.mfa.ir  وارد شوید.

  • مرحله دوم : در سامانه تاک ثبت نام کنید.

  • مرحله سوم : به حساب کاربری خود وارد شوید.

  • مرحله چهارم : مدارک خود را بارگذاری کنید و یک کد رهگیری دریافت کنید.

  • مرحله پنجم : به مرکز تعیین شده برای شما، مراجعه کنید و اصل مدارک خواسته شده را تحویل دهید.

  • مرحله ششم : پس از اینکه مدارک شما مورد تائید واقع شد، توسط آن مرکز برای شما وکالت نامه صادر می‌شود.

شایان ذکر است که برای دریافت ارز دانشجویی نیز باید ابتدا در سامانه تاک ثبت نام کنید.

در ادامه نحوه‌ی ثبت نام در سامانه تاک را به شما آموزش می‌دهیم.

آشنایی با روند ثبت نام در سامانه تاک

برای ثبت نام در این سامانه مراحل زیر را به دقت طی کنید.

ثبت نام

پس از ورود به سامانه و سپس ورود به صفحه ثبت نام، فرمی برای شما ظاهر می‌شود که از شما خواسته است تا اطلاعات خود را در آن وارد کنید. پس از اینکه اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کردید، دکمه‌ی "ثبت فرم" را کلیک کنید.

سامانه تاک

هنگام تکمیل فرم به این نکات توجه داشته باشید:

  • توصیه شده است که از مرورگر کروم برای ورود به سامانه استفاده کنید.

  • پس از اینکه مراحل ثبت نام شما تکمیل شد، کد ملی شما به عنوان نام کاربریتان و پسوردی که مشخص می‌کنید به عنوان پسورد برای ورود به اکانت کاربری شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • از آنجایی که ایمیل شما  تنها پل ارتباطی شما با اداره‌ی کنسولگری است، حتما در وارد کردن آدرس ایمیل صحیح، دقت کافی داشته باشید.

پس از اتمام ثبت نام باید وارد حساب کاربری خود شوید.

پرونده تحصیلی تشکیل دهید

اولین کاری که پس از ورود به حساب کاربری خود انجام می‌دهید این است که پرونده تحصیلی تشکیل دهید. به این منظور بر روی پرونده تحصیلیکلیک کنید و فرمی که ظاهر می‌شود را به دقت پر کنید و کلیه‌ی تصاویر خواسته شده از مدارک خود را برای آن‌ها ارسال کنید. حال بر روی دکمه‌ی "ارسال فرم" کلیک کنید تا کد رهگیری برای شما نشان داده شود. توجه کنید که حتما این کد رهگیری را در جایی ذخیره کنید. پس مراجعه حضوری به کنسولگری مربوطه و تائید مدارک، حالا در این مرحله می‌توانید برای تائید مدارک خود درخواست دهید.

درخواست برای تایید مدارک

به حساب کاربری خود وارد شوید و گزینه‌ی تائید مدارک را انتخاب کنید. در فرمی که برای شما نشان داده می‌شود می‌توانید کلیه‌ی اطلاعاتی که در گذشته وارد کردید و در صورت صحت آن‌ها، ببینید. در قسمت توضیحات مدارک، گواهی اشتغال به تحصیل را انتخاب کنید. پس از بارگزاری عکس گواهی اشتقال به تحصیل و یا هر مدرک دیگری که قصد تائید آن را دارید، گزینه‌ی "تائید" را انتخاب کنید. در این مرحله نیز یک کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود.

پس از بررسی و تائید مدارک توسط کارشناسان، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینکه برای مراجعه حضوری و اصل مدارک به کنسولگری آن کشور در ایران مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

به این ترتیب پس از ثبت نام در سامانه تاک می‌توانید مدارک خود را برای ارائه به مرکز مورد نظر در کشور مقصد به تائید برسانید.

از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 07 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر