اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که مرز های آن به 8 کشور جمهوری چک، اسلوونی، ایتالیا، اسلواکی، مجارستان، سوئیس، لیختن اشتاین و آلمان ختم می شود. نام دیگری که برای این کشور در نظر گرفته اند، جمهوری آلپ" است چرا که حدود 60 درصد از اراضی این کشور در رشته کوه های آلپ قرار دارد. اما مهمترین مزیتی که این کشور در اختیار مهاجران خود قرار می هد تحصیل رایگان در اتریش است. در این مقاله همراه ما باشید تا با مهم ترین نکات در زمینه تحصیل در اتریش آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : 

بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل کدام است؟

سفر بدون ویزا چگونه است؟

ویزای شینگن چیست؟

تحصیل رایگان در آلمان

رنکینگ بهترین دانشگاه ها در جهان سال 2018

تحصیل رایگان در اتریش

سیستم آموزش عالی در کشور اتریش چگونه است؟

در حالت کلی اتریش دارای 70 مرکز آموزش است که به 3 دسته مختلف تقسیم می شوند. اتریش دارای 35 دانشگاه دولتی و غیر دولتی است که در دسته اول قرار می گیرند. دسته دوم (Fachhochschulen)، 21 موسسه عالی آلمانی هستند که تمرکز اصلی آن ها روی آموزش ملی در  رشته های مهندسی و فناوری است. دسته سوم (Pädagogische Hochschulen) که دارای 14 موسسه آموزشی است تنها به آموزش معلمی می پردازد.  

مقاطع تحصیلی در کشور اتریش به سه دسته لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. در سال 2017 این کشور پذیرای 308700 داشنجو بوده است. که 14 درصد از کلیه دانشجویان این کشور را تشکیل می دهند. جالب است بدانید که حدود 40 درصد از این جمعیت دانشجویان بین المللی آلمانی هستند.مابقی دانشجویان عمدتا از کشورهای ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، مجارستان و صربستان هستند.

شروع ترم تحصیل در اتریش چه زمانی است؟

طبق قانون، سال تحصیلی در اتریش، در اول اکتبر آغاز می شود و 30 سپتامبر سال بعد به پایان می رسد. بنابراین هر سال دارای 2 ترم است. ترم زمستان (از 1 اکتبر تا 30 ژانویه)، ترم تابستان (1 مارس تا 30 سپتامبر). توجه داشته باشید که در طول کریسمس و تابستان هیچ ترمی وجود ندارد.

تحصیل رایگان در اتریش

شرایط تحصیل رایگان در اتریش :

شما می توانید در 3 مقطع مطرح شده به تحصیل رایگان در اتریش بپردازید ولی باید برای هر کدام شرایط خاصی داشته باشید.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی :

این دوره مشابه با ایران 4 سال طول می کشد. برای اخذ پذیرش شما باید 70 واحد درسی که مورد تایید اتریش را در ایران بگذرانید. مسلط به زبان آلمانی باشید. داشتن مدرک دیپلم و اشتغال به تحصیل نیز الزامی است.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد:

برای تحصیل رایگان در این مقطع نیز داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی است.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش در مقطع دکترا :

در صورتی که شما بتوانید تایید استاد مورد نظر خود را دریافت کنید می توانید بدون نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی، تحصیل خود را شروع کنید. علاوه بر این که در این مقطع هزینه ای پرداخت نمی کنید بلکه حقوقی نیز از طرف دانشگاه دریافت می کنید.  

بیشتر بدانید : 

راهنمای اخذ پذیرش تحصیل در فرانسه

ثبت نام در کنفرانس ها و همایش های بین المللی

نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون های خارجی توسط تراپی

10 کشور برتر برای کار کدامند؟

تحصیل رایگان در اتریش

اخذ ویزای اتریش چگونه است؟

در صورتی که شما اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشید نیازی به ویزا ندارید. اما در غیر این صورت شما می توانید 2 نوع ویزا دریافت کنید. در صورتی که می خواهید حداکثر به مدت 90 روز اقامت داشته باشید باید ویزای نوع C، و اگر می خواهید از 90 روز الی 6 ماه اقامت داشته باشید باید از ویزای نوع D استفاده کنید.

حتما بخوانید : 

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت امریکا توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ایتالیا توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت انگلستان توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

همراهان عزیز در صورتی که برای اخذ پذیرش و تحصیل رایگان در اتریش نیاز به پرداخت ارزی دارید می توانید از خدمات شرکت تراپی استفاده کنید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 11 تیر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر