در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئله‌ی امنیت برای کاربران بسیار پراهمیت است. آن‌ها همواره نگران اطلاعات شخصی خود و حفظ حریم خصوصی شان هستند. زمانی که خبری منتشر می‌شود که بیان کننده‌ی هک و کلاهبرداری‌های سایبری و اینترنتی است، بر نگرانی کاربران افزوده می‌شود. در دنیای ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین نیز با این مشکل مواجه هستیم؛ چه بسا کاربران زیادی متوجه هک بیت کوین‌های خود شده‌اند. فیشینگ نیز نوع دیگری از نقض حریم خصوصی کاربران است. در مورد فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال چه می‌دانید؟ با تراپی همراه شوید تا در این زمینه مطالب مفیدی را برای شما عنوان کنیم.

فیشینگ (Phishing) به چه معناست؟

فیشینگ در اینجا کلا به معنای به دام انداختن است، در حقیقت فیشرها با به دام انداختن کاربر، به اطلاعات شخصی و مهم او دسترسی پیدا می‌کنند.

اطلاعات شخصی کاربران عبارتند از : شماره کارت‌های اعتباری و رمزهای عبور کاربران، اطلاعات مربوط به حساب بانکی و سایر اطلاعات خصوصی و محرمانه‌ی آن‌ها. در واقع کلاهبرداری‌های اینترنتی با استفاده از ترفندهایی انجام می‌شود که با استفاده از آن‌ها بتوانند این قبیل اطلاعات را به دست بیاورند و با استفاده از آن‌ها دارایی کاربر را از حساب او برداشت کنند.

فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات حملات سایبری که در قالب فیشینگ اتفاق می‌افتد نیز به طرز عجیبی بیشتر و گسترده‌تر شده است.

فیشینگ (Phishing) معمولا در قالب یکسری پیام‌ها و اعلان‌های جعلی از سوی بانک‌ها، موسسات مالی و سایر موسسات معتبر اتفاق می‌افتد. به این صورت که پیام به گونه‌ای طراحی و ارسال می‌شود تا شخص را برای وارد کردن اطلاعاتش ترغیب کند و پس از وارد کردن اطلاعات، از آن‌ها برای کلاهبرداری سوء استفاده می‌شود.

در پیامی که به منظور فیشینگ (Phishing) و کلاهبرداری برای کاربر ارسال می‌شود، یک مسئله‌ی بسیار مهم مطرح می‌شود که شاید آن مسئله دغدغه‌ی ذهن کاربران بسیاری باشد و با به کارگیری این ترفند، کاربر راهی ندارد جز این که اطلاعات مهم و شخصی را وارد کند.

یه طور مثال کاربر را ترغیب به ارتقا سطح امنیتی حساب خود می‌کند و از او می‌خواهد اطلاعات خود را برای ورود به بخش توسعه موارد امنیتی سیستم وارد کند. یا به او در قالب یک پیام هشدار می‌دهد که چنانچه اطلاعات خود را تا مدت زمان مشخصی ارائه ندهی، اختیارات حساب خود را از دست می‌دهی و حسابت مسدود می‌شود.

اولین بار در سال 2004 فیشینگ اتفاق افتاد و حساب کاربران کالیفرنیایی هک شد. بعد از آن نیز شاهد اتفاقات بسیاری در این زمینه بودیم و هم اکنون نیز با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال، بسیاری از کلاهبرداران به فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند. در ادامه به ارائه‌ی مطالبی در مورد فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال

در کل عملیات فیشینگ (Phishing) بیشتر در حوزه‌های مالی اتفاق می‌افتد و ارزهای دیجیتال نیز یکی از اهداف مالی این نوع کلاهبرداران سایبری می‌باشد. در حوزه‌ی رمز ارزها نیز هکرها و سارقان اینترنتی می‌توانند با ارسال ایمیل یا پیام‌های جعلی برای دسترسی به اطلاعات فرد اقدام کنند.

فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال

ایجاد صرافی‌های تقلبی

در سطح بالاتر، فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های اتفاق می‌افتد. به این ترتیب که فیشرها، یکسری وب سایت‌های جعلی ایجاد می‌کنند که نام آن‌ها بسیار شبیه به نام سایت اصلی است و به این ترتیب کاربران را فریب می‌دهند و بسیاری از آن‌ها را به سوی استفاده از این وب سایت‌ها می‌کشانند و پس از اینکه کاربر، دارایی خود را در آن سایت به اشتباه، ذخیره کرد، کل دارایی او توسط فیشرها ربوده می‌شود.

کیف پول‌های تقلبی

راه دیگر فیشینگ (Phishing) ارزهای دیجیتال از طریق طراحی برنامه‌های جعلی برای ایجاد کیف پول‌های ارز دیجیتال تقلبی است. کاربر پس از تهیه این نرم افزارها و استفاده از آن بر این باور است که سکه‌های رمزنگاری شده‌ی خود را در کیف پول خودش ذخیره کرده است، در حالی که آدرس موجود در این کیف پول جعلی، مربوط به فیشر است.

علاوه بر راه‌ها و روش‌های فیشینگ (Phishing) که گفته شد، راه‌های دیگری نیز وجود دارد از قبیل ارائه‌ی پروژه های رایگان ارز دیجیتال، استفاده از بدافزارها و ... که قبل از استفاده از هر کدام از آن‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید و پس از اطمینان از صحت عملکرد آن اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. همچنین توصیه می‌شود که به محض دریافت هر ایمیل یا پیامی، ابتدا از اعتبار منبع ارسال کننده اطمینان حاصل کنید.

تاریخ انتشار 26 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    فارسی مارکت ۰۸ آذر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سپاس از مقاله کاربردیتون . در بازار های ارزهای دیجیتال نیز فیشینگ ارزهای دیجیتال اتفاق میافتد و یکی از راهکارهایی که میشود ۱۰۰ در صد از فیشینگ در امان بود نگه داری داراییهای دیجیتال در فضایی امن هست که جدید ترین کیف پول شرکت ترزور با نام ترزور مدل تی این قابلیت رو هم برای نگه داری ارزهای دیجیتال هم برای نگه داری پسوردها ایمیل ها و حتی کد گزاری حافظه های ابری میسر کرده . ترزور مدل تی قابلیت های بسیار دیگیری هم دارد که فقط باید از این کیف پول سخت افزاری استفاده کرد و از امنیتی که ایجاد میکند لذت

فرم ارسال نظرات کاربر