شما از کاربران کدام رسانه یا شبکه‌ی اجتماعی هستید؟ در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی عضو هستید؟ تلگرام؟ اینستاگرام؟ یا ... . استفاده از این شبکه‌های اجتماعی را به چه منظور انجام می‌دهید؟ آیا شما یکی از صاحبان کسب و کار هستید که از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است،  قطعا با اصطلاح اینفلوئنسر (influencer) آشنا هستید. آیا مایلید تا مطالب بیشتری در این مورد بدانید؟ پس در این مقاله با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : ترفندهای مخفی جالب استوری اینستاگرام

اینفلوئنسر (influencer) کیست؟

به طور کلی یک اینفلوئنسر (influencer) شخصی است که قدرت تاثیرگذاری بر مخاطبان برای تصمیم گیری هنگام خرید یک محصول را دارد، به این علت که آن شخص از موقعیت مناسب، دانش و توانایی لازم برای برقراری ارتباط با مخاطبان برخوردار است. البته توجه به این نکته مهم است که این شخص صرفا یک ابزار برای بازاریابی محسوب نمی‌شود، بلکه توانایی‌های وی در برقراری روابط اجتماعی، باعث دستیابی به اهداف بازاریابی برای صاحبان کسب و کار می‌شود.

اینفلوئنسر (influencer)

یک اینفولوئنسر شبکه‌های اجتماعی کیست؟

اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که سابقه‌ای درخشان از دانش و تخصص خود در زمینه‌ی خاصی در شبکه‌های اجتماعی  ایجاد کرده‌اند. آن‌ها در مورد زمینه‌ی مهارت خود پست‌های روتین در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و علاقه‌مندی بسیاری در افراد ایجاد می‌کنند که آن‌ها را دنبال کنند و از پست‌های آن‌ها بازدید کنند.

صاحبان برندها، معمولا روابط بسیار خوبی با اینفلوئنسرها دارند زیرا آن‌ها می‌توانند رویکردی ایجاد کنند که فالوورهای آن‌ها به واسطه‌ی آن رویکرد به سمت محصولات آن‌ها ترغیب شده و از محصولات آن‌ها خرید کنند.

آیا می‌دانید که اینفلوئنسرها نیز انواع مختلف دارند؟ در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع اینفلوئنسر (influencer) را بشناسید

بیشتر اینفلوئنسرها کلا در چهار دسته‌ی زیر تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از :

  • سلبریتی‌ها
  • متخصصان صنعت و رهبران فکری
  • بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا
  • میکرو اینفلوئنسرها

امروزه بخش بزرگی از بازاریابی اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و عمدتا توسط میکرو اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان می‌باشد. متخصصان صنعت و رهبران فکری از جمله روزنامه نگاران و ژورنالیست‌ها نیز به عنوان اینفلوئنسر تلقی می‌شوند و برای حفظ موقعیت برندها بسیار مهم هستند.

در ادامه به بیان توضیحات بیشتری درباره‌ی انواع اینفلوئنسر (influencer) خواهیم پرداخت.

سلبریتی‌ها

سلبریتی‌ها می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای بازاریابی و افزایش فروش یک محصول باشد، چرا که با این کار، مخاطبان اطمینان حاصل می‌کنند که محصول فوق توسط آن سلبریتی تائید شده است و برای خرید آن رغبت بیشتری از خود نشان می‌دهند. اما مشکلاتی در ارتباط با اینفلوئنسرهای سلبریتی وجود دارد که عبارتند از :

  • بیشتر سلریتی‌های سنتی برای شرکت در بازاریابی محصولات و برندها داوطلب هستند و در میان آن‌ها کمتر کسی پیدا می‌شود که با قیمت‌های ارزان حاضر به همکاری شود.
  • سلبریتی‌ها برای محصولات خاص به عنوان یک اینفلوئنسر (influencer) می‌توانند موفق عمل کنند. به طور مثال جاستین بیبر، برای اینفلوئنسر خرید کرم می‌تواند مناسب باشد، اما برای خرید و فروش ملک در روستا و مثال‌هایی از این قبیل مناسب نخواهند بود.

اینفلوئنسر (influencer)

درست است که سلبریتی‌ها دارای طرفداران زیادی هستند و ممکن است فالورهای زیادی هم داشته بانشد، اما این مسئله جای بحث دارد که دقیقا چند نفر از میان کسانی که او را فولو می‌کنند، تحت تاثیر او قرار می‌گیرند.

کلام آخر

پس هم اکنون متوجه شدید که اینفلوئنسرها می‌توانند اشخاص با دانش و مهارت‌های خاص باشند به طوری که با آن مهارت و دانسته‌ی خود بتوانند دیگر مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. به این ترتیب می‌توان در زمینه‌ی بازاریابی برند و محصولات خود از اینفلوئنسرها استفاده کنید.

همانطور که گفتیم اینفلوئنسرها جند نوع هستند و یکی از انواع اینفلوئنسرها ، سلبریتی‌ها هستند. اما پیش‌تر گفته شد که سلبریتی‌ها برای بازاریابی برخی از انواع محصولات مناسب هستند. پس در زمینه‌های دیگر باید از دیگر اینفلوئنسرها استفاد کنیم و هر اینفلوئنسر بنا بر دانش و تخصصی که دارد در زمینه‌های خاص می‌تواند برای مخاطبان جذاب و تاثیر گذار باشد و آن‌ها را به سمت بازدید از آن محصول و انجام خرید ترغیب کند.

آیا مایلید تا با دیگر اینفلوئنسرها آشنا شوید؟ پس ما را در قسمت دوم همین مقاله نیز همراهی کنید.

از اینکه همواره ما را مورد لطف و عنایت خود قرار می دهید از شما کمال تشکر را داریم. دوستان، چنانچه سوالی در ذهن دارید یا پس از مطالعه ی مقالات با مشکلی مواجه شده اید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با همکاران و مشاوران تراپی مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 20 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر