در دنیای کسب  و کارهای مختلف بازاریابی به واسطه‌ی اینفلوئنسرها بسیار باب شده است و صاحبان کسب و کارها و بیزینس‌های مختلف نه تنها از اینفلوئنسرها به عنوان ابزارهای بازاریابی برای آگاهی از برند خود استفاده می‌کنند، بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توانند به اهداف مالی خود دست پیدا کنند. در قسمت اول این مقاله شما را با اصطلاح اینفلوئسر آشنا کردیم و گفتیم که اینفلوئنسرها چند نوع می‌باشند و یکی از انواع آن را تحت عنوان سلبریتی‌ها را برای شما معرفی کردیم . در این مقاله با تراپی همراه باشید تا انواع دیگر اینفلوئنسر را برای شما معرفی کنیم.

مختصری در مورد سلبریتی ها

همانطور که پیش‌تر گفته شد، سلبریتی ها افراد مشهور و محبوبی هستند که برای بازاریابی و تبلیغات مربوط به یک برند، تحت شرایطی با صاحبان کسب و کارها همکاری می‌کنند و ازطریق آن سلبریتی‌ها، علاقه‌مندان و فالورهای آن‌ها به سمت خرید آن برند جذب می‌شوند.

اینفلوئنسر

اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که، سلبیریتی‌ها برای بازاریابی و تبلغات هر نوع محصول و هر نوع خدماتی نمی‌تواننند موثر واقع شوند و این نشان می‌دهد که هر نوع اینفلوئنسر در زمینه‌ی خاصی می‌تواند موفق و موثر عمل کند. پس خوب است که انواع دیگر اینفلوئنسرها را بشناسید.

با انواع اینفلوئنسر (Influencer) آشنا شوید

علاوه بر سلبریتی‌ها که یکی از انواع اینفلوئنسرها هستند، انواع دیگر اینفلوئنسر عبارتند از :

  • متخصصان صنعتی و رهبران فکری
  • بلاگرها
  • تولیدکنندگان محتوا
  • میکرو اینفلوئنسرها

که هر کدام از آن‌ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

متخصصان صنعتی و رهبران فکری

رهبران صنعتی و فکری به دلیل صلاحیت‌های آن‌ها، جایگاهشان یا تجربیاتی که به دست آورده‌اند، مورد احترام بسیاری از افراد قرار دارند. در برخی از مواقع نیز این احترام و مقبولیت افزون خواهد شد و این به دلیل سوابق بسیار خوبی است که در زمینه‌ی کاری خود داشته‌اند. این دسته افراد عبارتند از :

  • ژورنالیست‌ها
  • اساتید دانشگاه‌ها
  • کارشناسان صنعت
  • مشاوران حرفه‌ای

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از طریق این نوع اینفلوئنسرها چگونه می‌توان در راستای دستیابی به اهداف کسب و کار خود استفاده کنیم؟ در پاسخ باید بگوئیم که چنانچه شما بتوانید اعتماد و توجه یکی روزنامه‌نگار را جلب کنید و از او بخواهید تا مقاله‌ای در مورد شرکت شما، کسب و کار و برندتان در ژورنال یا مجلات معتبر قرار دهد، به این ترتیب شما خوانندگان آن روزنامه‌ها و مجلات معتبر را به سمت برند و کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

اینفلوئنسر

بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا

این روزها وبلاگ نویسی به بازاریابی اینفلوئنسری متصل شده است و در حال حاصر بلاگ‌های اینفلوئنسری بسیاری وجود دارد. در این مورد، اگر یک بلاگر معروف و محبوب، پستی را درمورد برند و محصولات شما در بلاگ خود قرار دهد، این بسیاری از بازدیدکنندگان آن وبلاگ را به سوی خرید محصولات شما ترغیب خواهد کرد.

بسیاری از وبلاگ نویسان امکان فالو کردن کاربران را در بخش‌های وبلاگ خود به طور خاص ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال ، وبلاگ‌های بسیار تأثیرگذاری در مورد توسعه شخصی ، مالی ، بهداشت ، فرزندآوری ، موسیقی و بسیاری از مباحث دیگر از جمله خود وبلاگ نویسی وجود دارد. نکته کلیدی که در مورد همه‌ی وبلاگ نویسان مشترک است و منجر به موفقیت آن‌ها شده است، محترم شمردن مخاطبان و فالوورهای آن‌ها است.

حتی اگر یک وبلاگ به اندازه‌ی کافی بزرگ و مهم باشد، شما می‌توانید از آن پست خریداری کنید، به این ترتیب که به ازای هزینه‌ای که می‌پردازید، این اجازه به شما داده می‌شود تا خودتان برای تبلیغ محصول خودتان پستی را بنویسید و در آن وبلاگ قرار دهید. به این ترتیب با وجود مخاطبان بسیار و میزان تاثیری که آن وبلاگ بر فالورهای خود دارد، قطعا میزان فروش شما افزایش خواهد یافت.

میکرو اینفلوئنسرها

میکرو اینفلوئنسرها افراد عادی هستند که به واسطه‌ی دانش خود در مورد بخشی کوچک، مشخص و به خوبی تعریف شده از بازار (نیچ مارکت)، شناخته شده هستند و به همین دلیل دارای طرفدارانی در شبکه‌های اجتماعی هستند. میزان تاثیرگذاری کار این نوع اینفلوئنسرها مربوط می‌شود به میزان ارتباطی که با فالوورهای خود برقرار کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت، میکرو اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهای آینده هستند.

دوستان در این مقاله شما را با انواع اینفلوئنسرها آشنا کردیم. اگر شما یکی از صاحبان کسب و کار هستید و قصد دارید از بازاریابی اینفلونسری برای رونق کسب و کار و افزایش فروش خود استفاده کنید، می‌توانید با توجه به نکات گفته شده در این مقاله از میان انواع اینفلوئنسرها، متناسب با کسب و کار خود، انتخاب نمائید.

از توجه و همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 21 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر