موارد متعددی هستند که می‌توانند خرده فروشان را به درد سر بیندازند، از جمله کلاهبرداری‌ها و نقض حریم خصوصی و مسائل امنیتی. زمانی که داده‌های حساس یا اطلاعات مشتریان به خطر می‌افتد، کل آن شرکت آسیب پذیر می‌شود و ممکن است دارایی‌ها و اموال آن شرکت به سرقت برود. به طوری که حتی اسرار و داده‌های تجاری و خصوصی آن شرکت می‌تواند در معرض دید سایرین قرار بگیرد. این‌ها مشکلات امنیتی است که خرده فروشان همواره نگران آن‌ها هستند. این نوع حملات سایبری که برای شما گفتیم خیلی بیشتر ازآنچه تصورش را می کنید اتفاق افتاده است، به خصوص اینکه خرده فروشان بزرگی نظیر Target ، Staples و Home Depot و همچنین eBay تا کنون بارها قربانی حملات سایبری شده اند که این باعث شده است که خرده فروشان همواره نگران مسائل امنیتی باشند و اهمیت امنیت برای خرده فروشان اینقدر زیاد بشود. در این مقاله تا پایان با تراپی همراه باشید تا در مورد اهمیت امنیت برای خرده فروشان  مطالب بیشتری را برای شما بگوئیم.

بررسی دلایل اهمیت امنیت برای خرده فروشان و مسائل مرتبط با آن

دراین بخش از مقاله به بررسی این که چرا امنیت داده‌ها برای خرده فروشان تا این حد اهمیت دارد خواهیم پرداخت.

هزینه‌هایی که شرکت‌ها به علت نقض حریم خصوصی و هک شدن اطلاعاتشان متحمل می‌شوند

از نتایج بررسی و مطالعاتی که به تازگی توسط شرکت بزرگ آی  بی ام به عمل آمده و گزارش شده است، هزینه حوادث مربوط به نقض اطلاعات برای شرکت‌ها در ایالات متحده و میانگین هزینه‌ای که سازمان‌ها پرداخت می‌کنند از سال 2014 تا 2015 از 6.5 میلیون دلار به 7 میلیون دلار افزایش یافته است و نیز میانگین هزینه برای هر رکورد گمشده یا سرقت شده حاوی اطلاعات حساس و محرمانه از 217 دلار به 221 دلار افزایش یافته است. این مورد نیز می‌تواند نشان دهنده اهمیت امنیت برای خرده فروشان است.

نقض داده و هک شدن اطلاعات محرمانه ویران کننده است

به طور کلی یک نقض داده در داخل یک شرکت، هرج و مرج و آشفتگی را در آنجا به وجود می‌آورد که عواقب آن تا هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه خواهد داشت و هرچه متخصصان و مدیران فنی بتوانند سریع‌تر این نقض‌ها را پیدا و آن‌ها را بر طرف کنند، مشکل سریع‌تر حل می‌شود و کمتر دیگر جوانب کار را درگیر می‌کند.

برای به وجود آمدن نقض داده در یک شرکت و همچنین عواقب آن ممکن است متخصصان در آن شرکت نیز زیر سوال بروند و توبیخ و یا حتی اخراج شوند. که این حاکی از اهمیت امنیت برای خرده فروشان می‌باشد.

همانطور که گفتیم که آی بی ام گزارش داده است که نقض امنیت داده‌ها می‌تواند تا میلیون‌ها دلار به صاحبان شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ آسیب برساند. بخشی از این هزینه‌ها مربوط به فعالیت شبانه روزی کارمندان و متخصصان برای عیب یابی و بر طرف کردن مشکل، برخی دیگر از هزینه‌ها نیز برای موارد قانونی و احقاق حقوق شرکت و کارمندان صرف می‌شود و ... به این ترتیب چنانچه این هزینه‌های مازاد پیشگیری و کنترل نشود، باعث می‌شود که حاشیه سود شرکت کاهش یافته و به مرور زمان ضعیف و ضعیف‌تر شده و یا حتی شکست بخورد. پس این یکی دیگر از دلایل اهمیت امنیت برای خرده فروشان است.

اهمیت امنیت برای خرده فروشان

زمانی که یک شرکت خرده فروش بزرگ به طور ناگهانی هک شده و دچار نقض حریم خصوصی و اطلاعات کاربران می‌شود، در رسانه‌های عمومی اعلام می‌شود و اطلاع رسانی می‌شود. با وجودی که ممکن است این نقض حریم خصوصی به سرعت بر طرف شود و شاید موارد امنیتی در این شرکت بیشتر رعایت شود و متخصصان سعی کنند امنیت اطلاعات و داده‌ها را ارتقا  بخشند، اما این باعث از بین رفتن اعتماد کاربران و مشتریان به آن شرکت می‌شود و ممکن است یک شرکت پس از سال‌ها تلاش نیز نتواند دوباره به جایگاه اولیه خود بازگردد. این یکی دیگر از دلایل اهمیت امنیت برای خرده فروشان است.

علت اصلی نقض داده‌ها چیست؟

کلاهبرداری‌های اینترنتی و حملات سایبری  و مخرب می‌تواند عامل اصلی نقض داده‌ها و فاش شدن اطلاعات خصوصی یک شرکت دارد. طبق آمار به دست آمده توسط IBM ، 50 درصد این حوادث مربوط می‌شود به حملات سایبری جنایتکارانه، 20 درصد مربوط به خطاهای نیروی انسانی و 27 درصد مربوط به مشکلات سیستم.

بیشتر بخوانید : تضمین امنیت خریداران در خرید با پی پال

و مجددا طبق آمار به دست آمده از مطالعات IBM میانگین زمان لازم برای تشخیص این نقض داده‌ها حدود 191 روز است که این می‌تواند فاجعه به بار آورد.

این‌ها دلایل اهمیت امنیت برای خرده فروشان بود و به این دلایل مسائل امنیتی برای آن‌ها اینقدر مهم و حیاتی است.

 از توجه و همراهیتان سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 03 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر