مطمئنا با سیستم پرداخت پی پال آشنا هستید و نگرانی تان در مورد امنیت این درگاه پرداخت بین المللی شما را به سمت مطالعه ی این مقاله کشانده است؛ حتی ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که آیا پی پال امن است ؟ دوست عزیز!  باید بگوییم که شما اکنون در جای درستی قرار گرفته اید و پس از مطالعه ی این مطالب به پاسخ تمامی سوالات خود در مورد امنیت پی پال خواهید رسید. پس با تراپی همراه شوید.

بررسی امنیت حساب پی پال : آیا پی پال امن است ؟

PayPal یکی از برترین ابزارهای تراکنش مالی مبتنی بر وب ، به صورت آنلاین می باشد که میلیون ها کاربر در سراسر دنیا برای خرید کالا، خدمات و ... از این پلت فرم پرداخت استفاده می کنند. با این حال، حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری نیز اغلب در مورد امنیت پی پال و اینکه آیا حریم خصوصی مشتریان آن ها محافظت می‌شود یا نه! سوال پرسیده اند و گویا در این رابطه اطمینان کامل برای آن ها وجود ندارد.

حقیقت این است که پی پال به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های سایبری و هک حساب پی پال ، هم برای خریدار و هم برای فروشنده، یکسری سیاست گذاری های امنیتی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید تا به بررسی امنیت حساب پی پال بپردازیم.

امنیت پی پال

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی جزئی تری در مورد امنیت پی پال بپردازیم، لازم است بدانید که در کل امنیت پرداخت با پی پال در تمام سال های فعالیت آن، جز یکی از مهم ترین مزیت های این سیستم محسوب می شود. سیستم پرداخت ارزی آنلاین Paypal ، برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ این امکان را فراهم کرده است تا پرداخت های الکترونیکی، بدون کارت اعتباری و افشای اطلاعات بانکی فرد، به آسانی و کاملا امن انجام شود.  هنگامی که پی پال به حساب بانکی فرد برای پرداخت ارزی متصل می شود، از یک رابط الکترونیکی استفاده می کند که توسط فدرال رزرو اداره می شود؛ این رابط به صورت اتوماتیک اجرا می شود.

امنیت پی پال

نکاتی مهم در مورد امنیت پی پال

همانطور که گفتیم سیستم پرداخت ارزی پی پال به گونه ای طراحی شده و توسعه یافته است که هم برای خریداران و هم برای فروشندگان امن است؛ به این معنا که تمامی اطلاعاتی که بین دستگاه شما و سرورهای PayPal مخابره می شود از آغاز تراکنش تا پایان آن، رمزنگاری می شود تا از افشای اطلاعات کاربران جلوگیری شود.  

با این وجود لازم است چند نکته ی مهم را در مورد امنیت پی پال بدانید، که عبارتند از :

  • اتصال به درگاه پرداخت پی پال از طریق وای فای عمومی، مثلا در کتابخانه ها یا رستوران ها، خطرناک تر است؛ به این دلیل که امکان سوء استفاده از اطلاعات شما در شبکه اینترنت عمومی وجود دارد و ممکن است افرادی باشند که بتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
  • استفاده از پی پال هنگامی که در خانه هستید و با استفاده از در شبکه WiFi شخصی شما، مشکلی ایجاد نخواهد کرد و شما می توانید از ایمن بودن تراکنش ها خود مطمئن باشید.

آشنایی با برخی از مهم ترین سیاست های امنیتی پی پال

پیش تر گفتیم پی پال جهت حصول اطمینان کاربران خود از یکسری زیرساخت های امنیتی بهره گرفته است که در این بخش به مهم ترین موارد آن ها اشاره کرده ایم.

  • در سیستم مالی پی پال، انجام تراکنش ها فقط با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است، بنابراین هیچ اطلاعات مالی در طول تراکنش ها فاش نمی شود.
  • پی پال از قابلیت نظارت 24 ساعته بر تمامی تراکنش ها برخوردار است.
  • پی پال از تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشین و رمزگذاری، برای ایمن سازی هر تراکنش استفاده می کند.
  • به منظور افزایش امنیت پی پال ، این درگاه پرداخت ارزی شرایطی را فراهم کرده است تا چنانچه کاربران مورد مشکوکی در سوابق پرداخت خود مشاهده کردند، بتوانند مستقیماً با PayPal تماس بگیرند.
  • کاربران PayPal حتی می توانند با حساب بانکی متصل به پی پال خرید خود را انجام دهند بدون آنکه اطلاعات حساب بانکی آن ها در جایی ثبت شود.

امنیت پی پال

توصیه های مهم برای بهره مندی از امنیت پی پال هنگام مبادلات ارزی

تا این بخش از مقاله قطعا پاسخ این سوال خود را که " آیا پی پال امن است یا نه؟! " را دریافت کرده اید. همچنین با یکدیگر به بررسی امنیت حساب پی پال پرداختیم و شما را با سیاست های امنیتی پی پال آشنا کردیم. با این وجود لازم است که شما هم در انجام تراکنش ها یکسری موارد را رعایت نمایید که این موارد عبارتند از :

  • از کارت اعتباری به جای دبیت کارت برای اتصال به اکانت پی پال استفاده کنید.
  • در انتخاب رمز عبور خود دقت کنید که از پسوردهای قوی استفاده کنید و به دقت از آن نگهداری کنید. یک رمز عبور خوب باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای دیگر (مانند @، &، #، یا دیگران) باشد.
  • اگر از اپلیکیشن پی پال در تلفن همراه خود استفاده می کنید، توصیه می شود که آن  را به طور منظم به روز رسانی کنید. به این دلیل که برای نسخه‌های قدیمی‌تر امکان هک حساب پی پال وجود دارد.

جالب است بدانید که امنیت پرداخت های ارزی، از امنیت پرداخت های داخلی خیلی بیشتر است. برای مثال، زمانی که می خواهید از فروشگاه های معتبر داخلی خرید کنید، در مرحله ی پرداخت لازم است که تمام اطلاعات حساب تان را وارد کنی؛ در حالی که برای پرداخت ارزی از طریق سیستم های مالی امن مانند پی پال، تنها کافیست ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید و سایر مراحل پرداخت را انجام دهید.

امنیت پی پال در انواع حساب PayPal

برخی از کاربران پی پال تصورشان این است که در انواع حساب پی پال، امنیت پی پال متفاوت است. مثلا حساب بیزینس پی پال مطمئن تر از حساب پرسونال پی پال است! اما در حقیقت اینگونه نیست.

درست است که امکانات ارائه شده در هر یک از این حساب ها با دیگری متفاوت است، اما امنیت پی پال برای هر نوع حساب پی پال برقرار است و موارد امنیتی به طور کامل لحاظ شده است؛ و تنها تفاوت این حساب ها در رابطه با خدماتی است که ارائه می دهند.

امنیت پی پال

کلام پایانی در مورد امنیت پی پال

با وجودی که PayPal ممکن است پروتکل های امنیتی زیادی را برای کاربران خود ارائه دهد، اما در نهایت کاربران نیز این مسئولیت را بر عهده دارند که از پلتفرم پی پال به شیوه ای امن استفاده کنند تا مشکلی در ارتباط با مسائل امنیتی این سیستم برایشان پیش نیاید که به این نکات اشاره کردیم؛ پس لطفا آن ها را به طور کامل رعایت کنید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، و بررسی امنیت حساب پی پال ، می توان در مورد امنیت پی پال به این نتیجه رسید که این سیستم مالی، یک درگاه پرداخت امن است و حتی می توان ادعا کرد که بیشتر کاربران در خارج از کشور، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، حساب بانکی خود را به اکانت پی پال شان متصل کرده اند. چرا که در پاسخ به این سوال که آیا پی پال امن است یا خیر؟! به نتیجه ی مثبتی رسیده اند و مطمئن هستند که با این اقدام، اطلاعات حساب شان محفوظ می ماند و هنگام دریافت یا ارسال پول، امنیت حساب شان حفظ می شود.

از همراهی همیشگی تان صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 20 خرداد 1401
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر