شما دوستان عزیزی که در زمینه ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و ....در حال فعالیت هستید قطعا با تکنولوژی بلاک چین آشنا هستید و می‌دانید که این تکنولوژی نه تنها در زمینه ارز دیجیتال کاربرد دارد، بلکه در صنایع دیگر نیز به کار گرفته می‌شود. در مقالات قبلی گفتیم که بلاک چین چیست و شما را با این تکنولوژی قدرتمند آشنا کردیم. در این مقاله نیز به بیان ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) خواهیم پرداخت.لطفا با تراپی همراه باشید.

آشنایی با ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain)

در این بخش از مقاله به بیان مهم ترین ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) خواهیم پرداخت.

غیر قابل تغییر بودن

یکی از ویژگی‌های منابع غیرمتمرکز، خاصیت غیر قابل تغییر بودن تراکنش‌های آن‌ها است. به بیان دیگر، به هیچ‌وجه، امکان تغییر در تراکنشی که ثبت شده است، وجود ندارد. تضمین این ویژگی، اصولی است که برای بلاک چین تعریف شده است که در آن تمام گره‌ها به طور همزمان اجرا و ذخیره می‌شود.

ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain)

به این ترتیب در یک تراکنش، به محض اینکه تغییری ایجاد شود، هش بلافاصله تغییر می‌کند. علت آن است که بلاک قبلی به بلاک بعدی مرتبط است و یک تغییر در هش قبلی ممکن استکل زنجیره بلاک را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که زمانی که تلاش می‌کنید تا اطلاعات درون یک بلاک را تغییر دهید، بلاک‌های دیگر به سادگی آن را ریجکت می‌کنند و نمی‌پذیرند.

برچسب زمانی

هر بلاک با ترتیب بسیار دقیق و منظمی در بلاک چین ذخیره می‌شود که حاوی تمام اطلاعات و داده‌ها در مورد تراکنش‌ها می‌باشد. همچنین این داده‌ها دارای یک برچسب زمانی خاص نیز می‌باشد که این برچسب زمانی برای شمارش بلاک‌ها بسیار کاربردی هستند. توسعه دهنده‌ی بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، می‌گوید، این برچسب‌های زمانی لازم است برای اینکه از پرداخت هزینه مجدد برای یک بلاک جلوگیری شود. که این یکی از اصلی‌ترین مشکلات سیستم‌های غیر متمرکز است.

بدون برچسب زمانی، راهی برای گره‌های غیر وابسته وجود ندارد که بتوانند از استفاده مجدد آن‌ها توسط کاربران جلوگیری شود. در واقع قبل از اینکه یک بلاک جدید در یک زنجیره از بلاک چین قرار گیرد، با هر کدام از گره‌ها تست می‌شود. اگر کاربری تلاش کند تا دو تراکنش را به سوی استفاده از سکه‌های مشابه هدایت کند، تنها بر اساس برچسب زمانی آن، تراکنش قبل تر، در بلاک ذخیره می‌شود.

ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال 

هر کدام از گره‌ها در کل سیستم بلاک چین نقشی را ایفا می‌کنند. پاداشی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، به ازای، توافق نظر هیئتی از کاربران است که به تائید موفقیت عملکرد تراکنش‌ها می‌پردازند. ماینر به ازای هر کدام از بلاک‌های جدید که منبع رقابت بین آن‌ها است، ارز دیجیتال دریافت می‌کند و هر کدام از آن‌ها مایلند تا مقدار مشخصی از ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کنند.

برای حل مسئله‌ی رقابت، نیاز به یک توافق نظر می‌باشد، اگر چه اهمیت، این موضوع به تصمیمی که ماینرها می‌گیرند محدود نمی‌شود. از آنجایی که تمرکززدایی به هیچ یک از سازمان‌های موجود در تعیین محتوای رجیستری بستگی ندارد، تنها توافق کلی کلیه گره‌های شبکه در این مسئله درگیر است.

ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain)

به منظور مجتمع‌سازی هزاران سیستم کامپیوتری مختلف در سراسر جهان، یک سیستم خاص لازم است. یک ماشین مجتمع ساز برای این کار مناسب است. به این ترتیب گره‌ها می‌توانند عملیات شبکه را بر اساس قوانین ریاضی پذیرفته شده، تنظیم کنند. مکانیزمی که تضمین کارآیی و قابل اعتماد بودن بلاک چین می‌باشد، الگوریتم Proof of Work (PoW)  و Proof of Stake (PoS) است. با استفاده از این دو الگوریتم اجتماع سازی در بلاک چین صورت خواهد گرفت.

دوستان گرامی، در این مقاله سعی کردیم تا به اطلاعات مفید شما در زمینه ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) ، بیفزائیم. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

گرامیان در صورتی که در زمینه‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به مشکلی برخورده‌اید، می‌توانید آن را با در میان بگذارید . از طریق برقراری تماس تلفنی مشکل خود را با ما مطرح نمائید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمائید.

همراهان همیشگی تراپی در صورتی که شما دوست عزیز نیز در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال اطلاعات و تجربیات مفیدی کسب نموده‌اید، در صورت تمایل از طریق کامنت آن را با دیگر دوستان در میان بگذارید. لطفا با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 18 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر