همانطور که می دانید برای سفر به برخی از کشورهای خارجی لازم است ویزا داشته باشید. البته برخی از کشورها مانند چین، مجوز سفر بدون ویزا را به این کشور می توانند صادر کنند. اما در کل شما برای وارد شدن به کشوری دیگر باید مجوز ورود به آن کشور که همان ویزا می باشد را داشته باشید؛ با این وجود برای ورود به بعضی از کشور ها می توانید با پاسپورت ایرانی وارد شوید اما باید ویزای فرودگاهی داشته باشید. آیا تا کنون چیزی در مورد ویزای فرودگاهی شنیده اید؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید تا مطالبی را در مورد این نوع ویزا برای شما بیان کنیم.

ویزای فرودگاهی یا ویزای بدوورود چیست؟ 

پیش تر گفتیم که شما در صورتی می توانید به کشوری دیگر وارد شوید که ویزا داشته باشید. برای اخذ ویزا دو راه وجود دارد، یا می توانید به سفارت کشور مقصد مراجعه کنید و پس از طیکردن مراحل آن ویزا دریافت کنید و سپس به آن کشور سفر کنید؛ و یا اینکه به کشور مورد نظر سفر کرده و به محض ورود ویزای بدو ورود یا ویزای فرودگاهی دریافت کنید. البته ناگفته نماند که برای ایرانیان امکان سفر به کشورهای خارجی با ویزای بدو ورود تنها برای چند کشور خاص وجود دارد.

ویزای فرودگاهی

آیا مایلید تا با چگونگی اخذ ویزای فرودگاهی آشنا شوید؟ پس ادامه ی این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

چگونه ویزای فرودگاهی دریافت کنیم؟

برای اینکه بتوانید پس از سفر به کشوری، ویزای فرودگاهی دریافت کنید باید با توجه به قوانین و شرایطی که آن کشورها برای ویزای بدو ورود قرار داده اند، برای دریافت آن اقدام نمائید. بنابریان قبل از آنکه برای دریافت ویزای فرودگاهی هر کشور اقدام کنید، باید قوانین و مقررات مربوط به آن کشور را مطالعه کنید.

در کدام فرودگاه های ایرانی امکان اخذ ویزای فرودگاهی وجود دارد؟

شما می توانید تنها از این فرودگاه ها برای دریافت ویزای بدو ورود درخواست دهید :  

فرودگاه امام خمینی، فرودگاه کیش، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه قشم، فرودگاه اصفهان، فرودگاه بوشهر، فرودگاه مشهد، فرودگاه بندرعباس، فرودگاه شیراز، فرودگاه کرمان، فرودگاه تبریز و فرودگاه کرمان

دوستان عزیز، قبل از اینکه بخواهید برای دریافت ویزای فرودگاهی اقدام نمائید، لازم است که به نکاتی در این مورد توجه داشته باشید.

برای دریافت ویزای بدو ورود به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 عزیزان، برای اینکه در پروسه سفر خود با مشکل جدی روربرو نشوید، لازم لست که به این نکات توجه کافی داشته باشید.

نکته اول : قبل از اینکه بلیط سفر به کشور مورد نظر خود را خریداری نمایئد، لازم است که بررسی کنی که آیا امکان دریافت ویزای بدو ورود در آن فرودگاه وجود دارد یا نه. چرا که مرتبا روابط کشورهای بایکدیگر در حال تغییر و تحول است و لازم است که این مورد حتما بررسی شود.

نکته دوم : برای اینکه زمان خود را از دست ندهید و پس از ورود به فرودگاه معطل نشوید، لازم است که از برنامه ی تعطیلات و حضور کارمندان فرودگاه در کشور مقصد اطلاعات و اطمینان کافی کسب نمائید. به این ترتیب زمانی که برای سفر به کشوری برنامه ریزی می کنید باید از مناسبت ها و تعطیلات رسمی آن کشور اطاعات دقیقی داشته باشید.

ویزای فرودگاهی

نکته سوم : به طور کلی فرآیند اخذ ویزای فرودگاهی قدری زمانبر است و ممکن است شما مجبور باشید مدت زمان زیادی را در فرودگاه در انتظار بمانید. بنابریان توصیه می شود که قبل از سفر از طریق شرکت های واسطه برایدریافت ویزای بدو ورود اقدام کنید.

نکته چهارم : این نکته نیز بسیار مهم است که شما حتما مدارک خود را پیش از سفر آماده کنید. بسیاری از مواقع اتفاق افتاده است که افراد پس از وارد شدن به فرودگا کشور مقصد، به دلیل ناقص بودن مدارکشان، مجبور شده اند که به کشور خود بازگردند. بنابراین برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید، حتما مدارک لازم را قبل از سفر تکمیل کنید.

سخن آخر

در این مقاله شما عزیزان را با نوع دیگری از ویزا به نام ویزای فرودگاهی آشنا کردیم. امید است مطالب ذکر شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

در صورتی که پس از مطالعه مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران و مشاوران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما عزیزان می باشند.

با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 12 شهریور 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر