دوستان عزیز شما تا چه حد در مورد API ها اطلاعات دارید؟ آیا می دانید API  ها موارد کاربردشان چیست؟ و آیا می دانید در بسیاری از اپلیکیشن هایی که روزانه استفاده می کنید چندین API به کار رفته است اما شما ممکن است از آن ها هیچ اطلاعی نداشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با این مبحث آشنا کنیم و اطلاعاتی جالب در خصوص API ها در اختیارتان قرار دهیم. پس با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : معرفی چند سایت برای یادگیری برنامه نویسی

API چیست؟

Application Programming Interface  (API) یک رابط نرم افزاری برنامه نویسی است که برای دو برنامه کاربردی این امکان را فراهم می کند تا بدون هیچ گونه مداخله کاربر، بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. API مجموعه ای از توابع و رویه های نرم افزاری یا زبان ساده تر به معنای کد نرم افزاری است که می توان به آن دسترسی پیدا کرده و یا آن را اجرا کرد. به عبارت دیگر API به عنوان کدی تعریف می شود که به دو نرم افزار مختلف در برقراری ارتباط و تبادل داده با یکدیگر کمک می کند.

API

API چگونه کار می کند؟

ممکن است بارها این سوال برای شما ایجاد شده باشد که API ها چگونه کار می کنند و می توانند بین دو برنامه کاربردی مختلف ارتباط برقرار کند؟ در این بخش از مقاله به بیان پاسخ این سوال پرداخته ایم.

برای اینکه به درک درستی از نحوه عملکرد API برسید ما توضیحات لازم را برای شما با ذکر یک مثال بیان کرده ایم.

تصور کنید که برای صرف ناهار یا شام به یک رستوران رفته اید. پیشخدمت به سمت شما می آید، یک کارت منو به شما می دهد و شما غذای مورد نظر خود را سفارش می دهید. مثلا یک ساندویچ گیاهی اما بدون پیاز سفارش می دهید.

و به همین سادگی شما بعد از مدتی سفارش خود را از پیشخدمت دریافت خواهید کرد. اما می دانید که در این بین فرآیندی نیز وجود دارد تا غذا به دست شما برسد.

در اینجا ، پیشخدمت نقش مهمی دارد زیرا شما نه برای تهیه سفارش خود به آشپزخانه خواهید رفت و نه به کارمندان آشپزخانه خواهید گفت که چه غذایی می خواهید، بلکه همه این کارها توسط پیشخدمت انجام شود. در حقیقت پیشخدمت یک API است.

API نیز با گرفتن درخواست شما همین کار را انجام می دهد و دقیقاً مانند پیشخدمت به سیستم می گوید که شما چه می خواهید و به شما پاسخ می دهد.

چرا از API ها استفاده کنیم؟

  • از طریق API دو نرم افزار مختلف می توانند با یکدیگر به برای برقراری ارتباط و تبادل داده بپردازند و این به شما کمک می کند تا محتوا را از هر سایت یا برنامه ای به طور کارآمد در برنامه ای دیگر جاسازی کنید.
  • API ها می توانند به اجزای برنامه دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب ارائه خدمات و اطلاعات انعطاف پذیرتر خواهد شد.
  • محتوای تولید شده می تواند توسط API  ها به طور خودکار منتشر شود.
  • API برای کاربر یا یک شرکت این امکان را فراهم می کند تا محتوا و خدماتی که بیشترین استفاده می شود دارد را بتوانید شخصی سازی کنید.

نرم افزار باید به مرور تغییر کند و API ها به پیش بینی تغییرات کمک می کنند.

API

ویژگی های API را بشناسید

در این بخش از مقاله برخی از مهم ترین ویژگی های API ها را برای شما ذکر کرده ایم.

  • API یک سرویس ارزشمند از داده، توابع و ... را ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا بتوانید یک مدل کسب و کار را برنامه ریزی کنید.
  • API ها انعطاف پذیر و ساده می باشد و باعث افزایش سرعت می شود.
  • API ها مدیریت شده و مشخص هستند.
  • API یک پشتیبانی عالی از توسعه دهندگان را ارائه می دهد.

انواع API ها کدام است؟

آیا مایلید تا با انواع API نیز آشنا شوید؟ به طور کلی سه نوع API وجود دارد که عبارتند از :

  • Open API : این نوع API ها برای استفاده در دسترس عموم است مانند OAuth API های Google. همچنین محدودیتی در استفاده از آنها در نظر گرفته نشده است به همین دلیل به عنوان API های عمومی شناخته می شود.
  •  Partner API: حقوق یا مجوزهای خاصی برای دسترسی به این نوع API ها در مظر گرفته شده است و در دسترس عموم نیست.
  • API های داخلی یا خصوصی : این API ها توسط شرکت ها ساخته می شوند تا از آن ها در سیستم های داخلی خود استفاده کنند و به شما کمک می کند تا بهره وری تیم های خود را افزایش دهند.

برخی از API ها به صورت رایگان ارائه می شود و برخی دیگر پولی است. چنانچه بخواهید از API های پولی استفاده کنید، می توانید پرداخت هزینه آن را به ما بسپارید. برای این منظور از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمائید.

برای درخواست پرداخت هزینه ، کلیک کنید!

 

تاریخ انتشار 23 مهر 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر