این روزها شاهد حضور پر رنگ کارت های اعتباری در انجام امورات روزمره افراد هستیم به طوری که این نوع کارت های، جز ملزومات زندگی آن ها به شمار می آیند و استفاده از آن ها تراکنش های مالی را به شدت آسان و سریع نموده است. تصور کنید روزهایی که هنوز امکان استفاده از این نوع کارت های بانکی در کشور ما وجود نداشت؛ با انجام این مقایسه در ذهن خود، به این مهم پی خواهیم برد که کارت های اعتباری بسیار کارا و مفید هستند و چه خوب است که با آگاهی کافی به استفاده از آن ها بپردازیم. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا نکات طلائی در مورد کارت های اعتباری که لازم است بدانید را برای شما عزیزان ذکر نمائیم.

بیشتر بخوانید :

کاربرد کارت اعتباری و دبیت کارت چیست

نکات طلائی در مورد کارت های اعتباری

  • اولین نکه ای که می بایست در مورد کارت های اعتباری بدانید این است که کارت های اعتباری چگونه کار می کنند؟ همانطور که می دانید، کارت های اعتباری یک قطعه مستطیلی شکل پلاستیک با آلیاژی از فلز یا گرافیت است که حساب مالی شما را نشان می دهد. روی کارت یک نوار از جنس مگنت وجود دارد که مشتریان با استفاده از آن می توانند برداشت یا پرداخت کنند.
  • چه کسانی می توانند کارت اعتباری داشته باشند؟ افراد بالای 18 سال می توانند کارت اعتباری داشته باشند.

نکات طلائی در مورد کارت های اعتباری
  • نکته ی مهمی که در مورد کارت های اعتباری باید بدانید این است که، برای این نوع کارت ها از سوی بانک مربوطه برای شما، مبلغی را به عنوان اعتبار در نظر می گیرند که شما می توانید با آن خرید خود را انجام دهید و بعد از مدتی آن مبلغ را پرداخت نمائید.
  • از جمله مزایای کارت های اعتباری، می توان به این مزیت اشاره کرد که به محض تسویه حساب، شما قادر به شارژ مجدد کارتخود خواهید بود.
  • از کارت های اعتباری می توانید برای خرید در تمامی فروشگاه های دارای کارتخوان استفاد نموده و هیچ محدودیتی برای نوع خرید شما وجود مدارد.
خوب است این نکته را به شما عزیزان خاطر نشان کنیم که، امکان برداشت وجه نقد از کارت های اعتباری وجود ندارد. اما امکان انتقال اعتبار آن به سایر کارت های اعتباری برای شما وجود خواهد داشت.

 

کل باید بدانید که کارت اعتباری مانند یک وام برای دارندگان آن می ماند که شما از یک بانک یا موسسه دریافت می نمائید. با این تفاوت که برای بازپرداخت آن مدت زمانی برای به اصطلاح تنفس برای مشتریان در نظر می گیرند. اگر تا مدت زمان مقرر شده مبلغ اعتباری به بانک پرداخت شود، سودی برای آن در نظر گرفته نمی شود، در غیر این صورت می بایست مبلغ را با درصدی از مبلغ اصلی به عنوان سود آن پرداخت نمائید.

همراهان همیشگی تراپی، با مقاله ای تحت عنوان نکات طلائی در مورد کارت های اعتباری با شما بودیم، از توجه شما بسیار سپاسگزاریم. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان کاربردی و مفید واقع شده باشد. هر گونه سوالی را با همکاران ما در میان بگذارید. تیم حرفه ای تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن می باشند. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 22 مهر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر