اینترنت اشیا، فناوری بلاک چین و ... از جمله تکنولوژی هایی هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. از بلاک چین علاوه بر ارزهای دیجیتال در صنایع دیگر نیز استفاده می شود. اما از آنجایی که اینترنت اشیا در قرن بیست و یکم، عملکردهای مختلف در حوزه های متفاوتی را تحت الشعاع قرارداده است، با چالش های زیادی همراه شده است که هنوز هم با این چالش ها مواجه است. به منظور آشنایی با چالش های اینترنت اشیا در سال 2019 تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

با چالش های اینترنت اشیا در سال 2019 آشنا شوید

در حالی که IoT هنوز این پتانسیل بالایی دارد که تجارت را برای صاحبان کسب و کار ، کارمندان و مشتریان به طور یکسان تخت تاثیر قرارداده است، افرادی که در آینده نسل بعدی این شبکه را در آغوش دارند ، هنوز کارهای ناتمامی در این زمینه هست که باید انجام دهند؛ که این همان چالش های اینترنت اشیا در سال 2019 است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با چالش های اینترنت اشیا آشنا نمائیم.

چالش های اینترنت اشیا

برآورده کردن انتظارات مشتری

در دهه 1990 ، دسترسی گسترده به اینترنت برای همیشه شیوه خرید مصرف کنندگان را تغییر داد. همچنین تمرکز مشتری از کالاهای استاندارد و تولید شده به صورت انبوه، به محصولات و خدمات سفارشی تغییر یافته است.

با ورود به سال 2020 ، مشتریان انتظارات بالاتری نسبت به گذشته خواهند داشت. براساس گزارشی که اخیراً از طرف Salesforce انجام شده است ، 57 درصد از مصرف كنندگان علاقه بیشتری به تجارت با یك شركت نوآورانه یا آینده نگر دارند و 50 درصد نیز در صورت برآورده نشدن نیازهایشان از سوی یک برند خاص، قطعا بع سراغ برندهای دیگر خواهند رفت.

رفع نگرانی های امنیتی

IoT در ابتدا به عنوان یک شبکه فوق العاده مطمئن که برای ذخیره سازی و انتقال داده های محرمانه مناسب است ، مورد حمایت قرار گرفت. درست است که IoT نسبت به اینترنت یا شبکه LAN از امنیت بیشتری برخوردار است ، اما آنچنان که کاربران انتظار دارند، از خطرات امنیتی مبرا نیست. برخی از مهمترین نگرانی های امنیتی IoT فضای ابری است.

سخت افزار IoT را به روز نگه دارید

صرف نظر از نحوه استفاده یک شرکت از IoT یا فضای ابری ، یکپارچگی داده ها یک چالش معمول در این فضا است. با داشتن داده های زیادی از منابع مختلف ، جدا کردن اطلاعات مفید و تعبیه شده اند و همگام سازی داده های بین این سخت افزارها بدون کمک یک تیم حرفه ای دشوار است. پس با استفاده از یک تیم حرفه ای، سخت افزارهای خود را به روز رسانی کنید.

چالش های اینترنت اشیا

غلبه بر مشکلات اتصال

IoT در شکل فعلی خود از یک مدل متمرکز ، سرویس دهنده-مشتری برای ارائه اتصال به سرورها ، ایستگاه های کاری و سیستم های مختلف استفاده می کند که در حال حاضر کاملاً کارآمد است ، زیرا IoT هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، اما وقتی صدها میلیارد دستگاه همه از شبکه به طور همزمان استفاده می کنند چه اتفاقی می افتد؟

طبق گزارش های به روز شده از گارتنر ، بیش از 20 میلیارد واحد انفرادی تا سال 2020 به IoT متصل خواهند شد و چالش موجود در آن زمان برای کاربران تنگناهای قابل توجه در اتصال به IoT است.

انتظار برای تنظیم مقررات دولت ها

در حالی که برخی از مشاغل بلافاصله IoT را پذیرفتند ، برخی دیگر مردد هستند. در بسیاری از موارد ، این مشاغل منتظر دخالت مقامات دولتی در استانداردها و مقررات جدید هستند اگرچه اکثر کارشناسان قبول دارند که مقررات IoT یک ضرورت است ، اما آنها هنوز هیچ استاندارد یا دستورالعمل را برای رعایت عموم مردم تدوین نکرده اند.

سخن آخر

با وجود چالش ها و تنگناهای IoT در وضعیت فعلی ، هنوز هم در دنیای تجارت امروز مزایای زیادی برای آن وجود دارد. این نشان می دهد که اینترنت اشیا به اندازه کافی مفید است که برخی حاضرند با وجود همه چالش هایی که برای آن وجود دارد، جوانب احتیاط را رها کرده و به IoT منتقل شوند تا رقابت پرشکوه خود را آغاز کنند.

دوستان، در این مقاله سعی کردیم شما را با چالش های اینترنت اشیا آشنا نمائیم، امید است مطالب ارائه شده، مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

چنانچه پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواج شدید حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید.

لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 25 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر