همراهان عزیز حتما شما هم مانند سایر افراد این روز ها خبر نوسانات قیمت دلار را دنبال کرده اید. این نوسانات شاید با ایده نرخ تک رقمی متوقف شدند ولی در همان مدت یک هفته هم خسارت های جبران ناپذیری را به افراد مختلف جامعه وارد کردند. امروز با خبر صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است ، همراه ما باشد.

نوسان قیمت دلار در روزخای اخیر باعث شد که افراد سودجوی زیادی از این قضیه به نفع خود استفاده کنند. ولی دولت راهکاری ارائه داد که صرفا می تواند راه حل موقتی برای تثبیت اوضاع باشد. دولت اعلام کرده است که همه جا و تحت هر شرایطی دلار باید با نرخ تک رقمی 4200 تومانبه فروش برسد. این راه حل همان طور که گفته شد یک راه حل موقتی است چرا قیمت دلار با نرخ تورم در کشور رابطه دارد. بنابراین چون نرخ تورم ثابت نیست نرخ دلار باید متناسب با نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی مطرح می شود تغییر کند.اما دلار فعلا این نرخ را تعیین کرده است تا از هرج و مرج های ایجاد شده جلوگیری کند و تصمیم دارد در آینده این نرخ را متغیر در نظر گرفته و آن را به صورت رسمی اعلام کند.

صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است

صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است

نوسان دلار تراز اقتصادی و ارزی کشور را حسابی به هم ریخت. تصمیم دیگری که دولت برای حل این مسئله گرفته است این است که صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی را ممنوع کرده است. این ماجرا به این معناست که واردات بدون ثبت سفارش بر اساس مصوبه هیات دولت ممنوع است و صرافی ها حق خرید و فروش اسکناس ارزی از مردم و صدور حواله های ارزی را ندارند.  بنابراین هر گونه وارداتی که نیاز به تخصیص ارز دارد باید توسط ثبت سفارش به آن رسیدگی شود.

صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است

تامین ارز واردات چگونه انجام می شود؟

پس تا این جا متوجه شده ایم که برای تامین ارز واردات نمی توان به طور مستقیم از صرافی ها استفاده کرد. بنابراین ابتدا باید برای تامین ارز به بانک مراجعه کرد. در وصرتی که بانک بتواند ارز مورد نیاز شما را توسط مراودات بانکی که دارد تامین کند که شما می توانید واردات خود را انجام دهید. اما اگر نتوانست چی؟ بنابراین راه حل دوم این است که بانک به صرافی هایی که مجاز برای صدور حواله هستند مراجعه کرده و ارز مورد نیاز شما را تامین میکند. به همین دلیل صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع شده است! واردکنندگان عزیز برای استفاده از این ارز باید اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند.

از طرقی صادرکنندگان گرامی می توانند از طریق سامانه مجاز نیما، ارز خود را به بانک ها و یا صرافی های مجاز بفروشد. بنابراین از این راه نیز می توان سرمایه ارزی مورد نیاز برای واردات را نیز تامین کرد.

نگهداری بیش از حد ارز ممنوع!

بریا تثبیت اوضاع قانون دیگری که تصویب شده است این است که افراد نباید بیشتر از 10 هزار یورو را نزد خود نگه دارند و می توانند این مبلغ را نزد بانک به عنوان سپرده قرار دهند. در مقابل بانک تضمین می کند که  معادل سود این وجه را در موعد به مقرر به سپرده گذار بپردازد.

صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است

چرا صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است؟

اخیرا ایران به دلیل تخلفات و نامفهومی هایی که در مراودات غیر رسمی ارزی خود داشته است، زیر ذره بین FATF قرار گرفته است. با استفاده از این قانون می توان از پول شویی جلوگیری کرده و معاملات خود را به روشنی انجام دهد.

بیشتر بخوانید : شرایط و نحوه تامین ارز

با توجه به اینکه صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است ، هیچ گونه ارزی فعلا به صرافی ها تزریق نمی شود. بنابراین فعلا به نظر می رسد که کار صرافی ها تا مدتی تنها خرید و فروش سکه است. باید منتظر ماند تا دید شرایط به چه صورتی تغییر می کند ...

 

 

تاریخ انتشار 29 فروردین 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر