احتمال دارد که در سال جاری امکان برقراری ارتباطات 5G برای کاربران فراهم شود. اما برخی نیز این احتمال را خیلی ضعیف می‌دانند؛ چرا که هنوز هیچ تعریف دقیقی از 5G ارائه نشده است. بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به تعریف 5G بپردازیم و نکاتی مهم در این زمینه را برای شما عزیزان بازگو کنیم. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بخوانید : 

ادامه تحصیل از طریق اینترنت

کسب درآمد از اینترنت

رسیدن به پول با اینترنت

آشنایی با 1G, 2G, 3G, 4G, 5G

به طور کلی G به معنای Generation و بیان کننده‌ی نسلی از فناوری بی سیم یا تکنولوژی wireless است. اعدادی که در کنار هر کدام از آن‌ها نوشته می‌شود برای هر کدام از نسل‌های فناوری بی سیم با توجه به سرعت انتقال داده درنظر گرفته شده است. همچنین هر کدام از آن‌ها با توجه به شکست روش‌های قبلی رمزگذاری یا "رابط هوایی" که با هیچ یک از روش‌های قبل از خود قابل مقایسه نسیتند، نام گذاری شده‌اند.

5G

آشنایی با نام گذاری انواع ارتباطات در نسل‌های مختلف

  • ارتباطات در نسل یک (1G)  از نوع سلولی آنالوگ بوده است.
  • ارتباطات نسل دوم (2G)  ارتباطاتی نظیر : CDMA ، GSM و TDMA بوده است که نسل اول ارتباطات با استفاده از تکنولوژی سلولی دیجیتال بوده است.
  • ارتباطات نسل سوم (3G) ارتباطاتی از نوع : EVDO، HSPA و UMTS می‌باشد که سرعت انتقال اطلاعات در آن از 200 کیلوبیت درثانیه شروع می‌شود تا به سرعت کمترین مگابیت در ثانیه می‌رسد.
  • ارتباطات نسل چهارم (4G) ارتباطاتی از قبیل : WiMAX و LTE می‌باشد که از لحاظ سرعت با هیچ یک از ارتباطات نسل قبلی قابل مقایسه نیست و سرعت آن به هزاران مگابیت یا حتی گیگا بیت می‌رسد.

حال نوبت به نسل پنجم (5G) ارتباطات می‌رسد که در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد آن خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

5G چیست؟

5G نسل جدید ارتباطات در بستر شبکه‌ای جدید است که سرعت و ظرفیت بسیار بیشتری دارد و تأخیر بسیار کمتری نسبت به نسل‌های سلولی در آن موجود دارد. فناوری‌های مورد استفاده در 5G هنوز در حال تعریف هستند، اما جزئیات زیادی در مورد این نسل از ارتباطات وجود دارد که بسیاری از متخصصان با آن موافق هستند.

شبکه‌های 5G از نوعی متد رمزنگاری به نام OFDM استفاده می‌کنند ، که مشابه رمزنگاری در روش LTE است و "رابط هوا" در آن برای تأخیر بسیار پایین‌تر و انعطاف پذیری بیشتر از متد LTE طراحی شده است.

شبکه‌ی ارتباطات در نسل جدید به طور عمده از فرکانس‌های بسیار بالایی استفاده می‌کنند که می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را منتقل کنند ، اما در هر زمان فقط چند بلوک از داده می‌تواند منتقل شود. شبکه‌های 5G همچنین ممکن است داده‌ها را از طریق فرکانس‌های بدون مجوز که اکنون برای Wi-Fi استفاده می‌شود انتقال دهد ، بدون اینکه با شبکه‌های Wi-Fi موجود در تضاد باشد؛ این در حقیقت شبیه به فناوری T-Mobile است.

شبکه‌های 5G به احتمال زیاد متشکل از شبکه‌هایی از سلول های کوچک هستند، حتی کوچک‌تر از سایز روترهای خانگی، تا بتوانند مانند یک برج عظیم برای مسافت‌های زیاد نیز برقراری ارتباطات را امکان پذیر نماید.

5G

چه زمانی قادر به استفاده از نسل پنجم ارتباطات هستیم؟

پیش بینی شده است که در سال جاری امکان استفاده از نسل پنجم ارتباطات برای کاربران شبکه فراهم شود. اما به طور کلی 5G رسما در سال 2018 ارائه شده و پیش بینی آن‌ها این بود که طی موضع گیری گسترده‌ای در سال 2019 به بازار ارائه خواهد شد.

سخن آخر

نسل جدید ارتباطات تحول عظیمی در برقراری ارتباطات به وجود خواهد آورد و عمده تاثیر آن در برقراری ارتباط از طریق تلفن می‌باشد. در حقیقت از طریق شبکه‌های 5G ، ارتباطات تلفنی از طریق اینترنت صورت خواهد گرفت و البته با سرعت بسیار بالا.

بیشتر بدانید : کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت

شاید این سوال به ذهن بسیاری از شما عزیزان خطور کرده باشد که نسل جدید شبکه‌های وایرلس چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با نسل‌های قبلی دارد؟ امید است با ارائه‌ی این مقاله توانسته باشیم به سوال شما در این مورد پاسخ داده باشیم.

عزیزان لطفا چنانچه هنوز سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما آماده‌ی پاسخگوئی به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 12 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر