اینستاگرام در سال 2020 ، ده ساله شد. این اپلیکیشن در سال 2010 ارائه شد و در حال حاضر حدود 25000 دانلود در روز ، جز محبوب ترین رسانه های اجتماعی محسوب می شود. در سال جاری اینستاگرام رشد غیرقابل تصوری داشت با 500 میلیون کاربر در روز؛ که آن را به یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. اما برای اینکه بتوانید از طریق این اپلیکیشن به درآمد خوبی برسید و کسب و کار خود را ارتقا دهید، لازم است که ابتدا با مفهوم اینگیجمنت ریت اینستاگرام آشنا شوید . پس با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : روش های تبلیغات بهینه و ارتقا کسب و کار در اینستاگرام

آشنایی با مفهوم اینگیجمنت ریت اینستاگرام

اینگیجمنت ریت اینستاگرام به معنای میزان تعامل اینستاگرام و عبارتست از اندازه گیری کمی نحوه تعامل کاربران با محتوایی که شما در صفحه اینستاگرام خود قرار می دهید. تعداد فالوورها ، لایک ها ، نظرکامنت ها و اشتراک گذاری های آن پست در این اندازه گیری در نظر گرفته می شود. اینگیجمنت ریت اینستاگرام معمولاً با تقسیم تعداد لایک ها و کامنت ها بر تعداد دنبال کنندگان محاسبه می شود.

اینگیجمنت ریت اینستاگرام

چرا اینگیجمنت ریت اینستاگرام اهمیت دارد؟

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا نشان دهنده میزان علاقه مخاطب ، ارتباط با برند و اعتبار اجتماعی شما می باشد. در ادامه به اختصار توضیحاتی در مورد هر کدام آورده ایم.

علاقه مخاطب

هر چه محتوای شما مخاطبان مورد نظر شما را بیشتر جذب کند، نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت شما بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر وقت بگذارید و محتواهای بهتری ایجاد کنید، یعنی پست هایی در صفحه خود قرار دهید که افراد بیشتر آن ها را بپسندند و لایک بیشتری دریافت کنید؛ و آن ها را به اشتراک گذاشته یا ذخیره کنند، نرخ تعامل افزایش بیشتری خواهد داشت.

به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که ایمپرشن زیاد نشان دهنده ی این است که محتوای شما بسیار دیده شده است ، اما نرخ تعامل معمولاً به معنای این است که تعاملات قابل توجهی با پست های شما برقرار شده است.

ارتباط با برند

اگر اینگیجمنت ریت اینستاگرام شما بالا باشد ، احتمالاً مخاطبان شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی مناسب می شناسند و معمولا محتواهای شما را نسبت به رقبایتان ترجیح می دهند زیرا از نظر آن ها محتوای شما از سایرین متمایز است.

 با این وجود، حتی اگر هم اکنون میزان اینگیجمنت ریت اینستاگرام شما زیاد است، باز هم آن را بررسی کنید. ببینید آیا این نرخ در مدت سه ماه ثابت می ماند؟ آیا بالاتر از سال گذشته است؟ چرا که اگر میزان تعامل خود را بررسی و کنترل نکنید ممکن است پس از مدتی شاهد کاهش آن باشید.

اعتبار اجتماعی

شما اگر احتمالاً قبلاً مخاطبان اینستاگرام مورد نظر خود را شناسایی کرده اید ، افزایش تعداد دنبال کنندگان یا فالوورهای جدید به این لیست هرگز بد نیست. این کاربران جدید می توانند مجددا باعث افزایش نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت اینستاگرام شما بشوند.

 به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر متوجه شوید که مشتریان به جای شما، به سراغ رقبای شما می روند، معنایش این است که شما از اعتبار اجتماعی کافی برخوردار نیستید.

اینگیجمنت ریت اینستاگرام

چگونه اینگیجمنت ریت اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

برای اینکه بتوانید اینگیجمنت ریت اینستاگرام خود را افزایش دهید، به این نکات توجه داشته باشید :

  • یک برند یا نام تجاری ثابت داشته باشید
  • مخاطبان خود و نیازهای آن ها را بشناسید
  • متناوب و منظم در صفحه خود پست بگذارید
  • کپشن های ارزشمند و جذاب بنویسید
  • با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و در تعامل باشید
  • با دیگر اکانت های مرتبط با کارخود در اینستاگرام در ارتباط باشید
  • محتواهای ترکیبی ایجاد کنید
  • از CTA (کال تو اکشن) استفاده کنید.
  • آمار صفحه خود را پیگیری کنید

نقش استوری اینستاگرام در افزایش نرخ اینگیجمنت

شما از طریق استوری های اینستاگرام می توانید تعامل بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. از این طریق نیز می توانید برای دریافت بازخورد از مشتریان نیز استفاده کنید و از آن ها بخواهید که از این طریق نیز نظرات خود را در مورد محصولات و خدماتتان به شما اعلام کنند.

کلام آخر

اینستاگرام یک رسانه ی اجتماعی بسیار محبوب می باشد که کاربران بسیاری را روزانه به خود جذب می کند و به صورت یک منبع درآمد ، برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. اما یک نکته ی بسیار مهم برای استفاده موفق از اینستاگرام و کسب درآمد از آن آگاهی دقیق از مفهوم اینگیجمنت ریت اینستاگرام می باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 05 آذر 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر