همراهان عزیز امروز در خدمت شما هستیم تا اطلاعات کاملی در مرود ویزای شینگن را در اخیتار شما قرار دهیم. با توجه به بازخوردی که از شما عزیزان گرفتیم و علاقه ای که به مقالات جامع تراپی در مورد مهاجرت نشان دادید نوشتن این مقاله را لازم دیدیم. همراه ما باشید.

همان طور که می دانید برای مهاجرت روش های مختلفی وجود دارد.  به عنوان مثال گرفتن ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ازدواج و ... از جمله روش های رایج برای مهاجرت به کشور های دیگر است. یکی دیگر از انواع ویزایی که وجود دارد ویزای شینگن است.

ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن به نوعی از ویزا گفته می شود که شما با داشتن آن می توانید به صورت رایگان به کشورهایی که در حوزه شینگن هستند مهاجرت کنید البته در یک مدت زمان مشخص.

چه کشورهایی از ویزای شینگن پشتیبانی می کنند؟

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، اتریش، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، سوئیس، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد.

انواع ویزای شینگن کدامند؟

بر اساس قوانین خاصی که هر کنسولگری و یا سفارتی دارد، شما بر اساس یک شرایط خاص می توانید ویزا را بگیرید و همچنین تحت یک شرایط خاص اجازه ورود به کشور مورد نظر را دارید که البته هر کشوری امکان دارد مدت زمان مختلفی را برای این موضوع در نظر بگیرد.

ویزای شینگن عادی یا Uniform (USV) :

با داشتن این ویزا شما می توانید به یکی از کشور هایی که در حوزه شینگن هستند مهاجرت کنید. البته برای این کار شما هر 6 ماه یک بار به مدت 90 روز از تاریخ ورودتان مجوز خواهید داشت.

در حالت کلی ویزای شینگن USV به 2 دسته A و C تقسیم می شود :

ویزای نوع A  :

نام دیگری که برای این ویزا در نظر گرفته می شود ترانزیت فرودگاهی است. به این معنا که شما تنها می توانید به فرودگاه هایی بروید که مربوط به یکی از کشورهای شینگن است و به عبارت دیگر شما تنها اجازه ورود به فرودگاه را دارید نه کشور شینگن را. این نوع ویزا برای کسانی مناسب است که می خواهند در یکی از فرودگاه های شینگن تغییر مسیر دهند.

ویزای نوع C :

این نوع ویزا که معمولا در بین اکثر ایرانی ها رایج است به دارنده ویزا این امکان را می دهد که در یک مدت زمان مشخص در کشور شینگن مورد نظر بماند. این نوع ویزا بیشتر به منظور ویزای توریستی داده می شود و خود به دسته های زیر تقسیم می گردد :

یک بار ورود :

در صورتی که شما این ویزا را دریافت کنید تنها یک بار اجازه دارید که در مدت زمان مشخص شده به کشور شینگن سفر کنید. حتی اگر از زمان مجاز شما چیزی باقی مانده باشد باز هم ویزای شما بعد از خروجتان از کشور باطل می شود.

2 بار ورود :

این ویزا نیز شبیه ویزای قبلی است با این تفاوت که شما اجازه 2 بار ورود به کشور شینگن را دارید. به محض این که بعد از بار دوم از کشور خارج شوید ویزای شما باطل می شود.

چند بار ورود :

با داشتن این ویزا شما هر تعداد باری که خواستید می توانید به کشور مورد نظر سفر کنید. البته تغییری در مدت زمان اقامت شما ایجاد نشده است. یعنی شما حداکثر می توانید در طول 6 ماه 90 روز اقامت داشته باشید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن محدود یا Limited (LTV) :

این ویزا کمی با سایر انواع ویزا متفاوت است. شما با داشتن این ویزا تنها مجاز به کشور های شینگنی هستند که در ویزا به آنها اشاره شده باشد. در غیر این صورت شما اجازه ورود و یا ترانزیت در سایر کشورهای شینگن را نخواهید داشت. این نوع ویزا معمولا بنا به دلایل بشر دوستانه و یا تحت الزامات بین المللی داده می شود.

ویزای شینگن ملی یا National :

این نوع ویزا که در دسته بندی D قرار داده می شود برای کسانی است که در یکی از کشورهای شینگن مشغول به تحصیل، کار و ... هستند. این نوع ویزا تنها برای یک بار ورود اعتبار دارد و به کسانی داده می شود که نیاز دارند طی یک مدت زمان خاص برای یک هدف خاص در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند و بعد از آن به کشور خود بازگردند.

البته نوع دیگری از ویزای ملی نیز وجود دارد که به شما اجازه متعدد برای ورود شما در نظر می گیرد. در این حالت شما به هر کشور شینگنی که بخواهید می توانید سفر کنید.

برای گرفتن ویزای شینگن ملی چند بار ورود چه ویژگی هایی باید داشته باشیم؟

شما باید عضو یکی از دسته های زیر باشید :

- دانشجویی باشید که برنامه تحصیل شما بیش از 1 سال به طول می انجامد.

- دانشجویی که قصد شروع یک ترم پاییزی را دارد می تواند ویزای 1 ساله دریافت کند که قابل تمدید و توسعه نیز هست.

- کار در یکی از مراکز علمی تحقیقاتی به همراه اعضای نزدیک خانواده.

- سفر به یکی از کشور های حوزه شینگن برای ادامه تخصص خود در یکی از زمینه های ورزش، هنر و ... .

- موارد اضطراری مانند شرایط درمانی و پزشکی.

همراهان عزیز مقالات ما در مورد ویزای شینگن ادامه دارد ...

تاریخ انتشار 20 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر