این روزها بیشتر افراد خریدهای خود را به صورت بین المللی انجام می دهند و خرید از انواع فروشگاه های آنلاین نظیر دبنهامز، Best Buy، هپسی بوردا، میسیز و ... ، در میان کاربران اینترنتی بسیار باب شده است. اما آنچه در این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است این است که آیا وب سایتی که از آن خرید می کنیم از اعتبار کافی برخوردار است یا نه! چرا که گزارشات زیادی از انواع کلاهبرداری ها در خریدهای آنلاین، حاکی از این مسئله است که حین خرید اینترنتی ممکن است خطراتی کاربران و خساب هایشان را تهدید کند. بنابراین خوب است که با راه های تشخیص سایت های معتبر خارجی آشنا شوید و از فروشگاه های امن خرید کنید. برای آشنایی با راه های تشخیص سایت های معتبر خارجی با تراپی همراه شوید.

چگونه سایت های معتبر خارجی را تشخیص دهیم؟

عزیزان، برای این که بتوانید سایت های معتبر خارجی را تشخیص دهید، باید مواردی را بررسی کنید، که این موارد همه باید در کنار همدیگر در نظر گرفته شود، چرا که هر کدام از آن ها به تنهایی برای تشخیص یک سایت معتبر کارآمد نمی باشد. پس توجه داشته باشید که قبل از خرید از یک فروشگاه آنلاین، به همه ی این موارد توجه کنید.

سایت های معتبر خارجی

ظاهر سایت

وقتی برای خرید وارد یک وب سایت فروشگاهی می شوید، به اولین چیزی که باید توجه داشته باشید، ظاهر سایت است. اگر ظاهر سایت به اندازه ی کافی مرتب و منظم نباشد و از عکس های بی کیفیت و محتواهای نامتوازن در صفحه ی اصلی سایت استفاده شده باشد، در این صورت می توانید به عملکرد آن سایت هم شک کنید. البته این را هم بدانید که بسیاری از کلاهبرداران هستند که سایت هایی با ظاهر عالی ایجاد می کنند تا کاربران را به دام بیاندازند. پس تنها توجه به ظاهر سایت کافی نیست.

وبلاگ سایت

این یک واقعیت است که همه ی سایت های معتبر علاقه مندند که در صفحه ی اول گوگل دیده شوند و از موتور جستجوی گوگل رتبه ی خوبی کسب کنند، که این مربوط می شود به سئو SEO سایت.

برای بهبود سئو لازم است که در وبلاگ سایت مرتبا محتواهای با ارزش و بکر  قرار داده شود. بنابریان سایت های معتبر به طور منظم در وبلاگ خود پست هایی را قرار می دهند.

بنابراین قبل از خرید از یک وب سایت حتما به وبلاگ آن سر بزنید. اگر محتواهای قابل قبولی در وبلاگ وجود داشت، این نشان می دهد که آن سایت برنامه یدراز مدت برای کسب و کار خود دارد و می توان به آن اعتماد کرد.

راه های ارتباطی و اطلاعات تماس

فروشگاه های آنلاین معتبر در وب سایت خود اطلاعات تماس و آدرس خود را قرار داده اند. به علاوه سایت های زیادی هستند که آدرس خود را توسط گوگل مپ ، در سایت خود قرار داده اند.

سایت های معتبر خارجی

در بهترین حالت نیز برخی از سایت ها اطلاعات وریفای شده در Google business دارند و زمانی که نام آن سایت را سرچ کنید، به شما نشان داده می شود.

گواهینامه SSL

توسط این گواهینامه مشخص می شود که تراکنش های مالی یک سایت اعتبار دارد یا نه! سایت هایی که دارای گواهینامه SSL هستند، در آدرس یو آر ال آن ها به جای http ، می توانید https را مشاهده کنید. گواهینامه ی SSL یک پروتکل استاندارد وب مابین کاربر و سایت است که بر اساس آن اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سایت محافظت شده و به هیچ عنوان مورد استراق سمع قرار نمی گیرد.

درگاه های پرداخت موجود در سایت

یکی دیگر از نکاتی که باید برای تشخیص سایت های معتبر خارجی به آن ها توجه کافی داشته باشید، مربوط می شود به درگاه های پرداخت موجود در سایت.

در سایت هایی که درگاه های پرداخت معتبر بین المللی نظیر : پی پال، اسکریل، ویزا و مسترکارت وجود داشته باشد، می توان برای خرید و پرداخت آنلاین به آن ها اعتماد کرد.

وجود اطمینان جمعی

یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان سایت های معتبر خارجی  را تشخیص داد، استفاده از Web Of Trust می باشد که بر اساس بازخوردهای کاربران سایت ها را رتبه بندی می کند. برای این منظور باید به آدرس www.mywot.com مراجعه کنید و سایت مورد نظر خود را بررسی کنید. اگر کاربران در مورد وب سایتی به اندازه کافی نظر داده باشند و آن سایت بازخورد کافی داشته باشد، می توانید در Web Of Trust آن سایت را پیدا کنید.

به این ترتیب می توانید با استفاده از روش های گفته شده، سایت های معتبر خارجی را تشخیص دهید و سپس از آن ها خرید کنید.

تاریخ انتشار 10 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر