آیا شما جز افرادی هستید که به ادامه تحصیل علاقه مند هستید و کلا اصلی ترین مشغله ذهنی آن ها تحصیل علم می باشد؟ آیا تا کنون به تحصیل در کشوری غیراز کشور خود اندیشیده اید؟ آیا شما هم جز افرادی هستید که رویای تحصیل در کشوری رویایی را در سر می پرورانید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، باید به شما بگوئیم که از میان افراد داوطلب برای مهاجرت به کشورهای دیگر، عده ی کثیری علاقه مند به تحصیل در آن کشورها می باشند. از میان این متقاضیان ، عده ی زیادی قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد کرده اید تا برای تحصیل در فرانسه به این کشور سفر کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای اخذ پذیرش تحصیل در فرانسه

در این جا نکات مهمی را که شما عزیزان برای تحصیل در فرانسه باید مد نظر داشته باشید برای شما آورده ایم، این نکات در قالب مراحل زیر آورده شده اند.

مرحله اول :

در ابتدا شما می بایست برای دریافت ویزا، یک برنامه پیدا کنید. جالب است بدانید که یکی از ساده ترین راه های دریافت ویزا به کشور فرانسه، ویزا برای انجام مطالعات علمی می باشد. شما می توانید برنامه مورد نظر خود را مستقیما به یک موسسه فرانسوی بدهید و یا سعی کنید یک برنامه وابسته به یک دانشگاه در کشور خودتان پیدا کنید. اکثر مراکز علمی مطالعات خارج از کشور برنامه های جایگزین خارجی را برای دانشجویان، برای یک یا دو ترم تحصیلی در یک دانشگاه در کشور فرانسه ارائه می دهند.

تحصیل در فرانسه

مرحله دوم :

برای تحصیل در فرانسه یک درخواست یا اپلای بدهید. این بدین معنی است که شما مستقیما به یک موسسه فرانسوی به عنوان یک دانشجوی خارجی درخواست بدهید و یا از طریق یک دانشگاه خارجی وابسته، درخواست خود را برای تحصیل در خارج از کشور اعلام نمائید. در این جا شما احتمالا یا باید مبلغی را پرداخت نمائید، یا یک مقاله کاربردی بنویسید یا ترنسکریپت های رسمی ارائه دهید و یا یکی دو مورد نامه های پیشنهادی را ارسال نمائید.

مرحله سوم :

برای ویزا درخواست دهید. به منظور درخواست ویزا شما باید به سفارت خانه فرانسه در محل زندگی خود مراجعه نمائید. دانش جویانی که در مؤسسات فرانسوی پذیرفته شده اند واجد شرایط برای اخذ ویزای دانشجویی مانند ویزا اقامت طولانی مدت برای مطالعات هستند، که این نوع ویزا برای همه ی دانش جویانی که قصد دارند در فرانسه برای مدت بیش از سه ماه اقامت داشته باشند، مورد نیاز است. شما باید با نزدیک ترین سفارت خانه فرانسه نسبت به محل زندگیتان، یک وقت ملاقات تنظیم نمائید، سپس درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز دیگر برای آن ها ارسال نموده و منتظر بمانید تا ویزای خود را به محض تائید شدن آن، دریافت نمائید.

عزیزان، همه ی تلاش ما و همکاران ما ارائه مطالب و نکات مفیدی می باشد که برای شما دوستان جذاب و کاربردی باشد. امیدواریم با مطالعه مقاله فوق در خصوص تحصیل در فرانسه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نموده باشید.

 

تاریخ انتشار 02 خرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر