همراهان همیشگی تراپی، بر اساس درخواست شما عزیزان ما نحوه پرداخت در سایت های آموزشی خارجی را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید بدون این که به یکی از کشورهای خارجی سفر کنید از امکانات آموزشی این کشور ها به صورت غیر حضوری و آنلاین استفاده نمایید.  توجه داشته باشید که برخی از سایت های آموزشی، مانند سایت هایی که در ادامه ارائه می شوند بسیار معتبر بوده و شما می توانید با پرداخت هزینه دوره، مدرک معتبری از دانشگاه مربوطه دریافت نمایید. بنابراین این گونه سایت ها را برای فراگیری مطالب آموزشی خود دست کم نگیرید. اما برخی دیگر از دوستان با خواندن این مقاله ها سوال دیگری برایشان ایجاد شد که ما تصمیم گرفتیم در یک مقاله کلی جواب آن را بدهیم. بسیاری افراد قصد مهاجرت به کشور گرجستان و تحصیل در گرجستان را دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در این رابطه را بدست آورید. 

بیشتر بخوانید :

گرجستان کجاست؟

گرجستان کشوری است که در نزدیکی دریای خزر و دریای سیاه واقع شده است. یکی از لقب هایی که برای این کشور در نظر گرفته اند، اوراسیاسی است چرا که این کشور هم در قاره اروپا و هم در قاره آسیا واقع شده است. همین موقعیت جغرافیایی فرصت های زیادی را برای این کشور فراهم می کند به طوری که باعث شده است در سال های اخیر کشور گرجستان پیشرفت های چشمگیری در اقتصاد خود داشته باشد. با این که این کشور در هر دو قاره قرار دارد اما خود تمایل دارد تا بیشتر از امکانات بودن در قاره اروپا استفاده نماید بنابراین به نوعی این کشور را می توان یک کشور اروپایی رو به رشد در نظر بگیریم. همین مسئله باعث می شود تا بسیاری از افراد بخواهند برای ادامه تحسیل در گرجستان قدام نمایند. زبان اصلی اصلی مردم گرجستان گرجی است و تقریبا چیزی حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. 

تحصیل در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان چگونه است؟

واحد ارزی این کشور لاری است. هر 2.3 لاری معادل با 1 دلار است. بر اساس آماری که بدست آمده است زندگی در گرجستان 25 درصد ارزان تر از زندگی در ایران است. بنابراین اگر شما قصد دارید به عنوان یک دانشجو برای تحصیل در گرجستان به این کشور سفر کنید تقریبا نگرانی در رابطه با هزینه های زندگی نخواهید داشت و به راحتی می توانید از امکانات دانشجویی مانند خوابگاه دانشجویی استفاده نمایید. 

 

تحصیل در گرجستان :

دانشگاه ها در گرجستان مانند ایران به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شود. در صورتی که شما مقیم کشور گرجستان باشید برای استفاده از دانشگاه دولتی نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما در صورتی که فردی غیر مقیم محسوب می شوید چه در دانشگاه دولتی و چه در دانشگاه خصوصی باید هزینه پرداخت نمایید. برای تحصیل در گرجستان شما می توانید در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام نمایید. 

بد نیست بدانید که شما زمانی که در گرجستان به عنوان دانشجو در حال تحصیل هستید می توانید اقدام به اخذ ویزای شنگن کنید و به سایر کشور های اروپایی سفر نمایید. این روشی است که بسیاری از افراد برای مهاجرت خود به سایر کشورهای اروپایی استفاده می کنند. 

تحصیل در گرجستان

دوره کارشناسی تحصیل در گرجستان : 

این دوره مانند دوره کارشناسی در ایران حدود 4 سال به طول می انجامد که هزینه های آن چیزی حدود 3000 یورو برآورد شده است. محدودیتی که در تحصیل در این مقطع وجود دارد این است که زبانی که رشته های مختلف با آن تدریس می شوند عمدتا به صورت گرجی و روسی است. بنابراین اگر شما می خواهید در این مقطع شرکت کنید باید مدارک لازم جهت توانمندی و تسلط بر این زبان ها را ارائه نمایید. 

دوره کارشناسی ارشد تحصیل در گرجستان : 

این دوره باز هم مانند ایران چیزی حدود 2 سال به طول می انجام و هزینه لازم برای شرکت در این دوره تقریبا 4000 یورو است. در این دوره رشته های بشتری به زبان انگلیسی تدریس می شوند و بنابراین محدودیت کمتری وجود خواهد داشت. در صورتی که شما مدرک زبان آیلس خود را با نمره 5.5 و یا تفال خود را با نمره 80 ارائه نمایید دیگر نیازی به شرکت در دوره های زبان نخواهید داشت.

دوره دکتری تحصیل در گرجستان : 

به دلیل اهمیت تحصیلی این دوره تقریبا رشته های بسیاری به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدریس می شوند. مدت زمان این دوره 3 الی 5 سال است که به هزینه تقریبی 5000 یورو نیاز دارد. در این دوره هم اگر مدرک ایلس شما با نمره 6 و تافل شما با نمره 90 ارائه شود دیگر نیازی به شرکت در دوره های زبان نخواهید داشت.

 

همراهان عزیز با توجه به مطالب مطرح شده در رابطه با تحصیل در گرجستان و هزینه ای که باید برای انجام این کار بکنید، می توانید هم از بودن در یک کشور اروپایی استفاده کنید و هم این که ویزای کشور های دیگر را به راحتی اخذ نمایید. امیدوارم که اطلاعات اولیه خود را به خوبی بدست آورده باشید ...

تاریخ انتشار 23 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر