آیا تا کنون به ادامه تحصیل به صورت مجازی فکر کرده‌اید؟ به تحصیل در یک کشور دیگر چطور؟ مثلا تحصیل در فرانسه، یا تحصیل در اتریش که به صورت رایگان نیز امکان پذیر است یا تحصیل در آلمان و دیگر کشورها ؟ اگر به تحصیل در کشور آلمان علاقه‌مند باشید، باید ابتدا مدارک تحصیلی شما که در کشوری غیر از کشور آلمان دریافت نموده‌اید، به تائید برسد و این کار توسط ارزیابی ZAB انجام می‌شود. در این مقاله با تراپی همراه شوید، ما مطالب مفیدی را در مورد ارزیابی ZAB و چگونگی تائیدیه مدرک تحصیلی برای شما آورده‌ایم. آن‌ها را به دقت مطالعه کنید.

مهاجرت به آلمان و ارزیابی ZAB

اگر تصمیم گرفته‌اید که برای کار یا ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کنید، قبل از آنکه بخواهید برای دریافت ویزا و سپس اقامت در این کشور اقدام کنید، باید ابتدا مدارک شما مورد ارزیابی قرار بگیرد و تائید شود که این فرایند برای مهاجرت به آلمان ارزیابی ZAB نام دارد. آیا می‌دانید برای ارزیابی ZAB باید از چه طریق اقدام کنید؟ همچنان با ما همراه باشید.

ارزیابی ZAB

انجام ارزیابی ZAB  از طریق وب سایت anabin

به منظور آشنایی با نحوه‌ی ارزیابی ZAB  مدارک خود از طریق وب سایت آنابین، مراحل زیر را با ما دنبال کنید.

مرحله‌ی اول :

برای ارزیابی و اخذ تائیدیه مدارک خود باید ابتدا به وب سایت آنابین وارد شوید، بر روی گزینه‌ی جستجو کلیک نمائید و نام کشور خود را انتخاب کنید. سپس در بخش بعدی نام شهر یا محلی که دانشگاه محل تحصیل شما در آنجا قرار دارد را انتخاب نموده و از میان لیستی که مقابل شما نشان داده شده است، دانشگاهی که مدرک تحصیلی خود را از آنجا دریافت نموده‌اید را انتخاب کنید.

مرحله‌ی دوم :

در مرحله‌ی بعد زمانی که نام دانشگاه خود را مشخص کردید، نتیجه‌ی جستجو به چند شکل برای شما نشان داده می‌شود که عبارتند از :

  • اگر دانشگاه شما در لیست با وضعیت +H مشخص شده باشد، به این معنا است که مدرک تحصیلی شما مورد تائید دولت آلمان بوده است. شما باید از این صفحه یک نسخه برای ارائه در روز مراجعه به سفارت، همراه داشته باشید.
  • اگر وضعیت دانشگاه محل تحصیل شما با -H مشخص شده باشد، یعنی مدرک تحصیلی شما مورد تائید جهت ارزیابی قرار نگرفته است و احتمال آن که بتوانید تائیدیه ZAB  را دریافت نمائید، بسیار کم است.
  • و در صورتی که وضعیت دانشگاه شما در ستون مربوطه با علامت  -/+H مشخص شده باشد، به این معنا است که هیچ گونه نظر خاصی در مورد مدرک تحصیلی شما وجود ندارد و در اینکه مدرک شما مورد تائید قرار بگیرد یا نگیرد، قطعیتی وجود ندارد.

مرحله‌ی سوم :

مرحله‌ی بعد مربوط می‌شود به رشته‌ی تحصیلی شما. در واقع باید رشته‌ی تحصیلی شما در لیست رشته‌های موجود در این وب سایت باشد. به این معنا که برای رشته‌ای که شما در کشوری غیر از آلمان در آن تحصیل کرده‌اید، باید معادلش در رشته‌های تحصیلی کشور آلمان وجود داشته باشد. در صورتی که رشته‌ی تحصیلی خود را در لیست رشته‌ها پیدا کردید، باید مراحل گفته شده در بخش قبلی را برای آن انجام دهید و از وضعیت رشته‌ی تحصیلی خود نیز مطلع شوید و نتیجه را مجددا پرینت بگیرید و در روز مراجعه به سفارت همراه خود داشته باشید.

ارزیابی ZAB

توجه داشته باشید که در صورتی که نام دانشگاه شما در لیست دانشگاه‌های موجود در وب سایت آنابین نبود یا اینکه نام دانشگاه شما در لیست بود اما در وضعیت مورد تائید نبود، شما باید برای ارزیابی ZAB اقدام کنید. اما چنانچه در این وب سایت دانشگاه محل تحصیل شما وجود داشت و در وضعیت مورد تائید هم قرار داشت، باید برای دریافت تائیدیه مدارک تحصیلی توسط ZAB اقدام کنید.

برای این منظور باید مدارک لازم را برای ارزیابی توسط دولت آلمان تهیه و برای آن‌ها پست نمائید. این مدارک عبارتند از :

  • کپی از پاسپورت تان که دارای اعتبار باشد
  • ترجمه‌ی مدارک به همراه ریز نمرات
  • کپی از مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، که بهتر است کپی برابر اصل شده باشد.
  • فرم درخواست تائیدیه ZAB که به دقت پر شده باشد.

این‌ها از مهم‌ترین مدارک لازم برای ارسال به کشور آلمان جهت بررسی و ارزیابی ZAB می‌باشد.

به این ترتیب زمانی که مدارک شما مورد ارزیابی ZAB قرار گرفت، شما می‌توانید برای دریافت ویزا و اقامت در کشور آلمان اقدام نموده  مراحل آن را طی نمائید.

از اینکه همواره ما را مورد لطف و توجه خود قرار می‌دهید از شما بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 06 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر