دوستان عزیز شما تا چه حد در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعات دارید؟ اگر این ارزهای رمزنگاری شده علاقه مند باشید قطعا با انواع ارز دیجیتال الت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین و لایت کوین نیز آشنا هستید. آیا تا به حال در بازار ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و لایت کوین سرمایه گذاری کرده‌اید؟ اصلا آیا قصد استفاده از ارزهای دیجیتالی در انجام معاملات خود را دارید؟ بسیاری از شما عزیزانی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید ممکن است در انتخاب بیت کوین و لاین کوین با مشکل مواجه شوید. برای حل این مشکل با تراپی همراه شوید تا شما را با تفاوت‌های میان بیت کوین و لایت کوین آشنا سازیم.

معرفی اجمالی لایت کوین و بیت کوین

لاینت کوین و بیت کوین هر دو ارز الکترونیکی هستندو هیچ ارتباطی با دولت‌ها و سیستم‌های بانکی سنتی ندارند.

لایت کوین

لایت کوین یک ارز دیجیتالی متن باز است که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و آن را تغییر بدهد. همچنین روی یک شبکه مشترک نظیر به نظیر کار می‌کند و رکورد معاملات انجام شده در آن توسط هر شخصی که عضو سیستم است قابل مشاهده است.

برای خرید ارز دیجیتال لایت کوین، کلیک کن!

خرید لایت کوین از تراپی

 

بیت کوین و لایت کوین

بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتالی با کارکردی شبیه به پول بی پشتوانه است. در این شبکه تراکنش‌ها مستقیم و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود و تنها گره‌ها با استفاده از ویژگی‌های رمزنگاری مربوط به آن‌ها قادر به باز بینی تراکنش‌ها هستند.

تفاوت بیت کوین و لایت کوین در چیست؟

صحت و اعتبار ازرهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو براساس ساختارهای سیاسی و قانونی تایین می‌شود در صورتیکه اعتبار ارزهای دیجیتالی به استانداردهای کامپیوتری و رمزنگاری سیستم‌ها مرتبط است و بر همین اساس ارزهای دیجیتالی دسته بندی می شوند. بیت کوین و لایت کوین با وجود شباهت‌های تکنیکی، دارای چشم اندازها و پروتکل‌های متفاوتی هستند. در ادامه به تفاوت بیت کوین و لایت کوین پرداخته شده است، لطفا همچنان با ما همراه باشید.

عرضه

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین بیت کوین و لایت کوین نحوه‌ی عرضه‌ی آن‌ها است. تعداد عرضه‌ی سکه‌های لایت کوین 84 میلیون و بیت کوین 21 میلیون است.

بازار

در اواخر سال 2018 بیشترین تبادلات ارزی بیت کوین 109 بیلیون دلار بود که رقم بسیار بالایی در ارزهای دیجیتالی است. بنابراين هرچند بیت کوین همچنان سودآورترين ارز در فضاي دیجیتالی است، اما ديگر ارزهای دیجیتالی نظیر ریپل، اتریوم و البته لایت کوین هم نیز در این زمینه بسیار سود آور بوده‌اند.

سرعت

سرعت مبادلات در هر دو ارز بیت کوین و لایت کوین بالا است، با این حال زمانی برای تصدیق سایر کارهای سیستم نیز مورد نیاز است. بر اساس اطلاعات موجود در Blockchain.info، زمان تأیید اعتبار مبادلات طولانی مدت سیستم بیت کوین کمی بیش‌تر از 10 دقیقه برای هر مبادله است، اما این زمان می‌تواند با کم یا زیاد شدن ترافیک سایت نیز تغییر کند. در حالیکه میزان زمان انجام مبادلات در لایت کوین به صورت قابل توجهی بالاتر از بیت کوین است.

اما با وجود بالاتر بودن سرعت مبادلات لایت کوین بیشتر سرمایه گذاران بر این باورند که این ارز به دلیل ویژگی‌های امنیتی الگوریتم‌های مورد استفاده در آن تنها برای پرداخت‌های کوچک مفید و قابل توجه است، چرا که معاملات بزرگ نیازمند رمزنگاری‌های امنیتی قابل اعتمادتری است.

بیت کوین و لایت کوین

الگوریتم

یکی از بزرگ‌ترین و متداول‌ترین تفاوت‌های میان بیت کوین و لایت کوین، الگوریتم‌های اساسی و محاسبات رمزنگاری است که در ماهیت هر دو آنها استفاده می‌شود. در بیت کوین از الگوریتم محاسباتی SHA-256 استفاده می‌شود که به مقدار RAM زیادی نیاز دارد و میزان سختی محاسبات و تایید مبادلات در آن  نزدیک به 10 دقیقه طول می‌کشد. در صورتیکه در لایت کوین از محاسبات نسبتا جدیدی به نام  Scryptاستفاده می‌شود که باعث افزایش تولید و تایید مبادلات در هر 2.5 دقیقه می‌شود. بنابراین الگوریتم‌های مورد استفاده در لایت کوین حدود 4 برابر سریع‌تر از بیت کوین هستند. تفاوت‌های موجود در الگوریتم‌های محاسباتی بیت کوین و لایت کوین در تأثیر آنها بر نحوه استخراج سکه‌های جدید نیز بسیار تاثیر گذار است.  

عملکرد لایت کوین

از لحاظ عملکرد لایت کوین در حال حاضر بسیار خوب عمل کرده و در همین ابتدای سال 2019 دستاوردهای قابل توجهی را به دست آورده است. لایت کوین با ایده‌ی پول الکترونیکی بدون مرز و نقطه به نقطه توانست میزان ارزش ارزهای دیجیتالی را افزایش دهد و به این ترتیب تعداد شرکت‌های پذیرنده‌ی آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

سازنده‌ی بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه تصمیم به نوشتن تابعی برای استفاده از لایت کوین در نرم افزارهای خود دارند که در این صورت مردم قادر به استفاده از روش‌های پرداختی برای حتی بیش از 40 میلیون در سطح بین المللی هستند. لایت کوین همچنین در حال توسعه الگوریتم‌های خود جهت کاهش زمان معاملات است که در این صورت به یکی از ارزهای دیجیتالی ارزنده در دنیا تبدیل خواهد شد.

دوستان و همراهان همیشگی تراپی، حال که با تفاوت های بیت کوین و لایت کوین آشنا شدید، بهتر از قبل قادر به انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری خواهید بود. در صورتی که در این زمینه به مشکلی برخوردید و یا سوالی به ذهن دارید، حتما با ما تماس گرفته و مشکل یا سوال خود را مطرح کنید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 26 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر