بیشتر افرادی که حساب وب مانی دارند و از این سیستم پرداخت برای تراکنش های ارزی خود استفاده می کنند، با اصطلاحاتی چون شماره کیف پول وب مانی آشنا هستند؛ اما اغلب آن ها تصورشان این است که شماره کیف پول وب مانی همان آدرس کیف پول وب مانی است، در حالی که این دو با یکدیگر متفاوتند. ما در این مقاله به شما عزیزان خواهیم گفت که شماره کیف پول وب مانی چیست و چه فرقی با آدرس کیف پول وب مانی دارد. لطفا با تراپی همراه شوید.

آشنایی با شماره کیف پول وب مانی

همانطور که می دانید، کیف پول وب مانی (WM-Purse)، نوعی کیف پول دیجیتال است و محل ذخیره انواع ارز؛ کیف پول وب مانی دارای دو ویژگی اصلی و ثبت شده می باشد تحت عنوان شناسه کیف پول وب مانی یا WMID که از آن با عنوان آدرس کیف پول وب مانی نیز یاد می شود؛ و دیگری شماره کیف پول وب مانی.

بنابراین به هر کیف پول وب مانی یک شماره ثبت اختصاص داده می شود که به آن شماره کیف پول وب مانی گفته می شود و به یک آدرس تحت عنوان WMID متصل می شود.

تفاوت شماره و آدرس کیف پول وب مانی چیست؟

این سوال بسیاری از دارندگان حساب وب مانی است و دائما این سوال را در کامنت ها مطرح می کنند که شماره کیف پول وب مانی چه تفاوتی با آدرس کیف پول وب مانی دارد؟ در پاسخ به سوال این عزیزان باید بگوییم که، یک شماره کیف پول وب مانی از 12 رقم تشکیل شده است و از لحاظ تعداد ارقام شبیه به WMID یا آدرس کیف پول وب مانی است، اما برخلاف شماره آی دی کیف پول وب مانی، شماره کیف پول وب مانی دارای یک پیشوند از حرف است که به نوعی به واحدهای ارزی ذخیره شده در کیف پول دیجیتال اشاره دارد.

برای مثال، شماره کیف پول وب مانی برای واحدهای ارزی WMZ، WMX و WME به ترتیب ممکن است به این صورت باشد :

  • Z238479008342 ( شماره کیف پول وب مانی برای WMZ)
  • X034873236762 (شماره کیف پول وب مانی برای WMX )
  • E9282374987384 (شماره کیف پول وب مانی برای WME )

تفاوت دیگری که بین آدرس و شماره کیف پول وب مانی وجود دارد این است که، شماره کیف پول وب مانی یک شماره محرمانه است و فقط صاحب حساب وب مانی این شماره را می داند؛ در حالی که از آدرس کیف پول وب مانی برای نقل و انتقالات مالی استفاده می شود و لازم است که در اختیار فرستنده قرار گیرد.

برخلاف تصور بسیاری از کاربران وب مانی، شماره کیف پول وب مانی و آدرس کیف پول وب مانی با یکدیگر متفاوت است و کاربرد متفاوتی دارند. به منظور استفاده از کیف پول وب مانی لازم است که آدرس کیف پول وب مانی شما به شماره کیف پول وب مانی تان متصل شده باشد. شما می توانید برای هر کیف پول، چند آدرس جداگانه داشته باشید.

تفاوت آدرس و شماره کیف پول وب مانی

اکنون متوجه شدید که آدرس و شماره کیف پول وب مانی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؛ و بنابراین کاربرد این دو نیز با یکدیگر متفاوت است.

شماره کیف پول وب مانی کجاست؟

برای مشاهده شماره کیف پول وب مانی که آن را در WM Keeper Standard ساخته اید لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول : به منظور پیدا کردن شماره کیف پول وب مانی خود، ابتدا به صفحه WM Keeper Standard (Mini) وارد شوید و دکمه ی لاگین را کلیک کنید.

مرحله دوم : حالا شماره WMID، ایمیل یا شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد صفحه اصلی اکانت خود شوید.

مرحله سوم : در این صفحه، لیستی از کیف پول ها، شماره کیف پول وب مانی و میزان موجودی هر کدام از آن ها را می توانید مشاهده کنید.

آدرس کیف پول وب مانی چیست؟

آدرس کیف پول وب مانی همان شناسه کاربر یا WMID می باشد و یک شماره 12 رقمی منحصر به فرد است. به عنوان مثال، 464889785562 یک آدرس کیف پول وب مانی می باشد که از طریق آن می توانید تراکنش های مالی خود را انجام دهید.

همانطور که گفتیم، WMID حاوی اطلاعات محرمانه ای نیست و در صورت درخواست دریافت پول می توانید آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهید.

این نکته ی مهم را بدانید که، وجوه را می توان فقط به کیف های پول های وب مانی که WMID آن ها به شماره کیف پول وب مانی متصل شده است، واریز یا دریافت نمود.

ویژگی ها و کاربردهای آدرس کیف پول وب مانی

از آدرس کیف پول وب مانی می توان برای ارسال و دریافت فاکتورهای WebMoney، با استفاده از سرویس Debt و همچنین به عنوان آدرس برای ارسال پیام از طریق WM-mail استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های WMID این است که شما می توانید چندین آدرس وب مانی را، در هر پاسپورت یا اکانت وب مانی داشته باشید.

قطعا می دانید که از انواع اکانت وب مانی دارای سطوح مختلف با ویژگی ها و کارمزد های متفاوت می باشد که از آن ها با عنوان پاسپورت وب مانی یاد می شود.

برای اینکه چند آدرس کیف پول وب مانی برای یک پاسپورت، مورد تایید قرار گیرد، لازم است که پس از ایجاد پاسپورت مورد نظر خود، به پنل کاربری تان وارد شوید و تمامی WMID را به پاسپورت خود متصل کنید تا تایید شوند.

مهم ترین نکاتی که لازم است در این مورد بدانید :

لازم است بدانید که حداکثر تعداد WMID های متصل به یک پاسپورت می تواند پنج عدد باشد. تعداد WMID های اضافی که می توان به پاسپورت متصل کرد به نوع آن بستگی دارد:

  • شما می توانید یک WMID اضافی را به پاسپورت فرمال خود متصل کنید.
  • یا می توانید دو WMID اضافی را به پاسپورت اینیشیال متصل کنید.
  • همچنین می توانید چهار WMID اضافی را به پاسپورت پرسونال (و بالاتر) متصل کنید.

به این نکته ی مهم نیز توجه کنید که، هنگام متصل نمودن سومین، چهارمین یا پنجمین آدرس کیف پول وب مانی به پاسپورت خود، این شرط اجباری می شود که هر یک از WMID های قبلاً پیوست شده باید سطح بیزینس (BL) کمتر از 20 نداشته نباشد. بیزینس لول عبارتست از میزان فعالیت های تجاری صاحبان حساب پرفکت مانی.

آیا مایلید تا با سطوح مختلف آدرس کیف پول وب مانی آشنا شوید؟ پس همچنان با ما همراه باشید.

کاربرد آدرس کیف پول وب مانی

معرفی سطوح مختلف آدرس کیف پول وب مانی (WMID)

انواع سطوح WMID عبارتند از :

  • سطح کسب و کار (Business Level)
  • سطح اعتماد (Trust Level)
  • سطح پرداخت بدهی (Solvency level)

در ادامه به اختصار به ذکر توضیحاتی در مورد هر کدام از آن ها پرداخته ایم.

سطح کسب و کار (Business Level)

هر کاربر در سیستم پرداخت وب مانی دارای سطح کسب و کار منحصر به فرد خود (BL) می باشد. BL یک خلاصه ای از سطح فعالیت های تجاری دارنده حساب وب مانی است که به طور عمومی محاسبه شده و در سیستم ثبت می شود و بر اساس موارد زیر محاسبه می شود:

  • مدت زمان استفاده فعال
  • تعداد خبرنگارانی که کاربر با آن ها معامله کرده است
  • حجم معاملات و تراکنش های انجام شده
  • تعداد کامنت های ثبت شده و بازخورد مثبت در مورد کاربر

سطح اعتماد (Trust Level)

سطح اعتماد (TL)، عبارتست از  میزان اعتماد یکی دیگر از اعضای سیستم WebMoney به صاحب WMID. TL نشان دهنده میزان وجوه موجود است که می تواند در مرزهای یک خط اعتباری (محدودیت های اعتماد) استفاده شود.

عدد TL بر اساس عناصر زیر محاسبه می شود:

  • تعداد خطوط اعتباری باز شده (Trust Limits) در سرویس WebMoney Debt.
  • اندازه خطوط اعتباری؛
  • مقدار وام دریافت شده در محدوده اعتماد؛
  • مبلغی که در حال حاضر برای وام در دسترس است.

سطوح آدرس کیف پول وب مانی

سطح پرداخت بدهی

سطح پرداخت بدهی، عبارتست از یک ارزیابی کلی از صاحبان حساب وب مانی است که پرداخت ها و میزان تعهدات آن فرد را به طور کامل نشان می دهد. چهار سطح از پرداخت بدهی با رنگ سطح تجاری (BL) نشان داده می شود. در ادامه هر کدام را با ذکر مثال آورد ایم.

 < 1 000 WMZ, 87قرمز

 < 10 000 WMZ, 545نارنجی

< 100 000 WMZ, 285 سبز

 > 100 000 WMZ, 457آبی

کلام پایانی

در این مقاله به ذکر یک مسئله ی مهم در ارتباط با شماره کیف پول وب مانی و آدرس کیف پول وب مانی پرداختیم و گفتیم که آدرس کیف پول وب مانی چیست و شماره کیف پول وب مانی کجاست و چگونه می توان آن را مشاهده کرد. به علاوه شما را با ویژگی ها و موارد کاربرد هر کدام آشنا کردیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید، از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایید. مشاوران ما در اسرع وقت به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 04 اردیبهشت 1401
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر