کیف پول وب مانی در واقع یک کیف پول دیجیتال است که برای ذخیره واحدهای ارزی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر می توان گفت کیف پول وب مانی یک ویژگی است که تحت شناسه ی وب مانی در این سیستم پرداخت مالی ثبت می شود. برای اینکه به طور دقیق تر بدانید کیف پول وب مانی چیست و با انواع کیف پول وب مانی آشنا شوید، با تراپی همراه شوید.

کیف پول وب مانی چه نوع کیف پولی است؟

کیف پول های وب مانی دیجیتال هستند که شما می توانید دارایی های خود در حساب وب مانی تان را در کیف پول الکترونیکی وب مانی ذخیره کنید. WM-Purse (یا به سادگی یک کیف پول) یک ویژگی ثبت شده تحت یک شناسه WM است که برای حسابداری واحدهای عنوان استفاده می شود.

واحدهای مختلف ارزی در سیستم WebMoney فقط در کیف پول وب مانی قابل ذخیره هستند؛ به هر کیف پول الکترونیکی وب مانی یک شماره اختصاص داده می شود که به آن WMID گفته می شود. نقل و انتقالات ارزی توسط این شماره که همان آی دی کیف پول وب مانی است، انجام پذیر است.

چگونه کیف پول وب مانی داشته باشیم؟

پیش تر گفتیم، برای اینکه بتوانید از طریق درگاه پرداخت وب مانی به حساب دیگران پول واریز کنید یا، پولی را در حساب وب مانی خود دریافت کنید، لازم است که دارایی های خود را در کیف پول وب مانی تان ذخیره کرده باشید؛ و برای اینکه بتوانید کیف پول وب مانی داشته باشید، لازم است که ابتدا در این سیستم پرداخت افتتاح حساب کرده باشید.

بنابراین برای داشتن یک WM-Purse ، ابتدا برای افتتاح حساب وب مانی اقدام نمایید. شما می توانید این کار را با مراجعه به وب سایت وب مانی انجام دهید و یا ساخت اکانت وب مانی را از طریق لینک زیر، به ما در مجموعه تراپی بسپارید.

برای درخواست افتتاح حساب وب مانی، کلیک کنید!

پس از افتتاح حساب وب مانی می توانید برای خود WM-Purse ایجاد کنید که واحد های ارزی آن نیز می تواند مختلف باشد و شما می توانید چندین کیف پول وب مانی داشته باشید. در ادامه انواع کیف پول وب مانی را معرفی کردیه ایم. لطفا همچنان با تراپی همراه باشید.

کیف پول وب مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع کیف پول وب مانی

سیستم مالی وب مانی در حال حاضر از انواع کیف های زیر پشتیبانی می کند :

  • WMR – کیف پول R – معادل روبل روسیه
  • WML – کیف پول L – معادل 0.001 LTC
  • WMG – کیف پول G – معادل طلا
  • WMV – کیف پول V – معادل ویتنامی دونگ
  • WMY – – کیف پول Y – معادل مبلغ ازبکستانی
  • WMZ – کیف پول Z – معادل دلار آمریکا
  • WMH – کیف پول H – معادل 0.001 BCH
  • WMB – کیف پول B – معادل روبل بلاروس
  • WMX – کیف پول X – معادل 0.001 BTC
  • WME – کیف پول الکترونیکی – معادل یورو
  • WMK – کیف پول – معادل قزاقستان تنگه

نکته ی قابل توجه در مورد انواع کیف پول وب مانی این است که کارمزد مبادلات ارزی، برای هر کدام از این کیف پول ها متفاوت می باشد.

به علاوه، با ایجاد هر کدام از انواع کیف پول های وب مانی ، یک WMID یا یک آی دی جداگانه به کیف پول تان اختصاص داده می شود و در اختیار شما قرار می گیرد.

شما با استفاده از انواع کیف پول وب مانی می توانید دارایی های خود را که انواع ارز می باشد در کیف پول های وب مانی خود ذخیره کنید. برای این منظور ابتدا باید در وب سایت وب مانی یک حساب ایجاد کنید و سپس انواع کیف پول وب مانی را ایجاد کنید تا بتوانید نقل و انتقالات ارزی را با استفاده از آن ها انجام دهید.

بهترین کیف پول وب مانی چیست؟

این سوال تعداد زیادی از کاربران است که می خواهند بدانند کدام یک از انواع کیف پول وب مانی بهتر است و اصلا بهترین WM-Purse کدام است؟ در پاسخ به سوال این دوستان باید بگوییم که، این مورد دقیقا به نیاز شما و نوع استفاده ای که از کیف پول وب مانی خود می کنید، بستگی دارد؛ زیرا کارمزد وب مانی برای تراکنش های مختلف متفاوت است و همانطور که گفتیم، کارمزد وب مانی برای کیف پول های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است و شما باید با در نظر گرفتن این موارد و انجام محاسبات مربوط به مبلغی که قرار است ارسال کنید و میزان کارمزد آن، کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید.

مزیت های استفاده از کیف پول وب مانی

برای انتخاب یک کیف پول الکترونیکی، قبل از هر چیز بهتر است با امکانات و مزیت های مهم هر کدام آشنا شوید تا با انجام مقایسه ای بین نیاز خود و امکانات موجود بتوانید بهترین کیف پول را انتخاب کنید. در این بخش از مقاله ما شما را با برخی از مهم ترین مزیت های کیف پول وب مانی آشنا کرده ایم.

اول از هر چیز باید بگوییم که انتخاب وب مانی به عنوان یک سیستم مالی بین المللی برای یک کاربر ایرانی، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد، به این علت که هیچ تحریمی برای استفاده از آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد و شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به دور زدن تحریم ها، از این پلتفرم مالی فوق العاده استفاده کنید.

یکی از انواع کیف پول های وب مانی، کیف پول بیت کوین است. یعنی کیف پولی که شما می توانید در آن ارز دیجیتال بیت کوین ذخیره کنید و برخی از پرداخت های خود را در مواقع لازم از طریق ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از کیف پول وب مانی خود انجام دهید.

گرچه کارمزد وب مانی برای کیف پول های مختلف متفاوت است، اما سیستم محاسبات کارمزد وب مانی به طور منصفانه ای محاسبه می شود و میزان حداقل، متوسط و حداکثر دارد و چنانچه کارمزد تراکنش شما از میزان حداکثر مشخص شده برای آن، بیشتر شود، شما همان میزان مشخص را خواهید پرداخت.

کیف پول وب مانی

آموزش کار با کیف پول وب مانی

اگر هم اکنون حساب وب مانی خود را ساخته اید و کیف پول الکترونیکی وب مانی خود را نیز ساخته اید، اکنون وقت آن رسیده که با نحوه کار با کیف پول وب مانی هم آشنا شوید.

دوست عزیز! کار با کیف پول وب مانی چندان کار سختی نیست؛ و برای نقل و انتقالات ارز از یک کیف پول وب مانی به یک کیف پول دیگر، به شماره کیف پول وب مانی نیاز است.

در واقع زمانی که بخواهید به حساب وب مانی دیگران پول واریز کنید، لازم است که WMID گیرنده را داشته باشید؛ و زمانی که بخواهید در حساب وب مانی خود پولی را دریافت کنید، لازم است که WMID خود را در اختیار فرستنده قرار دهید.

به این ترتیب از طریق شماره آی دی کیف پول وب مانی فرستنده و گیرنده می توان مبلغی را از حسابی به حساب دیگر منتقل کرد.

کلام پایانی

درگاه پرداخت وب مانی که یکی از محبوب ترین درگاه های پرداخت است به خصوص در میان کاربران ایرانی، امکانات متنوعی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است و یکی از این امکانات، انواع کیف پول وب مانی است. در این مقاله گفتیم که انواع کیف پول وب مانی چیست و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد. به علاوه شما را با مزیت های کیف پول های وب مانی آشنا کردیم.

چنانچه هنوز موفق به استفاده از کیف پول وب مانی خود نشده اید، لطفا با ما تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح نمایید. همکاران و مشاوران ما در تیم تراپی در اسرع وقت بررسی های لازم را انجام خواهند داد و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را صورت می دهند.

لطفا با ما در تماس باشید؛ منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم!

تاریخ انتشار 29 فروردین 1401
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر