اگر از فعالان حوزه ارز دیجیتال باشید و بازار رمزارزها را رصد می کنید، قطعا نام  ارز دیجیتال Polkadot را شنیده اید که به تازگی جز 10 ارز دیجیتال برتر قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال با تراپی تا پایان این مقاله همراه باشید.

بیشتر بدانید :

ارز دیجیتال لیومن استلار  چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال اتریوم (ethereum)

Polkadot چیست؟

Polkadot توسط گاوین وود در تلاش برای طراحی نسخه تکامل یافته تری از Ethereum ایجاد شده است که با بلاک چین های مستقل و جدا مانند Ethereum و Bitcoin همکاری می کند. در آگوست 2019 ، Polkadot نسخه آزمایشی و حسابرسی نشده ای از پلت فرم خود را به نام "Kusama" راه اندازی کرد.

ارز دیجیتال Polkadot

Polkadot خود را به عنوان یک پروتکل بلاکچین نسل بعدی توصیف می کند که چندین زنجیره بلوک تخصصی را به یک سیستم / شبکه واحد متصل می کند.

ارز دیجیتال Polkadot دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

در این بخش از مقاله به ذکر برخی از مهم ترین ویژگی های این ارز دیجیتال پرداخته ایم. لطفا برای آشنایی هر چه بیشتر با این ارز رمزنگاری شده همچنان با ما همراه باشید.

  • قابلیت همکاری را ارتقا می بخشد : با اتصال زنجیره های مختلف ، Polkadot قابلیت همکاری بی سابقه ای بین اکوسیستم های متنوع را ارتقا می دهد.
  • مقیاس پذیری : یک مجموعه استاندارد اعتبار سنج می تواند چندین زنجیره بلوکی متصل شده از طریق Polkadot را راه اندازی کند. این ویژگی، مقیاس پذیری را به طور تصاعدی افزایش می دهد.
  • نوآوری : چارچوب بستر Polkadot برای شما این امکان را فراهم می کند تا به راحتی یک بلاکچین سفارشی ایجاد کنید. این ویژگی، توسعه دهندگان بیشتری را به مشارکت در سیستم ترغیب می کند.
  • از بین بردن چنگال ها : چنگال ها می توانند باعث ویرانی و تجزیه جوامع شود. همچنین می تواند بدون نیاز به چنگال ، ویژگی های جدید را ادغام کرده ، اشکالات را برطرف کند و آن ها را ارتقا بخشد.
  • امنیت بهتر : ارز دیجیتال Polkadot به زنجیره ها اجازه می دهد تا به طور معناداری با یکدیگر تعامل داشته باشند و در عین حال به اندازه کافی مستقل باشند تا بتوانند مدل های منحصر به فرد خود را اداره کنند.

ساختار ارز دیجیتال Polkadot

برای آشنایی با ساختار اصلی ارز دیجیتال Polkadot ، باید با مفاهیم زیر آشنا شوید:

  • رله زنجیره ای : زنجیره پایه Polkadot زنجیره رله ای است که تمام زنجیره های جداگانه را به هم متصل می کند. به همین ترتیب ، آن ها می توانند به طور ارگانیک قابلیت همکاری بین این زنجیره های اتصال را فراهم کنند.
  • Parachain: پاراچین مخفف زنجیره های موازی است که از طریق شبکه Polkadot عبور می کنند و با موازی سازی عملیات به درجه بندی سیستم کمک می کنند.
  • Bridge Chain: این زنجیره،  زنجیره های متفاوتی را که از پروتکل های Polkadot استفاده نمی کنند، به همدیگر متصل می کند.

ارز دیجیتال Polkadot

آشنایی با توکن دات DOT

عرضه اولیه توکن های دات DOT تا کنون 10 میلیون می باشد که توزیع آن ها به شرح زیر می باشد :

  • 5 میلیون در اکتبر 2017 در Polkadot’s ICO به حراج گذاشته شد.
  • 2 میلیون دات برای مشارکت های پیش از راه اندازی در نظر گرفته شد.
  • 3 میلیون دات برای بنیاد Web3 محفوظ مانده است.

سه هدف اصلی از نشانه های DOT در شبکه Polkadot عبارتند از:

کنترل و مدیریت : دارندگان توکن دات، کنترل کاملی بر پروتکل دارند و می توانند از عملکردهایی مانند تعیین ساختار هزینه ها ، تغییرات پروتکل و حذف و اضافه شدن parachain پشتیبانی کنند. عملکرد مشارکت در پروتکل رمزگذاری می شود.

همچنین میتوانید برای خرید انواع ارز های دیجیتال از سایت تراپی اقدام کنید

خرید ارز pokadot از تراپی
  • عملیات : حفظ مناسب ساز وکار اجماع برای عملکرد صحیح پروتکل Polkadot ضروری است. دارندگان توکن DOT باید شرکت کننده فعال باشند تا اطمینان حاصل شود که به دلیل رفتار غیربهینه مجازات نمی شوند.
  • پیوند : اعتبار سنج ها باید توکن های DOT را به parachains جدید پیوند دهند و جوایز مشارکت فعال را دریافت کنند.

آیا پلتفرم Polkadot امن است؟

برای درک امنیت پروتکل ، خوب است که این دو نکته مهم را در نظر بگیرید :

  • گره های اعتبارسنج، امنیت کلیه زنجیره ها (از جمله زنجیره رله و پاراچین) را که در پلتفرم کار می کنند ، فراهم می کند.
  • گره ها اعتبار تمام بلوک ها را بررسی می کنند. اگر یک بلوک صحیح باشد ، اعتبارسنج ها مهر تأیید بر آن می گذارند.

کلام آخر

در این مقاله شما را با یکی دیگر از ارزهای دیجیتال به نام Polkadot آشنا کردیم. در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمائید.

از توجه و همراهیتان سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 17 بهمن 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر