اتریش یکی از جذاب ترین کشور های جهان است که از جنبه های مختلف باعث جذب افراد می شود. این کشور دارای شرایط اقتصادی پایدار، زیبایی های طبیعی و امنیت لازم برای زندگی کردن است. بنابراین بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. اما قبل از این که شما تصمیم قطعی را بگیرید باید اطلاعات لازم در مورد این کشور را داشته باشید. در این مقاله ما انواع ویزای اتریش و نحوه گرفتن آنها را به شما معرفی می کنیم.

 

یکی از مزیت هایی که اخذ اقامت اتریش در اختیار شما قرار می دهد این است که شما می توانید بدون هیچ مشکلی به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. اگر در مورد ویزای شینگن سوالی دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

ویزای شینگن چیست؟

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

تفاوت بین انواع ویزای شینگن چیست؟

پرداخت هزینه ویزای شینگن توسط تراپی 

دلیل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن چیست؟

اقامت اتریش ابتدا برای 1 سال به شما داده می شود اما بعد از آن بدون هیچ مشکلی می توانید آن را تمدید کنید. بعد از 10 سال اقامت قانونی در اتریش و یا در برخی از شرایط خاص 6 سال، می توانید شهروندی اتریش را دریافت کنید. لازم به ذکر است اگر شما شهروند امریکا باشید می توانید بدون نیاز به ویزا به کشور اتریش وارد شوید چه برای انجام معاملات تجاری و چه توریستی. اما حداکثر زمانی که می توانید بمانید 90 روز در طول 6 ماه است.

ویزای اتریش

کدام کشورها با اخذ ویزای اتریش نیازی ندارند؟

آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، باهاما، باربادوس، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی،کانادا، شیلی، کلمبیا،کاستاریکا، دومینیکا، السالوادور، جورجیا، گرانادا، گواتمالا، مقدس، هندوراس، هنگ کنگ، اسرائيل، ژاپن، کیریباتی، ماکائو، مقدونیه، مالزی، جزایر مارشال، موریس، مکزیک، میکرونزی، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزلند، نیکاراگوئه، پالائو، پاناما، پاراگوئه، پرو، ساموی، سان مارینو، سیشل، صرب، سنگاپور، جزایر سلیمان، کره جنوبی، سنت کریستف و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، تایوان، تونگا، ترینیداد و توباگو، توووالو، اوکراین، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، وانواتو، ونزوئلا

مدت ماندن شما در اتریش، تعیین کننده این است که شما به ویزای اتریش نیاز دارید یا اقامت. به عنوان مثال اگر شما می خواهید برای کار به این کشور بروید اگر کارمند هستید باید مدارک لازم از کمپانی مورد نظر ارائه دهید ولی اگر می خواهید خودتان کسب و کاری راه بیاندازید، باید لیستی از کارمندان خود ارائه دهید. در صورتی که در در هر کدام از مدارک مورد نیاز نقصی وجود داشته باشد، شما به احتمال زیاد هم برای ویزا و هم برای اقامت رد خواهید شد.

ویزای اتریش

انواع ویزای اتریش کدامند؟

ویزای A : ویزای حمل و نقل هوایی

به طور کلی اگر شما قصد ندارید ناحیه حمل و نقل هوایی را ترک کنید نیازی به ویزا نخواهید داشت اما برای برخی از کشورها افراد باید مجوز عبور از فرودگاه اتریش را داشته باشند. بنابراین شما تنها حق و مجوز بودن در محدوده فرودگاه را خواهید داشت.

ویزای C : ویزای مسافرتی

این نوع ویزا، ویزای توریستی معمولی است. اعتبار این ویزا برای مدت زمان اقامت حداکثر 90 روز (در مجموع) در مدت 180 روز است و دارنده ویزا را مجاز به ورود و اقامت در محدوده کشورهای عضو شینگن می کند.

کشورهای عضو شنگن عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد و همچنین اعضای غیر اتحادیه اروپا سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین.

ویزای D : ویزای اقامت

به طور کلی، ویزای D اجازه اقامت بین 91 روز تا 6 ماه را به شما می دهد. در موارد استثنایی ویزای D اجازه اقامت تا 12 ماه را به شما می دهد (به عنوان مثال براساس یک معاهده بین المللی). یک ویزای D که توسط اتریش و یا یک کشور دیگر شینگن صادر می شود، به صاحب ویزا این اجازه را می دهد تا به مدت 90 روز در مدت 180 روز به صورت آزاد در سراسر محدوده کشورهای شنگن سفر کند.

 

نحوه گرفتن ویزا اتریش چگونه است؟

برای گرفتن ویزای اتریش شما باید به یکی از سفارت های معتبر اتریش که به شما نزدیک هستند مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.

 

همراهان عزیز در صورتی که در مورد ویزای اتریش سوالی دارید می توانید از طریق چت آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 04 شهریور 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر