درمقالات قبلی متاتریدرها را به شما معرفی کردیم . گفتیم که یک متاتریدر پلتفرمی است که با استفاده از آن سرمایه گذاران می‌توانند برای انجام معاملات خود برنامه ریزی کنند تا بتوانند به سود برسند که در دو نسخه‌ی 4 و 5 در دسترس کاربران می‌باشد و نیز گفتیم کهMQL5  یک زبان برنامه نویسی است که اسکریپ‌های متاتریدرها در آن قابل اجرا است. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا  MQL5 را با یکدیگر بررسی کنیم.

MQL چیست؟

برای MQL یک وب سایتی وجود دارد که بسیار جامع و معتبر است و سیگنال‌های معاملاتی در آن ارائه می‌شود. بروکرهای فارکس می‌توانند برای انجام معاملات خود از سیگنال‌های این وب سایت استفاده کنند. در حقیقت هر معامله کننده‌ای می‌تواند حساب متاتریدر خود را به این وب سایت متصل کند و لیست کاملی از آمار عملکرد معاملات قبلی خود را هم داشته باشد. در کل سایت MQL امکانات زیادی را برای کاربران و سرمایه گذاران فراهم کرده است اما تنها در صورتی می‌توانید از این امکانات بهره‌مند شوید که در آن سایت ثبت نام کنید. در ادامه نحوه‌ی ثبت نام در وب سایت MQL5 را به شما آموزش خواهیم داد. همچنان با تراپی همراه باشید.

MQL5

ثبت نام در وب سایت 5MQL

در این بخش از مقاله چگونگی ثبت نام در  سایت 5MQL را به شما  آموزش خواهیم داد. برای این منظور مراحل زیر را با ما دنبال کنید.

مرحله‌ی اول : ابتدا وارد وب سایت آن به آدرس  http://www.MQL5.com می‌شوید.

مرحله‌ی دوم : در سمت راست صفحه‌ای که مقابل خود می‌بینید، در قسمت بالا گزینه‌ای وجود دارد برای ثبت نام به نام registration. این گزینه را انتخاب کنید و فیلدهای مشخص شده را با اطلاعات خواسته شده پر کنید.

به این ترتیب ثبت نام شما به همین سادگی انجام خواهد شد. حال برای استفاده از این وب سایت مراحل زیر را دنبال کنید.

استفاده از وب سایت MQL5 

مرحله‌ی اول : پس از ورود به سایت به اکانت خود لاگین کنید. نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید .

مرحله‌ی دوم : پس ورود به حساب کاربری خود در بالای صفحه گزینه‌ی signals را انتخاب کنید.

مرحله‌ی سوم : با انتخاب گزینه‌ی signals صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که لیست ارائه دهندگان سیگنال را می‌توانید در آن صفحه مشاهده کنید.

توجه کنید که برای هر ارائه دهنده‌ی سیگنال سه مشخصه وجود دارد که عبارتند از :

  • میزان رشد حساب او از تاریخ شروع فعالیت تا کنون.
  • تعداد مشترکین آن حساب.
  • تعداد هفته‌ای که از فعالیت او می‌گذرد.

همچنین برای دیدن اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه دهنده می‌توانید بر روی نام او کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی مربوط به او شوید و سایر مشخصات او را مشاهده کنید.

برای مشاهده‌ی مشخصات ارائه دهندگان متاتریدرها می‌توانید در سمت چپ صفحه به طور مثال متاتریدر4 را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید نام سرور بروکر خودتان را وارد کنید تا ارائه دهندگان سیگنالی که در بروکر شما حساب دارند برای شما نشان داده شوند.

MQL5

به علاوه این امکان برای شما وجود دارد که اگر در میان ارائه دهندگان سیگنال، ارائه دهنده‌ی بهتری را پیدا کردید و خواستید با او کار کنید، باید در بروکر آن ارائه دهنده‌ی سیگنال، حساب ایجاد کنید.

راه دیگری نیز برای جستجوی ارائه دهندگان سیگنال وجود دارد. به طور مثال، شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Filter که در بالای اسم ارائه دهنده‌ی سیگنال وجود دارد، جستجو را بر اساس پارامترهای خاصی انجام دهید. برخی از این پارامترها عبارتند از :

  • نام سیگنال
  • میزان درصد سود ماهانه
  • مقدار شارژ اولیه حساب
  • تعداد مشترکین
  • میزان سرمایه مشترکان
  • و ...

با استفاده از این روش امکان پیدا کردن ارائه دهندگان سیگنال که مشترکین آن‌ها تعدادشان زیاد نیست اما موفقیت قابل توجهی داشته‌اند وجود دارد.

حال باید حساب MQL5 خود را به یک ارائه دهنده‌ی سیگنال وصل کنید. برای این منظور باید به حساب خود لاگین کنید و با پرداخت هزینه‌ی حق اشتراک ماهیانه‌ی سیگنال دهنده (ارائه دهندگان سیگنال پولی) اکانت خود را شارژ نمائید.

برای این منظور باید پس از لاگین کردن به حساب کاربری خود در بالای صفحه، گزینه‌ی Deposit to account را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه‌ی شارژ اکانت MQL5 توسط تراپی

دوستان گرامی، اگر بنا به دلایلی امکان  پرداخت هزینه‌ی شارژ اکانت‌تان برای شما وجود ندارد، می‌توانید پرداخت هزینه را به ما در تیم تراپی بسپارید. کافیست در سایت تراپی ثبت نام کرده، لاگین کنید و پس از احراز هویت، درخواست خود را به همراه لینک پرداخت هزینه برای ما ثبت نمائید.

برای پرداخت هزینه شارژ اکانت MQL5 کلیک کنید!

تاریخ انتشار 11 بهمن 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر