وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود، شکی نیست که آنچه که یک سرمایه گذار در ازای آن انتظار دارد سود است. سود حاصل از این سرمایه گذاری متناسب با اهداف سرمایه گذار، می تواند به سود بالا، متوسط یا کم طبقه بندی شود. خیلی از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند با سرمایه گذاری کوتاه مدت، سود زیادی کسب کنند و به طور مثال یک شبه پولدار شوند. اما برخلاف تصور این افراد امروز قصد داریم در این مقاله به معرفی روشی جهت دریافت بازده بالا در زمان کوتاه مدت بپردازیم که سرمایه خیلی از افراد را درگیر کرده و از این رو مشکلات بزرگی در جهان به وجود آورده است. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد سایت های هایپ کسب کنید.

 

سایت های هایپ

 

هایپ چیست؟


هایپ یا HYIP مخفف کلمه high yield investment program به معنی برنامه سرمایه گذاری با بازده بالا می‌باشد. اکثر سایت‌های هایپ‌ کلاهبردار هستند و از روشی به نام کلاهبرداری پونزی استفاده می‌کنند، کلاهبرداری سرمایه گذاری که با وعده‌هایی مبنی بر افزایش دارایی و بازگشت سرمایه، هزینه‌های زیادی را جمع کرده و سود به سرمایه گذاران می‌دهند و پس از مدتی نیز متواری می‌شوند. 

بنابراین HYIP یک طرح سرمایه گذاری کلاهبردارانه است که پیش بینی می‌کند بازده فوق العاده بالایی از سرمایه گذاری ارائه خواهد داد. طرح های سرمایه گذاری با بازده بالا اغلب برای فریب قربانیان تبلیغ می‌کنند. در واقعیت، این برنامه‌های سرمایه گذاری با بازده بالا طرح های پونزی هستند و سازمان دهندگان قصد دارند پول سرمایه گذاری شده را دزدی کنند. در یک طرح پونزی، پول سرمایه گذاران جدید برای بازپرداخت هزینه‌ی سود سرمایه گذاران قبلی پرداخت می‌شود. 

اگرچه این نام تجاری از طرح پونزی از اوایل قرن بیستم وجود داشته است، اما گسترش فناوری ارتباطات و دنیای دیجیتال کار را برای اینگونه کلاهبرداری‌ها آسان‌تر کرده است. برای این کار، یک اپراتور به راحتی یک وب سایت ایجاد می‌کند تا سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری مشکوک دعوت کند، او وعده سود بسیار بالایی را می‌دهد اما پاسخ او درباره مدیریت اساسی صندوق سرمایه گذاری، نحوه سرمایه گذاری پول یا محل قرارگیری این صندوق مبهم است. 


 

سایت های هایپ برای چه مواردی ایجاد شده‌اند؟


جواب ساده است، سایت های هایپ برای کسب درآمد سازمان دهنده پروژه ایجاد شده است. این اصلی ترین مفهوم برای درک در هنگام سرمایه گذاری در برنامه های هایپ یا HYIP است. با این حال، ممکن است با رویکرد درست به HYIP، محاسبه صحیح زمان ورود و خروج، سود قابل توجهی در این پروژه کسب کنید. بسیاری از این کلاهبرداری‌ها از پایگاه‌های ناشناخته ای انجام می شود و ردیابی آنها کار سختی است.

 

چگونه یک برنامه سرمایه گذاری با بازده بالا (HYIP) کار می‌کند؟


برنامه‌های سرمایه گذاری با بازده بالا (HYIPs) کلاهبرداری در سرمایه گذاری هستندکه قول بازگشت سود بالایی را می دهند و اغلب فقط از پول سرمایه گذاران جدید برای پرداخت سرمایه گذاران قدیمی استفاده می‌کنند. متصدیان HYIP معمولاً از رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس بوک، توییتر یا یوتیوب استفاده می‌کنند تا قربانیان جدیدی را در به این هرم سرمایه گذاری جذب کنند. 

SEC توصیه می کند که چندین علائم هشدار دهنده وجود داشته باشد که سرمایه گذاران می توانند از آنها برای جلوگیری از قربانی شدن کلاهبرداری های برنامه سرمایه گذاری با بازده بالا استفاده کنند. این علائم شامل بازده بیش از حد تضمین شده، ابزارهای مالی ساختگی و رازداری شدید است. عاملان برنامه های سرمایه گذاری با بازده بالا از اسرار و عدم شفافیت معاملات برای پنهان کردن این واقعیت که هیچ سرمایه گذاری با مشروعیت اساسی وجود ندارد، استفاده می کنند. بهترین سلاح در برابر دعوت شدن به این نوع از گروه‌های سرمایه گذاری با بازده بالا، سؤالات زیاد در مورد ساختار و روند کار آن ها است.

 

دسته بندی سایت های هایپ


HYIP ها را معمولا طبق برنامه های تعرفه یا به عبارتی سودآوری تقسیم می‌کنند، در ادامه به دسته بندی این نوع از سایت‌ها اشاره شده است:

  • HYIP های کم بهره، برنامه‌هایی با عملکرد حداکثر 15٪ در هر ماه.

  • HYIP با بهره متوسط، برنامه‌هایی با عملکرد 30٪ تا 60٪ در هر ماه یا 1 الی 2٪ در روز.
  • HYIP های سریع
  • برنامه‌هایی با عملکرد 60٪ در هر ماه یا از 2.5٪ به 3٪ در روز و بالاتر.

ما همچنین دارای دو گروه هایپ می‌باشیم که عبارتند از:

  • برنامه‌های MLM (بازاریابی چند سطحی)، تمرکز روی یک برنامه ارجاع چند سطحی.
  • برنامه‌های ساعتی (تیلرس)، بهره به صورت ساعتی اتفاق می افتد و مبلغ سپرده در مدت زمان بسیار کوتاهی مثلاً یک روز دو برابر می‌شود.

 

سایت های هایپ

 

مدت کافی سرمایه گذاری در هایپ؟

درک این نکته مهم است که هایپ‌ها تا زمانی که سرپرست تصمیم بگیرد وجود دارند. اما با این حال عوامل دیگری نیز  تا حدودی تعیین کننده عمر سایت های هایپ می باشند، این موارد عبارتند از: برنامه های تعرفه‌ای (بازده)، کیفیت آماده سازی، بخش فنی HYIP، ارتقاء مناسب، بازاریابی خوب، افسانه قانع کننده و غیره.

متوسط ​​طول عمر پروژه‌های "کم بهره" از 6 ماه تا چند سال، پروژه‌های "متوسط"  از 2 ماه تا 1 یا حدود 2 سال ، پروژه‌های "سریع" از چند روز تا 1 الی 2 ماه  و "پروژه‌های ساعتی" فقط از چند ساعت تا چند روز می‌باشد. عمر  هایپ‌ها، بدون اینکه با سازمان دهنده آن مطابقت داشته باشد، تقریباً غیرممکن است. در حالت ایده آل HYIP باید تمام مراحل هرم را پشت سر بگذارد. در این صورت، یک هایپر می‌تواند زمان بندی HYIP یا مناسب بودن ورود به آنجا را در یک نقطه یا نقطه دیگر تعیین کند. با این حال، تجربه نشان می‌دهد که HYIP می تواند در هر مرحله که برگزارکننده تصمیم گرفت، بسته شود.

 

بنابر گزارشات و پیش بینی‌ها، کسانی که زود سرمایه گذاری می‌کنند و بعد از یک الی دو ماه سرمایه گذاری خود را متوقف می‌سازند، افرادی هستند که می توانند از این سایت‌ها سود کسب کنند. با این حال تراپی هیچ تضمینی در این زمینه نمی‌دهد و این تنها پیش بینی سایتی همچون trendxplore می‌باشد. همواره سعی کنید در سرمایه گذاری‌های خود تمامی جوانب امر را در نظر بگیرید و قبل از آن تحقیقات کافی انجام دهید. 

تاریخ انتشار 06 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر