MetaTrader یک نرم افزار معاملاتی است که بیشتر در بین معامله گران به عنوان پلتفرم معاملاتی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک کانال اتصال بین سیستم‌های معاملات ارزی و سیستم شما (یا دستگاه تلفن همراه) به کار برده می‌شود . آیا مایلید تا کمی بیشتر در مورد این پلتفرم بدانید؟ پس با تراپی همراه شوید تا با هم به بررسی متاتریدر Metatrader (MT)  بپردازیم.

بیشتر بدانید : معرفی بهترین اپلیکیشن های ترید ارز دیجیتال 2019

در حال حاضر دو ورژن از متاتریدرها Metatrader (MT) در دسترس کاربران قرار دارد؛ ورژن 4 و 5. ورژن 4 را می‌توانید در سیستم‌های دسکتاپ، تلفن‌های همراه هوشمند و مرورگرها استفاده کنید و ورژن 5 آن نیز در  AvaTrade قابل دسترس است.

هر کدام از این پلتفرم‌ها را که انتخاب کنید، می‌تواند به همراه چندین پلتفرم دیگر بر روی سیستم شما اجرا شود بدون آنکه تاثیری در سرور یا سرعت رایانه شما ایجاد کند. این نرم افزار به اصطلاح یک نرم افزار سبک است و به هیچ عنوان شما را با مشکلات اورلودینگ مواجه نمی‌کند و برای تجارت، خرید و فروش و اجرای سریع گزینه‌ای بسیار مناسب است.

متاتریدر

چرا معاملات را با استفاده از متاتریدر Metatrader (MT) انجام دهیم؟

یکی از دلایلی که برای استفاده از این پلتفرم وجود دارد این است که دانلود و نصب آن بسیار آسان است. MetaTrader دارای قابلیت‌های تجاری بسیاری است که دیگر پلتفرم‌ها فاقد آن هستند. با استفاده از آن می‌توانید نوسانات قیمت و نمودارها را دنبال کنید ، تا بتوانید معاملات برنامه ریزی شده و هدفمندی داشته باشید. به علاوه تنظیمات این پلتفرم بسیار آسان است.

از دیگر دلایل استفاده از این پلتفرم امکان بارگزاری اسکریپت در آن می‌باشد. در متاتریدر Metatrader (MT) می‌توانید با استفاده از بارگزاری اسکریپت‌ها، معاملات خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. همچنین امکان انجام  تنظیمات سفارش ترید در آن به آسانی انجام خواهد شد.

در این پلتفرم امکان مرور  تریدهای قبلی شما وجود دارد. شما می‌توانید معاملات قبلی خود را بازنگری کنید و از اشتباهات خود به عنوانی تجربیاتی برای انجام معاملات بعدی خود به شکل بهتری بهره ببرید.

پیش‌تر گفتیم که در حال حاضر دو نسخه از متاتریدر Metatrader (MT) وجود دارد که در دسترس کاربران قرار گرفته است. آیا مایلید تا با تفاوت‌های این دو آشنا شوید؟ در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

مقایسه‌ی MetaTrader 4 و MetaTrader 5

در کل،MetaTrader5  که به تازگی به بازار عرضه شده است ، تفاوت چندانی با نمونه اولیه آن یعنی MT4 ندارد. ویژگی‌هایی که در نسخه ی جدید پیدا خواهید کرد عبارتند از: نمودارهایی با سیستم‌های پیشرفته‌تر و همچنین ابزارهای تحلیلی عمیق تر.

البته که MT4 برای معامله گران فارکس بیش از حد کافی بود اما به طور کلی این دو پلتفرم  مهارت‌های تجاری شما را بهبود خواهند بخشید. با این وجود MT4 هنوز هم پرکاربردترین پلتفرم مدیریت ترید به حساب می‌آید و آمار دانلود بالایی داشته است و به علاوه معامله گران از توانایی‌های فعلی متاتریدر Metatrader بسیار راضی هستند ، از این رو بسیاری از آن‌ها نیازی به تغییر یا ارتقاء آن احساس نمی‌کنند.

زبان MQL

MQL یک زبان برنامه نوسی است که توسط MetaQuotes Software Corp ارائه شده است. زبان MetaQuotes یک اسکریپت است که برای برنامه ریزی استراتژی‌های معاملاتی خاص ساخته شده است. هدف از نگارش این اسکریپت‌ها به کارگیری راحت، تسهیل و سفارشی سازی شاخص‌های فنی ، کتابخانه‌ها و ...  است.

زبان MQL ، خدمات منحصر به فردی را برای کاربران سیستم‌های معاملاتی MetaTrader 5 و MetaTrader 4 ارائه می‌دهد.

متاتریدر

همچنین می‌توان با استفاده از این زبان برنامه نویسی مقادیر زیادی از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد و به کاربران در جهت یابی آسان معاملاتشان با استفاده از سیستم‌های خبره کمک کرد.

بیشتر بدانید : اپلیکیشن های رصد و تحلیل بازار بورس

برای استفاده از زبان MQL و بهره‌مندی از خدمات آن، باید ابتدا حساب کاربری ایجاد کنید. به منظور آشنایی بیشتر با  زبان MQL و همچنین یادگیری ایجاد اکانت و استفاده از آن ما را در مقالات آتی دنبال کنید.

دوستان گرامی، از اینکه همواره با تراپی همراه و همگام هستید، از شما کمال تشکر را داریم. در صورتی که پس از مطالعه‌ی مقالات با سوال یا مشکلی مواجه شدید، از طریق تماس تلفنی مشکل خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما با کمال میل در اسرع وقت به کلیه‌ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود. عزیزان در صورتی که در زمینه‌ی خدمات ارائه شده توسط شرکت تراپی سوالی به ذهن دارید، با مشاوران ما تماس بگیرید و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید. مشاوران مجرب ما در تراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی نموده و نهایت تلاش خود را در جهت رفع مشکلات شما عزیزان خواهند کرد.

تاریخ انتشار 10 بهمن 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر