سال‌هاست که متخصصان و رهبران کسب و کارها بر سر این موضوع در حال بحث هستند که، چه چیزی باعث پیشرفت و موفقیت یک کارآفرین نسبت به سایر رقبای خود می‌شود؟ چه کتاب‌هایی را لازم است بخوانند؟ و ... اخیرا، این بحث و گفتگو بیشتر بر این مسئله متمرکز شده است که کارآفرینان برای موفقیت خود لازم است که در رشته‌ی MBA ادامه تحصیل دهند، اگر قصد دارند که کسب و کار خود را هر چند کوچک، راه‌اندازی کنند تا بتوانند روزی آن شرکت کوچک خود را به یک شرکت بزرگ بین المللی تبدیل کنند. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا MBA واقعا فرد را به یک کارآفرین بهتر تبدیل می‌کند؟ این سوال افراد بسیاری است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. با تراپی همراه تا در مورد لزوم کسب مهارت‌های MBA برای کارآفرینان مطالب مفید را برای شما بیان کنیم.

بیشتر بدانید : کار های برتر برای دستیابی به پول بیشتر

MBA برای کارآفرینان

آیا دانستن مطالب رشته‌ی MBA برای کارآفرینان لازم است؟

هنوز به طور قطعی پاسخ مثبت یا منفی به این سوال داده نشده است و این موضوع به شدت در حال بحث و گفتگو است. اما دلایل بسیاری وجود دارد که به شما ثابت خواهد کرد که درک آموزش‌های صحیح از طریق علوم رشته‌ی MBA می‌تواند تا چه حد در موفقیت شما تاثیرگذار باشد. آیا مایلید تا مطالب بیشتر و دقیق‌تری در این زمینه بیاموزید؟ پس همچنان با ما همراه باشید.

منظور مدرک MBA نیست، بلکه آنچه شما می‌آموزید مهم است

آنچه حقیقت دارد این است که تنها در دست داشتن مدرک MBA برای کارآفرینان کافی نیست، بلکه دانشی که بدر نتیجه‌ی تحصیل در این رشته به دست می‌آورید بسیار حائز اهمیت است. در واقع کاغذ دریافتی تحصیلی یا همان مدرک تحصیلی به خودی خود هیچ تاثیری بر موفقیت شما نخواهد داشت، اگر از بعد از فارغ التحصیلی از مهارت‌های کافی برخوردار نشوید.

پس این را بدانید که از آنجایی که شما قصد راه اندازی یک شرکت را دارید، مهم‌تر از همه دانش و آگاهی شما از MBA است که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند.

بله در واقع هنوز فاکتورهای بسیار معناداری ورای دستیابی به مدرک تحصیلی وجود دارد که MBA برای کارآفرینان به ارمغان خواهد آورد، و شاید بسیاری از آنان از این موارد بی خبر باشند.

به طور مثال، اینکه MBA برای کارآفرین تا چه حد هزینه بردار است، یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی است که باید در مورد آن به درستی تصمیم گیری کرد و دیگر این که آیا این هزینه‌ها در کوتاه مدت به سرمایه کارآفرین باز خواهد گشت یا نه، در بلند مدت او را از سود کافی بهره مند خواهد ساخت.

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که افرادی که دارای تحصیلات عالی و مدارک دانشگاهی هستند و از مهارت‌های کافی هم برخوردارند، نسبت به همسالان خود که تا مقطع دیپلم درس خوانده اند، دارای درآمد بیشتری هستند و رشته‌ی MBA ، رشته‌ای ایده‌آل برای تقویت چشم اندازها و دستیابی به اهداف بلند مدت یک کارآفرین می‌باشد.

MBA برای کارآفرینان

این نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید که اگر تصمیم گرفته‌اید به فعالیت‌های کارآفرینی بپردازید و یک شرکت برای خود تاسیس کنید، ابتدا باید موانع کوتاه مدت را از سر راه خود بردارید تا بتوانید به موفقیت برسید.

سخن آخر

دایل بسیار مهم زیادی وجود دارد که نشان دهنده‌ی لزوم داشتن دانش کافی در زمینه‌ی MBA برای کارآفرینان است و شما به عنوان یک کارآفرین که قصد دارید کسب و کاری را راه اندازی کنید، نباید به دریافت تنها یک مدرک کاغذی بسنده کنید و باید به کسب مهارت‌های لازم در این زمینه بپردازید. باید مشتاقانه مطالب مفید آموزشی مرتبط با MBA را در حیت تحصیل، مطالعه کنید و مطمئن باشید که بدون شک به سمت موفقیت هر چه بیشتر حرکت خواهید کرد.

در نهایت می‌توان گفت MBA ممکن است برای همه‌ی افراد در کسب و کارهای مختلف لازم نباشد، اما MBA برای کارفرینان یک ابزار کاملا ضروری محسوب می‌شود.

با مقاله‌ای دیگر در مورد ضرورت تخصیل در رشته‌ی MBA برای کارآفرینان با شما عزیزان بودیم. از اینکه شما نیز همواره با ما همراه هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را یا ما در میان بگذارید.

اگر در میان شما دوستان، افراد کارآفرین هستند که تجربه‌ی تحصیل در رشته‌ی MBA را داشته‌اند و به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند که مربوط به دانش آن‌ها در رشته‌ی MBA بوده است، لطفا در صورت تمایل تجربیات مفید خود را از طریق کامنت در اختیار دیگر دوستان قرار دهند.

تاریخ انتشار 18 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر