به طور کلی داوطلبان سفر به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بسیار زیاد هستند و همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید در یک کشور خارجی مشغول به تحصیل شوید، باید ابتدا برای پذیرش در آن دانشگاه درخواست دهید یا به اصطلاح اپلای کنید. همچنین نحوه‌ی ایجاد یک SOP را به شما آموزش دادیم. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که، آیا می‌دانید سالانه چه تعداد دانشجو برای پذیرش در دانشگاه‌ها اپلای می‌کنند اما درخواست آنها پذیرفته نمی‌شود؟ به نظر شما چرا درخواست پذیرش برخی از داوطلبان رد می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌شود در این مقاله با تراپی همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چه نکاتی را در پر کردن اپلیکیشن فرم دانشگاه باید در نظر داشته باشید و دانشگاه‌ها در فرم درخواست شما به دنبال چه صلاحیت‌هایی در شما هستند.

اپلیکیشن فرم

چگونه در اپلای کردن می توان نظر دانشگاه را جذب کرد؟ نحوه پر کردن اپلیکیشن فرم جذاب

در این بخش از مقاله به شما عزیزان خواهیم گفت که باید تلاش کنید تا در اپلیکیشن فرم دانشگاه‌تان  چه مواردی را ذکر کنید تا نشان دهید برای تحصیل در آن دانشگاه از صلاحیت کافی برخوردارید و بتوانید نظر دانشگاه را جلب کنید و برای تحصیل در آن دانشگاه پذیرفته شوید.

  1. نگرش مثبت به تحصیل

در اپلیکیشن فرم خود باید نشان دهید که برای تحصیل بسیار مشتاق هستید و قصد دارید به سختی تلاش کنید و تنها برای وجهه‌ی اجتماعی آن نیست که تصمیم گرفته‌اید ادامه تحصیل دهید. شما علاوه بر اینکه با سوابق تحصیلی خود و نمرات خوبتان نشان می‌دهید که به تحصیل علاقه‌مندید، باید نشان دهید که هدف‌تان پیشرفت و کسب مهارت‌های بیشتر است. همچنین باید توانایی خود را در مدیریت زمان نسبت به حجم کاریتان به آنها نشان دهید.

  1. علاقه مندی شما به رشته‌ی تحصیلی که انتخاب کرده‌اید

شما با آنچه در اپلیکیشن فرم می‌نویسید باید بتوانید ثابت کنید که به رشته‌ی تحصیلی خود شدیدا علاقه‌مند هستید. شما با ذکر دستاوردها و فعالیت‌های شاخصی که در زمینه‌ی تحصیلی‌تان داشته‌اید می‌توانید به آنها ثابت کنید که واقعا به رشته‌ی تحصیلی‌تان علاقه‌مند هستید.

  1. توانایی تفکر و کار به طور مستقل

تحققات نشان داده است که در بسیاری از مواردی که دانشجویان برای تحصیل پذیرفته نشده‌اند به این دلیل بوده است که مقامات دانشگاهی تشخیص داده‌اند که آن‌ها هنوز آمادگی کافی برای تحصیل در مراحل بالاتر را ندارند. علت آن هم این است که آن‌ها معتقدند که دانشجویان از مهارت‌های اجتماعی کافی برخوردار نیستند و این می‌تواند نگران کننده باشد. شما باید نشان دهید که از هوش اجتماعی کافی برخوردارید.

  1. توانایی تقبل، انجام و تکمیل وظایف

 شما باید بتوانید در اپلیکیشن فرم خود نشان دهید که انسانی متعهد و مقید هستید. حدود 90% از مقامات دانشگاهی به دنبال شواهد کافی برای این مسئله هستند. به طور کلی فرقی نمی‌کند در کدام رشته‌ی تحصیلی یا در چه زمینه‌ای مشغول فعالیت هستید، مهم این است که شما این خصلت را داشته باشید که اگر کاری را آغاز کردید، آن را به سرانجام برسانید.

اپلیکیشن فرم
  1. داشتن یک ذهن پویا

مجددا باید بگوئیم که حدود 90% مقامات دانشگاهی در اپلیکیشن فرم شما به دنبال این موضوع هستند که آیا شما از یک ذهن پویا و خلاق برخوردار هستید یا نه. آیا شما جز آن دسته دانشجویانی هستید که در کنار مطالعات درسی، به دنبال کسب دانش و اطلاعات غیر درسی نیز باشند؟ در صورتی که این چنین باشید، از نظر آنها مورد تائید هستید چرا که این نشان می‌دهد که شما به مطالعه علاقه‌مند هستید.

  1. توانایی نوشتاری شما به زبان انگلیسی

حتما به این مسئله توجه کنید که نحوه‌ی نوشتن pos شما از لحاظ گرامری و املای کلمات بسیار مهم است. بنابراین توصیه می‌شود که حتما چندین بار متن اپلکیشن فرم خود را چک کنید تا مطمئن شوید که اشکالاتی از لحاظ گرامری و املایی در آن وجود ندارد.

  1. توانایی انجام کارگروهی

تحقیقات نشان داده است که حدود 73 درصد مقامات دانشگاهی به دنبال شواهدی در اپلیکیشن فرم شما می‌گردند تا از توانایی‌های شما برای فعالیت در کارگروهی استنباط شود. چرا که در دانشگاه‌ها بسیاری از دروس نیازمند انجام کار گروهی است و شما باید بتوانید از عهده‌ی آن برآئید و توانایی همکاری با دیگران در یک گروه را داشته باشید.

دوستان عزیز حال که با این نکات مهم و کلیدی برای پر کردن اپلیکیشن فرم دانشگاه آشنا شدید، سعی کنید که هنگامی که در حال پر کردن آن فرم هستید، نکات گفته شده را حتما لحاظ کنید. از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 17 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر