هنگامی که می‌خواهید یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرید که "کجا را برای تحصیل انتخاب کنم؟" موارد پر اهمیت بسیاری وجود دارد که در این تصمیم‌گیری دخیل است که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. بنابراین اگر شما دوست عزیز نیز در اندیشه‌ی تحصیل در خارج از کشور هستید بهتر است با فاکتورهای مهمی که در این انتخاب سرنوشت ساز موثر است آشنا شوید. در این مقاله نکاتی را در مورد چگونگی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور برای شما آورده‌ایم، لطفا آن‌ها را به دقت مطالعه نمائید.

نکاتی مهم در مورد چگونگی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور

رویای سفر به یک کشور خارجی برای ادامه تحصیل زمانی به حقیقت می‌پیوندد که شما علاوه بر اندیشه و خیال پردازی تلاش کنید تا رویاهای خود را عملی کنید. بنابراین اولین قدمی که می‌توانید برای محقق کردن اهداف خود بردارید این است که به تحقیق بپردازید و اطلاعات کافی به دست آورید. به همین منظور در ادامه‌ی مقاله نکاتی که باید برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور را مد نظر بگیرید برای شما آورده‌ایم.

قوانین اخذ ویزا

مورد بعدی که باید برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور مد نظر قرار دهید قوانین اخذ ویزا می‌باشد. قوانین اخذ ویزا از کشوری به کشور دیگر و همچنین در یک کشور، از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. در انتخاب کشور مناسب برای ادامه تحصیل به این نکته توجه کنید که کشوری را انتخاب کنید که شرایط اخذ ویزا برای آنجا اولا زیاد پر هزینه نباشد، ثانیا فرایند آسانی داشته باشد. البته این بستگی به خودتان دارد، گاهی ممکن است حاضر باشید برای تحصیل در کشور مورد علاقه‌ی خود هر هزینه ای را بپردازید و سختی‌های مراحل اخذ ویزا را نیز بپذیرید، اما در کل لازم است که از این قوانین آگاهی کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

10 کشور برتر برای کار کدامند؟

8 بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

5 کشور برای شرایط مهاجرت آسان کدامند؟

زبان

زبان که مهم‌ترین ابزار ارتباطی افراد است و شما برای برقراری ارتباط با مردم دیگر کشورها باید زبان مشترک مردم آن جا را بدانید. در این زمینه به شما توصیه می‌شود که قبل از سفر به کشوری که مد نظر دارید، مطمئن شوید که واحدهای درسی آن دانشگاه به زبانی که شما می‌دانید، تدریس می‌شود یا نه، در غیر این صورت اگر زمان کافی دارید، سعی کنید زبان رسمی آن کشور را بیاموزید.

بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور

هزینه ها

اگر هزینه‌ها درکشور مورد نظر واقعا برای شما اهمیت دارد، سعی کنید در مورد هزینه‌ها تحقیق کنید و کشوری ارزان‌تر را انتخاب نمائید. توجه داشته باشید که تنها هزینه‌ی پرداختی شما، شهریه دانشگاه نیست. سایر هزینه‌های شما در کشوری دیگر عبارتند از : هزینه‌های زندگی، اقامت، سفر، ویزا، غذا، حمل و نقل عمومی، کتاب‌های درسی و غیره. پس همه‌ی این فاکتورها را در نظر بگیرید و سپس انتخاب کنید.

فاصله ی آن کشور تا کشور خودتان

اینکه کشوری که مد نظر دارید چقدر به کشور شما نزدیک یا دور است می‌تواند مسئله‌ی بسیار مهمی باشد. آیا ترجیح می‌دهید که با هواپیما به کشور خود سفر کنید یا مایلید که هر زمان اراده کردید با قطار یا اتوبوس نیز بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانه برگردید؟ توجه کنید که گاهی پیش می‌آید که شما به طور اضطراری مجبورید به کشور خودتان برگردید، بنابراین سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که فاصله‌ای معقول و منطقی تا کشور خودتان داشته باشد.

دانشگاه های آن کشور و درس هایی که در آن دانشگاه ها ارائه می شود

ممکن است شما به دنبال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های رتبه برتر دنیا باشید، یا ممکن است بخواهید در دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید که واحد‌های درسی جدیدی را برای ایجاد مهارت‌های خاص ارائه می دهند و تنها ممکن است چند دانشگاه خاص در دنیا این درس را ارائه دهند. بنابراین قبل از آن که علاقه‌مندی خود را روی انتخاب کشوری خاص قرار دهید بدانید که در آن کشور چه دانشگاه‌هایی وجود دارد و چه واحدهای درسی در آن جا ارائه می‌شود.

همراهان همیشگی، امید است در این مقاله توانسته باشیم بر اطلاعات مفید شما در این زمینه افزوده باشیم. در کل برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور، تصمیم با شماست. این شما هستید که بر اساس اولویت‌های خود تصمیم درست را اخذ می‌نمائید اما فراموش نکنید که نکات ذکر شده را حتما مد نظر قرار دهید.

دوستان اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده است، حتما آن را با ما در میان بگذارید، ما آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستیم. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 04 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر