تکنولوژی بلاک چین، یک تکنولوژی بسیار پیشرفته است که امروزه در بسیاری از صنایع به کار برده می‌شود از جمله صنعت ارز دیجیتال. بسیاری از علاقه مندان به استخراج ارز دیجیتال نظیر  بیت کوین، اتریوم، ریپل، ترن و... برای به دست آوردن این پول‌های رمز نگاری شده از تکنولوژی بلاک چین بهره برده‌اند. اما خبری به تازگی منتشر شده است مبنی بر اینکه ژاپن توانسته است بدون استفاده از تکنولوژی بلاک چین ارز دیجیتال ارائه دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارائه این ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین توسط ژاپن، تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

بلاک چین چیست؟

قبل از اینکه به بیان جزئیات در مورد مسئله‌ی ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین که توسط ژاپن ارائه شده است بپردازیم، خوب است اندکی در مورد تکنولوژی بلاک چین مطالبی را برای شما عزیزان بیان کنیم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین

نویسنده‌ی کتاب انقلاب بلاک چین، تعریفی برای بلاک چین در سال 2016 ارائه داده است که عبارتست از :

بلاک چین یک مجموعه دیجیتال پایدار از تراکنش‌های اقتصادی است که می‌تواند برنامه ریزی شود و یا نه تنها تراکنش‌های مالی را ضبط می‌کند بلکه همه‌ی مقادیر مجازی نیز از طریق آن قابل ضبط و ذخیره است.

اما به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که بلاک چین مجموعه‌ای از رکوردهای داده‌ای تغییر ناپذیر زمان بندی شده است که توسط دسته‌ای کامپیوترها مدیریت می‌شوند که متعلق به هیچ نهاد یا واحد خاصی  نیستند. هر کدام از این بلوکي‌های داده‌ای، بسیار امن هستند و نسبت به یکدیگر مرز بندی شده‌اند که در این کار از اصول رمزنگاری استفاده شده است.

حال سوالی که وجود دارد این است که، چه مسئله‌ای در مورد بلاک چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویئم که، شبکه‌ی بلاک چین دارای یک قدرت مرکزی و یا به عبارتی اختیارات تمرکز یافته‌ای برای بلاک چین وجود ندارد بنابراین بلاک چین یک مجموعه داده اشتراکی و فناناپذیر است و داده‌های درون آن برای همه قابل دسترسی است و همه می‌توانند آن داده‌ها را ببینند.

در یک معامله یا تراکنش در بلاک چین، یکی از افراد در یک سوی معامله یک تراکنش را با ایجاد یک بلوک آغاز می‌کند. که این بلوک بایستی توسط هزاران و یا شاید میلیون‌ها سیستم در سراسر شبکه به تائید برسد. بلوک تادید شده به زنجیره افزوده می‌شود که این زنجیره در سراسر شبکه ذخیره شده است. به این ترتیب یک رکوردی ایجاد می‌شود که نه تنها منحصر به فرد است، بلکه تاریخچه‌ی منحصر به فردی نیز دارد. جعل یک رکود به تنهایی باعث می‌شود که کل زنجیره از اعتبار ساقط شود.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

حال که تا حدودی با تکنولوژی بلاک چین آشنا شدید در ادامه به بیان جزئیات خبر ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین که توسط ژاپن ارائه شده است خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین

ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین توسط ژاپن عرضه شد

ژاپن اخیرا یک ارز جدید به بازار عرضه کرده است به نام J-Coin Pay با این هدف که بدون نیاز به ارز دیجیتال، به حذف پول نقد در ژاپن بپردازد.

J-Coin Pay  یک کیف پول دیجیتال مبنی بر تلفن‌های همراه هوشمند است که از یک کد QR برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌کند و بسیار شبیه به ارز دیجیتال است.

تاریخ ارائه J-Coin مربوط به 1 مارس است که این، نتیجه‌ی یک همکاری بزرگ بین شصت بانک مختلف است. هدف از ارائه این پلتفرم این بود که تمام جنبه‌های فرایندهای پرداخت، مانند ارسال و دریافت پول از یک پلت فرم قابل پردازش باشد. شرکت Mizuho Bank یکی از چند شرکتی است که از این پلت فرم جدید استقبال کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از حساب خود با استفاده از یک شماره تلفن و یا استفاده از یک کد QR پول جا به جا کنند.

آنچه که در مورد J-Coin بسیار تعجب برانگیز بوده است و بسیاری از کاربران را شگفت زده کرده است، این است که در ایجاد این ارز دیجتال جدید، از تکنولوژی بلاک چین استفاده نشده است. به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال جدید علاوه بر پیاده سازی جدیدی که دارد، با این هدف عرضه شده است که تا سال 2025 در کشور ژاپن انجام تراکنش‌ها بدون استفاده از پول نقد تا 40 درصد افزایش یابد.

دوستان گرامی با مقاله ای دیگر در خصوص ارز دیجیتال بدون نیاز به بلاک چین که توسط ژاپن ارائه شده است با شما بودیم. امید است مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

عزیزان، در صورتی که در زمینه‌ی استفاده از ارزهای دیجیتال تا کنون به تجربیات مفیدی دست یافته‌اید، در صورت تمایل آن‌ها را از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز از اطلاعات مفید شما بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر