مهاجرت به کشور استرالیا از جمله تصمیماتی است که سالانه بسیاری از ایرانیان گرفته و به این کشور به قصد اقامت سفر می کنند. بسته به شرایط، روش های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید به این کشور به قصد مهاجرت بروید، ابتدا باید بدانید که چه گزینه ها و روش هایی برای شما موجود بوده و خرج زندگی در این کشور به چه صورت است.

در ادامه با تراپی همراه باشید تا بدانید چه راه یا مسیری برای مهاجرت به استرالیا می توانید طی کنید و خرج زندگی در آنجا چگونه است.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اگر در خارج از کشور استرالیا زندگی می کنید و خواهان فرصتی برای زندگی و کار در استرالیا هستید، اولین قدم، کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های ویزای در دسترس است.

اگر یک تجارت موفق در خارج از کشور دارید، می توانید توسط یک دولت ایالتی، برای بنیان گذاری یا اداره کردن یک تجارت یا سرمایه گذاری در استرالیا نامزد شوید.

روش های مختلف مهاجرت به استرالیا

همانطور که اشاره کردیم برای مهاجرت به استرالیا، نیاز است که درباره انواع ویزای آن بدانید تا بر اساس آن روش های مختلف مهاجرت به این کشور را مشاهده کرده و بهترین تصمیم را بسته به شرایط خود برای مهاجرت، اخذ کنید.

1. از طریق ویزای دانشجویی

همه می گویند زندگی یک یادگیری تمام وقت است. بنابراین، بسیاری از افراد آموزش رسمی را مهم تلقی می کنند. در حال حاضر، مطابق با اخبار، بیش از 320،000 دانشجو از 130 کشور جهان در دانشگاه های استرالیا تحصیل می کنند.

بسیاری از این مسیر ویزای دانشجویی استفاده کرده و اقامت دائم گرفته اند. نه تنها به این دلیل که سالها تحصیل در استرالیا به شکل دهی و تسریع در روند رشد تحصیلی کمک می کند، بلکه همچنین به این دلیل  که دولت استرالیا کسانی را که در درون مرز خود استرالیا تحصیل کرده اند در موضوع ویزا مورد لطف قرار داده؛ برعکس کسانی که در جاهای دیگر تحصیل کرده اند.

2. از طریق موضوعات مرتبط با کار (ویزای مهاجرت ماهر یا ویزای حامی کارفرمایان)

اگر واقعاً در حرفه ای تبحر دارید و ماهر هستید و این مهارت در لیست مشاغل مهاجرت ANZSCO وجود دارد، احتمالاً واجد شرایط مهاجرت به استرالیا هستید.

در این مسیر دو جریان وجود دارد، یعنی جریان کاندید شدن دولتی و کاندیدای غیر دولتی. اگر شما توسط یک دولت یا ایالت نامزد و کاندید شده باشید، یک لیست شغلی دیگری نیز دارید که می توانید کاندید آن شوید: لیست شغلی ماهرانه کوتاه مدت ((Short-term Skilled Occupation List (STSOL)

ویزای متخصص عمومی متداولترین مسیری است که مردم برای مهاجرت به استرالیا انتخاب می کنند. نه تنها به این دلیل که 1) چشم اندازها و آینده وسیع تری (از نظر سن و مشاغل) را هدف قرار داده و از این رو مناسب تر بوده و از نظر جمعیتی وسیع تر و جذاب تر است، 2) کشور به حفظ مداوم نیروی کار برای حفظ اقتصاد نیاز دارد، بلکه به این دلیل فرصت های شغلی مناسبی است که استرالیا ارائه می دهد.

بیشتر بدانید:

بورسیه تحصیلی برای استرالیاپرداخت هزینه لاج استرالیا

مهاجرت به استرالیا

3. از طریق ویزای پارتنر / خانواده

برای واجد شرایط بودن در این مسیر باید به 1) یک شریک زندگی استرالیایی (همسر یا پارتنر) یا 2) یک عضو خانواده داشته باشید که از شما حمایت مالی کند.

البته ، با بیان شریک زندگی منظور ما یک پارتنر واقعی است. تقلب در ازدواج با مجازاتهای شدید و جدی روبرو خواهد بود. به هر حال، مقامات معمولا از آن بو می برند. بنابراین، از هر طرف که بخواهید به آن نگاه کنید، یک بازی است که درآن بازنده خواهید بود. در ضمن، اگر مجرد هستید، نگران نباشید. شما هنوز هم می توانید از طریق ویزای تعطیلات کاری اقدام کنید.

4- ویزای تعطیلات کاری

اگر شماره 5 و 6 برای ثروتمندان نگه داشته شود، ویزای تعطیلات کار برای نوجوانان (18 تا 30 سال جوان) که می خواهند تا 12 ماه از زندگی خود را در استرالیا بگذرانند، باز است و از طریق آن می توانند سفر کرده و کار کنند، شایدم هر دو، نه؟

آنچه این ویزا را جالب می کند این است که، از آنجا که این ویزا به شما امکان کار می دهد (حداکثر تا 6 ماه کار کردن برای یک کارفرما)، می تواند شروع خوبی برای کار کردن مداوم باشد. می دانید، اگر در طی این مدت شما موفق به دستیابی به جایگاه خوب شوید، از دردسر دوری کنید و همچنان کارفرمای خود را تحت تأثیر قرار دهید، این شرکت ممکن است اسپانسر شما شود.

5- ویزای تجاری یا کاری

همانطور که از نام این گزینه پیداست، به نظر می رسد که این گزینه ویزا و زیر کلاس ها زیرشاخه های آن، فقط برای افرادی است که در پول غوطه ورند. استرالیا مملو از فرصت های شغلی است. بنابراین، اگر یک تاجر با 1 میلیون دلار استرالیا برای خرج کردن هستید که مشتاق شروع یک کار یا پیوستن به مشاغل موجود هستید، استرالیا مکانی مناسب برای شماست.

این مسیر همچنین برای استارتاپ ها، بنیانگذاران و موسسان مناسب است. حالا که صحبت از راه اندازی و بنیان گذاری شد، Power Ledger، یک راه انداز انرژی مستقر در Perth، فقط 72 ساعت پس از ارائه سکه اولیه خود از طریق شبکه اتریوم، 17 میلیون دلار بودجه عظیم تأمین کرد.

هزینه زندگی در استرالیا

اکنون که با روش های مختلف مهاجرت به استرالیا آشنا شدید، احتمالا مشتاقید که بدانید هزینه زندگی در این کشور چگونه است.

به طور خلاصه و مفید، بهتر است بدانید که: هزینه زندگی در استرالیا به ازای هر نفر: 2835 دلار در ماه. متوسط هزینه های زندگی زوج: 4118 دلار در هر ماه. متوسط هزینه های زندگی ماهانه برای یک خانواده چهار نفره: 5378 دلار در ماه است.

تاریخ انتشار 30 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر