دوستان گرامی آیا تا کنون به دریافت بورسیه تحصیلی  فکر کرده اید؟ آیا با مزایای دریافت بورسیه آشنا هستید؟ اصلا آیا دوست دارید که در مورد نحوه ی دریافت بورسیه تحصیلی اطلاعات داشته باشید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است حتما این مقاله را تا پایان مطالعه نمائید. در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان در خصوص بورسیه تحصیلی و نکاتی در این حوزه مطالب سودمندی را بیان نمائیم.

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه یک پشتوانه ی مالی است که به دانشجویان بر اساس دست آوردهای تحصیلی آنها و یا مواردی از قبیل : نیازهای مالی، برای ادامه ی تحصیل اهدا می شود. دپارتمان سرمایه گذاری بورسیه، شرایط تخصیص و دریافت بورسیه را برای دانشجویان مختلف معین می کند. مبلغ تخصیص یافته به بورسیه برای مواردی از قبل هزینه ی خرید کتاب، رزرو اتاق و ... صرف خواهد شد.

بورسیه تحصیلی

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، شما می بایست یک هزینه ای را بپردازید. درخواست کمک مالی و نیز دریافت آن یکی از مهم ترین بخش های فرایند پذیرش در دانشگاه می باشد. چنانچه شما قادر به پرداخت شهریه نباشید، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظرخود نخواهید بود. به این علت به شما پیشنهاد می شود تا در مورد شرایط دریافت کمک مالی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها، اطلاعات کافی و به روی داشته باشید چرا که اکثر دانشجویان نگران این موضوع هستند مدت زمان کوتاهی که برای ثبت نام برای درخواست کمک مالی تحصیلی در نظر گرفته می شود، به پایان نرسد تا بتوانند قبل از اتمام این زمان محدود از این فرصت خوب تحصیلی به درستی بهره مند شوند.

چگونه یک بورسیه تحصیلی مناسب پیدا کنیم؟

ممکن است با خود فکر کنید که درخواست برای بورسیه تحصیلی به دلیل شرایط رقابتب سختی که وجود دارد، کاری بی ارزش است. اما این را باور داشته باشید که هستند کسانی که در این رقابت برنده شده اند، چرا شما جز آن افراد نباشید؟ درست است که دریافت بورسیه تحصلی ممکن است کار دشواری به نظر بیاید، اما راه هایی وجود دارد که باعث می شود که شما شانس بیشتری برای قبولی پیدا کنید، به خصوص اگر شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، مرتیط با سوابق تحصیلی شما باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که برای پذیرش درخواست بورسیه خود می بایست به آن توجه داشته باشید این است که ، این است که دستورالعمل ها را به دقت بخوانید (مخصوصا به مهلت ثبت نام برای پذیرش،توجه کنید)، مدارک تحصیلی و تواناهایی تحصیلی فرد متقاضی را نیز به دقت مورد نظر قرار دهید. (اگر معیارها با شرایط شما مطابقت ندارد، به هیچ وجه درخواست ندهید.) و اکیدا توصیه می شودکه پس از پاین مراحل ثبت نام، از فرم ثبت نام خود پرینت بگیرید و آن را به عنوان یک مدرک برای اثبات ثبت نام خود، تا زمان اعلام نتایج، نزد خود نگهداری نمائید.

انواع بورسیه تحصیلی

در این جا شما عزیزان را با برخی از انواع مختلف بورسیه تحصیلی آشنا خواهیم کرد.

  • بورسیه تحصیلی خلاق : به دانشجویان رشته ی هنر که در زمینه ی رشته ی تحصیلی خود از خود خلاقیت نشان دهند و بر اساس سوابق کاری آن ها و عملکردشان در رشته ی تحصیلی آن ها، بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی مخصوص زنان : این نوع بورسیه ی تحصیلی به زنانی تعلق می گیرد که دارای دستاورد مهمی باشند.
  • بورسیه تحصیلی ورزشی : بر اساس فعالیت های ورزشی فرد، به وی اعطا می شود.
  • بورسیه تحصیلی آکادمیک : بر اساس سوابق تحصیلی فرد در دوران دبیرستان به فرد، تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی رقابتی : بر اساس نتایج شرکت در یک رقابت خاص به فرد اعطا خواهد شد.

بورسیه تحصیلی

چه موقع برای بورسیه تحصیلی درخواست دهیم؟

طبق اطلاعات ملی بورس تحصیلی، نزدیک به 60 درصد مبلغ مربوط به کمک هزینه تحصیلی بین ماه های فوریه و آوریل پرداخت می شود. بنابراین، شما باید حداقل چند ماه قبل از این تاریخ، مثلا بین سپتامبر و دسامبر برای ثبت نام درخواست بورسیه، اقدام نمایید. مسئله ی مهم تر از همه این است که، شما همیشه باید اطلاعات خواسته شده در مورد بورسیه تحصیلی خود را قبل از پایان مهلت ثبت نام ارائه دهند.

همیشه به خاطر بسپارید که هیچ چیز غیر ممکن نیست
شاید اسطوره های دریافت بورسیه تحصیلی، شما را برای ثبت نام به تردید بیاندازند و این باعث شود که شما برای ثبت نام و داوطلب شدن برای دریافت بورسیه تحصیلی، رقبتی از خود نشان ندهید. اما با اندکی تحقیق، متوجه خواهید شد که دریافت بورسیه تحصیلی نه تنها غیر ممکن نیست، بلکه امکان پذیرش در آن برای هر فردی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید : 

هر آنچه که در رابطه با تحصیل در کانادا باید بدانید

تحصیل رایگان در اتریش چگونه است

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در گرجستان

تاریخ انتشار 30 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر