متامسک MetaMask یک کیف پول ارز دیجیتال است که می تواند در مرورگرهای Chrome، Firefox و Brave استفاده شود. متامسک همچنین یک توسعه دهنده مرورگر است، بدان معنی که مانند پلی بین مرورگرهای معمولی و بلاکچین Ethereum عمل می کند. متامسک بیش از یک میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد و تقریباً 70.000 دنبال کننده در توییتر دارد. آیا مایلید تا با این کیف پول ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید؟ پس تراپی را پایان این مقاله همراهی کنید.

معرفی بلاک چین اتریوم

بلاکچین Ethereum شبکه ای است که کاربران می توانند برنامه های کاربردی خود و همچنین ارزهای رمزنگاری شده را در آن بسازند. Ethereum همچنین به کاربران خود اجازه می دهد تا دستورالعمل های معاملاتی که قراردادهای هوشمند نامیده می شوند را بنویسند. متامسک MetaMask می تواند برای ذخیره کلید فقط برای ارزهای دیجیتالEthereum استفاده شود.

برای خرید اتریوم از تراپی، کلیک کنید!

متامسک MetaMask

ارز دیجیتال اتریوم،  اتر نامیده می شود و سایر ارزهای دیجیتال  ساخته شده در بلاکچین Ethereum ، توکن نامیده می شوند. بیشتر توکن های ساخته شده بر روی بلاکچین Ethereum توکن ERC-20 نامیده می شوند زیرا از قوانینی پیروی می کنند که توسعه دهندگان Ethereum برای ایجاد ارزهای رمزپایه جدید تعیین کرده اند.

بنابراین ، کیف پول متامسک MetaMask می تواند برای ذخیره کلید برای توکن های Ether و ERCi20 در سه مرورگر وب مختلف استفاده شود. همچنین برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا از طریق یک مرورگر استاندارد ، بلاکچین Ethereum را بررسی کنند.

ویژگی های کلیدی متامسک MetaMask را بشناسید

در این بخش از مقاله شما را با برخی از مهم ترین ویژگی های این کیف پول ارز دیجیتال آشنا کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

  • منبع باز : این بدان معناست که تمام کد متامسک MetaMask بصورت آنلاین و رایگان بوده و برای همه قابل دسترس می باشد. و می تواند دائما توسط متخصصین بهبود یافته و به روز رسانی شود.
  • تنظیمات  HD : تنظیمات تعیین کننده سلسله مراتبی (Hierarchical deterministic) به کاربران کمک می کند که از حساب های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنند. آنها این کار را با دادن لیستی از کلمات به کاربر، به نام seed انجام می دهند. برای تنظیم مجدد اطلاعات حساب از دست رفته نیز می توان از عبارات Seed استفاده کرد.
  • سیستم خرید تعبیه شده داخلی : متامسک MetaMask مستقیماً با دو صرافی در ارتباط است که کاربران می توانند ارز دیجیتال خود را از آن ها خریداری کنند. کاربران می توانند Coinbase را برای خرید Ether و ShapeShift را برای خرید توکن های Ether یا ERC-20 انتخاب کنند.
  • پشتیبانی مشتری : هدف متامسک MetaMask این است که تا آنجا که می تواند افراد بیشتری را درگیر شبکه Ethereum کند؛ به طوری که یک ویدیویی معرفی در صفحه اصلی خود و یک صفحه پشتیبانی نیز در نظر گرفته است.
  • رابط کاربری ساده : پس از راه اندازی این کیف پول ، استفاده از MetaMask بسیار ساده است. این نظر سایر کاربران است که پس از بررسی و نظر سنجی از کیف پول MetaMask ارائه شده است. تمام ویژگی در MetaMask به وضوح ارائه شده است ، بنابراین ارسال و دریافت ارز حتی برای مبتدیان با استفاده از آن بسیار آسان است!
  • ذخیره کلید محلی : برخی از ارائه دهندگان کیف پول، کلیدها را بر روی سرورهای خود ذخیره می کنند. این روش در صرافی هایی مانند Coinbase معمول است.

متامسک MetaMask

اما کلیدها در MetaMask در مرورگر خود کاربر ذخیره می شوند ، نه در هر سرور از راه دور؛ که به کاربر امکان کنترل بیشتر بر روی کلیدهای عمومی و خصوصی خود را می دهد.

آشنایی با معایب متامسک MetaMask

با وجودی که این کیف پول ارز دیجیتال دارای مزیت های زیادی است، اما معایبی نیز دارد. در اینبخش از مقاله خوب است در مورد معایب این کیف پول نیز مطالعه کنید.

  • دسترسی به مرورگر : MetaMask به هیچ یک از اطلاعات شما دسترسی ندارد ، اما مرورگری که روی آن نصب شده است ، امکان دسترسی به اطلاعات شما را دارد. مرورگر شما به کدهای خصوصی شما دسترسی نخواهد داشت ، اما ممکن است اطلاعات مربوط به زمان و نحوه استفاده از برنامه را جمع آوری کند. Mozilla و Google دو مرورگری هستند که در انجمن رمزنگاری محبوبیت زیادی ندارند و بسیاری از کاربران بابت این مسئله احساس ناراحتی می کنند. این ممکن است مانع استفاده برخی از کاربران بالقوه از کیف پول ارز دیجیتال MetaMask شود.
  • آنلاین بودن کیف پول : کیف پول های آنلاین دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از معایب اصلی آن ها مربوط به امنیت است. هر اطلاعاتی که به صورت آنلاین ذخیره می شوند بیشتر از اطلاعاتی که بصورت آفلاین ذخیره می شوند در معرض خطر هکرها قرار دارند. متامسک MetaMask به تنهایی امنیت کافی برای کاربران ایجاد نمی کند.

در این مقاله شما را با یکی دیگر از کیف پول های آنلاین ارز دیجیتال به نام متامسک MetaMask آشنا کردیم. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه ورضایتشما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 12 مهر 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
فرم ارسال نظرات کاربر