مسئله ای که همیشه ذهن کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است، مربوط به امنیت بلاک چین می باشد. chainlink ارائه شده است تا به آن ها کمک کند تا اطلاعات را درون و خارج از شبکه بلاک چین استخراج کنند، در حالی که بلاک چین هموار امن و ارزشمند باشد، با وجودی که غیر متمرکز است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد chainlink هستید، تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : 

ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) چیست؟

تکنولوژی بلاک چین (Blockchian) چگونه کار می کند؟

در اواخر سال 2018 که روزهای سختی برای ارزهای دیجیتال به شمار می آمد، بسیاری از پروژه ها در آن شرایط سخت از بین رفتند و یا از ناپدید شدند. اما در طول این مدت Chainlink همچنان موفق به رشد خود ادامه داد و حتی مخالفت بازار نزولی عمل کرد. حتما می پرسید چگونه؟ ما در این مقاله به ذکر مطالبی در این خصوص پرداخته ایم.

chainlink

برای آگاهی از نحوه ی عملکرد Chainlink لازم است که ابتدا از مشکلاتی که در حوزه ی بلاک چین وجود داشت آگاه شوید.

مشکلات موجود در حوزه بلاک چین

Blockchains یک شبکه فوق العاده است، زیرا دارای الگوریتم های رمزنگاری ریاضی می باشد که عملا امنیت ، اعتماد و عدم تمرکز را تضمین می کنید.

اما مشکل این است که هر blockchain جهان خاص خود را دارد. دریافت اطلاعات از جهان درون و خارج از بلاک چین همیشه آسیب پذیری ایجاد کرده است و مستلزم اعتماد به یک منبع خارج از زنجیره برای ارائه اطلاعات دقیق می باشد. بازیابی اطلاعات در مورد نتایج یک رویداد، یا چیزی به سادگی بهای قیمت بیت کوین به معنای اعتماد به یک منبع معتبر برای دریافت اطلاعات درست است که به هیچ عنوان تقلب نکند. اینجاست که Chainlink وارد عمل می شود.

Chainlink چیست؟

Chainlink توانست متوجه شود که چگونه می توانید از طریق blockchain اطلاعاتی را به روشی که هنوز مطمئن ، قابل اعتماد و غیرمتمرکز باشد بدست آورید. منابع داده بین blockchain و دنیای "واقعی" ، با استفاده از پایگاه داده اوراکل تامین می شود که با استفاده از آن دیگر نیازی به یک نقطه شکست برای یک برنامه قرارداد هوشمند نیست.

 Chainlink شبکه ای از گره ها را برای ارائه اطلاعات به داخل و خارج از blockchain ایجاد کرده است و در نتیجه یک قطعه مهم از زیرساخت های قرارداد هوشمند ایجاد نموده است. این میان افزار بلاک چین با عنوان اوراکل های Chainlink می تواند اطلاعات ضروری مانند فید قیمت ، نتایج رویداد و پیوند برای سیستم های پرداخت سنتی را بدون آسیب زدن به سیستم غیر متمرکز بلاک چین و با امنیت بالا فراهم کند.

Chainlink چگونه کار می کند؟

Chainlink یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که داده های آن اطلاعاتی در مورد خریداران و فروشندگان رمزارزها تشکیل شده است. خریداران، داده را درخواست می کنند و ارائه دهندگان داده ها را به روشی مطمئن باز می گردانند.

خریداران داده های مورد نظر خود را انتخاب می کنند و ارائه دهندگان، آن داده ها را به خریداران پیشنهاد می دهند. هنگامی که یکی از ارائه دهندگان انتخاب می شوند ، وظیفه آنهاست که پاسخ های صحیح را به صورت زنجیره ای ارائه دهند.

chainlink

Chainlink از یک سیستم پایگاه داده اوراکل برای جمع آوری و ارزش گذاری داده های ارائه شده استفاده می کند و چنانچه همه ی مراحل  به درستی پیش برود ، ارائه دهندگان پاداش دریافت می کنند.

آینده ی Chainlink چگونه خواهد بود؟

در آینده دو هدف اصلی برای اطمینان از امنیت شبکه Chainlink در نظرگرفته شده است که عبارتند از : توزیع منابع داده و توزیع پایگاه داده اوراکل.

 Chainlink نیز مانند سایر شبکه ها قصد دارد اعضا و اپراتورهای بیشتری را در سیستم کاری خود اضافه کند تا بتواند قوی تر و ارزشمندتر از قبل فعالیت کند و عملکرد شبکه خود را بهبود بخشد  این بدان معناست که نه تنها Chainlink  به دنبال مشارکت های بیشتر است ، بلکه از طریق برنامه جدید Chainlink Commnity Advocate برای آموزش ، ارائه رویدادها و روابط بیشتر نیز در حال تلاش و فعالیت است.

سخن آخر

در این مقاله شما عزیزان را با Chainlink   که یک میان افزار برای تبادل امن داده از بلاک چین می باشد، آشنا کردیم. امید است مطالب ذکر شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، از طریق تماس تلفنی مشکلات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 29 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر