به طور کلی وضعیت امنیتی سیستم های مالی همیشه برای کاربران سوال بوده است؛ و اینکه آیا درگاه پرداختی که از آن استفاده می کنند امن است یا خیر، برایشان دغدغه خاطر ایجاد کرده است؛ بر همین اساس تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله وضعیت امنیت وب مانی را مورد بررسی قرار دهیم تا کاربران وب مانی از چگونگی امنیت حساب وب مانی اطلاعات کافی به دست آورند. پس با تراپی همراه باشید تا با نکات جالبی در مورد امنیت کیف پول وب مانی آشنا شوید.

آیا وب مانی امن است؟

همانطور که می دانید وب مانی یکی از سیستم های مالی بین المللی است که از سراسر دنیا کاربران زیادی دارد و یک درگاه پرداخت بسیار محبوب است به خصوص در میان کاربران ایرانی. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا امنیت حساب وب مانی کاملا تضمین شده است و می توان از وب مانی به عنوان یک سیستم امن یاد کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که صحبت از تراکنش های مالی آنلاین، در فضای اینترنت به میان می آید نمی توان صد در صد امنیت آن سیستم مالی را تضمین کرد؛ به این دلیل که تاکنون موارد متعددی از کلاهبرداری در تراکنش های آنلاین و یا هک حساب های کاربران گزارش شده است. بنابراین نمی توان گفت که یک درگاه پرداخت ارزی صد در صد امن است؛

اما سیستم پرداخت وب مانی تمهیداتی اندیشیده است که بر اساس آن ها بتواند تا جای ممکن، امنیت وب مانی را ارتقا بخشد و کاربران بتوانند با آسودگی خاطر تراکنش های ارزی را در هر جای دنیا انجام دهند.

در ادامه موارد امنیتی سیستم پرداخت وب مانی را ذکر کرده ایم و در مورد افزایش امنیت وب مانی نکاتی را خاطر نشان خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

امنیت وب مانی چقدر است؟

آیا افزایش امنیت وب مانی امکان پذیر است؟

وب مانی به منظور جلب اطمینان خاطر کاربران خود، خدمات امنیتی را ارائه داده است و به کاربران خود توصیه کرده است که از طریق بهره مندی از این خدمات بتواند امنیت حساب وب مانی را افزایش دهند. شما می توانید از طریق آشنایی با نحوه افزایش امنیت در وب مانی، از امنیت تراکنش های خود مطمئن شوید. در این بخش از مقاله  سیاست های وب مانی را برای افزایش امنیت کیف پول وب مانی بیان کرده ایم. لطفا همراه ما باشید.

کاربران وب مانی می توانند با در نظر گرفتن این نکات و پیروی از توصیه های ارائه شده توسط این سیستم پرداخت ارزی، حساب وب مانی و تراکنش های مالی خود را در برابر انواع نفوذهای غیر مجاز هکرها و عوامل مخرب در فضای سایبری، ایمن نمایند.

قبل از ساخت یک حساب بین المللی در سیستم های پرداخت ارزی از جمله پی پال، پرفکت مانی، وب مانی و ... ، حتما از امنیت آن سیستم پرداخت اطمینان کامل حاصل نمایید. درگاه پرداخت وب مانی به منظور افزایش امنیت وب مانی و همچنین امنیت کیف پول وب مانی راه حل هایی ارائه کرده است که کاربران می توانند از طریق آن امنیت حساب وب مانی خود را ارتقا بخشند.

سیاست های امنیتی در سیستم پرداخت وب مانی

  • قبل از هر چیز، توصیه می شود که امنیت رایانه شخصی و تلفن همراه خود را ارتقا بخشید و در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه خود کوشا باشید.
  • گزینه های امنیتی مرورگر خود را فعال کنید و تنظیمات آن را انجام دهید تا جستجوی امنی داشته باشید.
  • اطلاعات کافی در مورد استفاده ایمن از WM Keeper WinPro (کلاسیک) و WM Keeper WebPro  به دست آورید.
  • تنظیمات مربوط به اتصالات ضبط گزارش WMID به سرورهای صدور گواهینامه سیستم وب مانی را انجام دهید.

امنیت وب مانی

راه های افزایش امنیت کیف پول وب مانی

برای افزایش امنیت حساب وب مانی می توانید موارد امنیتی زیر را فعال سازی کنید:

  • فعال سازی لیستی از آدرس های IP برای آدرس کیف پول وب مانی شما (WMID)، که به سرورهای مورد تایید سیستم دسترسی دارد.
  • فعال سازی لیستی از WMID های قابل اعتماد
  • فعال سازی و غیرفعالسازی گزینه پرداخت با SMS
  • افزایش امنیت وب مانی با استفاده از E-num
  • فعال سازی تایید انجام موفق تراکنش ها
  • فعالسازی امکان دریافت کد فعالسازی WM Keeper WinPro کلاسیک از طریق تلفن همراه
  • فعالسازی مدهای عملیاتی لازم برای مدیریت کیف پول وب مانی و آدرس آن ها و افزایش امنیت کیف پول وب مانی

افزایش امنیت حساب وب مانی از طریق ارتقا پاسپورت وب مانی

قطعا اطلاع دارید، زمانی که برای اولین بار برای خود حساب وب مانی ایجاد می کنید، به طور اتوماتیک توسط سیستم مالی وب مانی برای شما پاسپورت الیاس صادر می شود. این نوع پاسپورت، پایین ترین سطح پاسپورت وب مانی و دارای محدودیت هایی می باشد که از سوی این درگاه پرداخت برای صاحبان حساب وب مانی مشخص شده است و از همه مهم تر اینکه، از امنیت کافی برخوردار نیست.

به منظور افزایش امنیت وب مانی و حصول اطمینان از امنیت کیف پول وب مانی ، لازم است که سطح حساب خود را ارتقا بخشید. به عبارت دیگر، با ارتقا سطح پاسپورت وب مانی از الیاس به فرمال، امنیت تراکنش های شما افزایش یافته و از خدمات بیشتری در سیستم وب مانی برخوردار خواهید شد.

با توجه به روش هایی که ذکر شد، شما می توانید امنیت حساب وب مانی خود را افزایش دهید، همچنین از امنیت کیف پول وب مانی تان اطمینان حاصل کنید و تراکنش های خود را رمزگذاری نمایید.

مختصری در مورد اپلیکیشن E-NUM و نقش آن در امنیت وب مانی

E-NUM یکی از برنامه های کاربردی برای انتقال ارز از طریق وب مانی می باشد که با استفاده از آن می توان تراکنش های وب مانی را رمزنگاری کرد. به علاوه این برنامه کاربردی دارای قابلیت احراز هویت دو مرحله ای می باشد و به این ترتیب امنیت مبادلات ارزی را در وب مانی تضمین می کند.

در اپلیکیشن E-NUM ، به منظور ارتقا امنیت وب مانی هر تراکنش کد گذاری می شود که این کد به صورت آفلاین تولید می شود. زمانی که شما مبلغی را برای فردی ارسال می کنید، برای اینکه گیرنده بتواند این مبلغ را دریافت کند، لازم است که این کد را در اختیار داشته باشد. در واقع تنها در صورت وارد نمودن این کد، برداشت از حساب شما امکان پذیر خواهد شد.

به این ترتیب شما می توانید با نصب اپلیکیشن E-NUM ، امنیت حساب وب مانی خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که شما می توانید این برنامه کاربردی را در سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز و ... نیز استفاده کنید و دانلود آن از طریق Store تلفن همراه شما امکان پذیر است.

امنیت وب مانی

کلام پایانی در مورد امنیت وب مانی

مشتریان سیستم پرداخت ارزی وب مانی، با وجود امکانات افزایش امنیت وب مانی در این درگاه پرداخت بین امللی، می توانند امنیت حساب وب مانی خود را ارتقا بخشند و با اطمینان خاطر تراکنش های ارزی را از طریق این درگاه پرداخت محبوب و مطمئن انجام دهند.

در این مقاله شما با سیاست هایی که وب مانی برای حفظ امنیت کیف پول ها اتخاذ کرده آشنا شدید و در کنار آن چندین روش ارتقا و افزایش امنیت حساب وب مانی برای آسودگی بیشتر خیالتان هنگام تراکنش ها را بیان کردیم. امید است از مطالعه ی مطالب ارائه شده استفاده کافی برده باشید. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایید. مشاوران ما در تیم تراپی به کلیه ی سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 11 خرداد 1401
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر