استفاده از شبکه های اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارها تنها به این موضوع خلاصه می شود که تعداد فالوورهای خود را بالا ببرند. غافل از این که هدف اصلی استفاده از شبکه های اجتماعی این است که شما بتوانید با محتوایی که در اختیار دنبال کنندگان قرار می دهید آنها را از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل کنید. اما برای انجام هر کاری شما باید یک استراتژی داشته باشید تا بتوانید به اهدافی که مد نظر دارید در زمان معین برسید. در این مقاله با تراپی همراه باشید تا شما را با اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط با مشتریان است تا بتوان از نیاز آنها آگاه شد و مهمتر از همه به موقع پاسخ داد. بنابراین اگر شما بدون آشنایی با روند تبلیغات در شبکه های اجتماعی کار خود را آغاز کنید خیلی زود سرخورده می شوید چرا که متوجه می شوید همه چیز به سادگی انجام نمی پذیرد.

با برنامه ریزی تبلیغ کنید

تمام کمپانی هایی که در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی موفق هستند، با یک برنامه و در نتیجه استراتژی هدفمند کار خود را آغاز کرده اند. فرقی نمی کند که شما یک کمپانی بزرگ باشید یا کوچک، باید برای آنچه که می خواهید به آن برسید، برنامه ریزی کنید. سعی کنید در این برنامه ریزی که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی انجام می دهید، اهداف خود را تعیین کنید.  به عنوان مثال هدف شما تنها معرفی محصول یا خدمت جدید است، یا پیشنهاد تخفیفی که برای محصولات خود در نظر گرفته اید. در هدف اول شما چون تنها قصد معرفی دارید، اگر افزایش فروش هم نداشته باشید مشکلی نیست، اما در هدف دوم اگر به افزایش فروش نرسید، یعنی هیچ چیز مطابق میل شما پیش نرفته است. بنابراین سعی کنید با یک زمان بندی درست و بررسی فعالیت رقبای خود، متوجه شوید در چه زمانی باید چه کاری انجام دهید تا از فرصت هایی که این کانالهای ارتباطی در اخیتار شما قرار می دهند، عقب نمانید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی درستی را انتخاب کنید

همان طور که می دانید بر اساس نظرسنجی هایی که در سطح جهان انجام شده است، شبکه اجتماعی فیسبوک برای تبلیغات اولین رتبه را دارد. اما آیا واقعا این شبکه برای شمایی که در ایران زندگی می کنید مفید است؟ با توجه به فیلتر شدن این شبکه، شاید خیلی از افراد به سراغ چک کردن مطالب آن نروند. بنابراین بهتر است که متناسب با شرایط خود شبکه اجتماعی را انتخاب کنید. در حال حاضر، اینستاگرام محبوب ترین رسانه برای انواع تبلیغات از طریق روش های مختلف مانند استوری، عکس، فیلم و ... است.

بیشتر بخوانید : راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

مخاطبان خود را بشناسید

بسته به این که مخاطبین شما چه جنسیتی، گروه سنی آنها، موقعیت جغرافیایی و ... دارند، نوع تبلیغات گوناگون می شود. بنابراین شما باید مخاطب خود را بشناسید تا چیزی را که می خواهند در اختیارشان قرار دهید و توجهشان را به خودتان جلب نمایید.

اینفلوئنسر درست را انتخاب کنید

یکی از روش های محبوب برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی این است که از سلبریتی ها استفاده کنید. در این صورت شما با پرداخت مبلغی به آنها، از آنها می خواهید که تبلیغ شما را همراه با نظرات مثبت در صفحه شان قرار دهند. به این ترتیب دنبال کنندگان وی با شما آشنا شده و به احتمال زیاد به شما اعتماد می کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که باید شخص مناسب برای انجام این کار را پیدا کنید. اگر زمینه فعالیت فرد مورد نظر با کار شما خیلی تفاوت داشته باشد، نتیجه مثبت نخواهد بود.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

به کیفیت تبلیغ توجه کنید نه تعداد تکرار آن

تبلیغ شما برای جذب شدن توسط مخاطب تنها ۳ ثانیه زمان دارد. بنابراین از این مدت زمان کوتاه به خوبی استفاده کنید. تکرار یک کار اشتباه نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. پس اگر برای یک بار هم این تبلیغ را انجام می دهید سعی کنید از بهترین جملات و عکس ها استفاده کنید.

فراموش نکنید زمانی که تبلیغات در شبکه های اجتماعی را انجام می دهید، مسلما افراد زیادی در رابطه با محتوای شما سوال دارند که حتما باید به آنها پاسخ دهید. در غیر این صورت شما به مخاطب خود ارزش نداده اید و به او نشان داده اید که تنها به دنبال فروش و معرفی برند خود هستید.

با رعایت اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید به رشد برندتان کمک کنید. در صورتی که نظر یا تجربه ای دارید لطفا در کامنت ها، با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 16 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر