همانطور که می‌دانید بسیار اتفاق افتاده است که اطلاعات هویتی اشخاص از طریق اینترنت به سرقت رفته است و آمار بسیار بالایی از سرقت اطلاعات هویتی اشخاص وجود دارد و این برای کاربران بسیار نگران کننده است. بر اساس آمار به دست آمده از موسسه اطلاعات بیمه، اطلاعات مربوط به 16.7 میلیون کاربر آمریکایی تنها در مدت زمان یک سال به سرقت رفته است. آیا موارد  کاربرد فناوری بلاک چین را می‌دانید؟ تکنولوژی بلاک چین در زمینه جلوگیری از ربوده شدن اطلاعات هویتی بسیار مفید واقع شده است و به عنوان یک فناوری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات هویتی کاربران اینترنتی شناخته شده است. در ادامه با تراپی همراه باشید تا مطالب بیشتری در این مورد برای شما بیان کنیم.

بیشتر بدانید : ICO چیست | آی سی او و فناوری بلاکچین

بلاک چین به عنوان یک فناوری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات هویتی کاربران

آمار به دست آمده از شرکت ارز دیجیتال Proofpoint  نشان داده است که حدود 33 درصد از کاربران بزرگسال در ایالات متحده، در سال 2018 سرقت اطلاعات هویتی خود را تجربه کرده‌اند. همچنین در سال 2017 از هر 15 نفر،یک نفر با این مشکل مواجه شده است. آیا می‌دانید سرقت اطلاعات هویتی شامل کدام موارد می‌شود؟ در ادامه با ماه همراه باشید تا مواردی از سرقت اطلاعات هویتی را برای شما بیان کنیم.

سرقت اطلاعات هویتی

انواع موارد سرقت اطلاعات هویتی  

  • کلاهبرداری در بازده مالیات : وقتی یک کلاهبردار، از شماره تأمین اجتماعی و اطلاعات شخصی شما برای ارائه مالیات بر درآمد استفاده می‌کند.
  • کلاهبرداری کارت اعتباری : هنگامی که یک دزد سایبری از شماره کارت اعتباری شما برای کلاهبرداری استفاده می‌کند.
  • کلاهبرداری از تلفن / برنامه‌های کاربردی : استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای باز کردن تلفن یا ابزار بی سیم
  • کلاهبرداری بانکی : با استفاده از اطلاعات شخصی کاربر برای به دست آوردن یک حساب مالی موجود یا افتتاح حساب جدید برای خود
  • کلاهبرداری از وام / اجاره نامه : استفاده از اطلاعات هویتی کاربران برای به گرفتن وام یا اجاره نامه خود.

اینها مواردی بود که امکان سرقت اطلاعات هویتی در آن‌ها بسیار وجود دارد و آمار به دست آمده از این مورد کلاهبرداری‌ها بسیار زیاد هستند.

حتی اگر زرنگ باشید و از یک سرویس نظارت بر اعتبار (که اکیداً توصیه می‌شود از آن استفاده کنید) استفاده کنید ، هنوز هم ممکن است اطلاعات هویتی شما از شرکتی که با آن کار می‌کنید توسط دزدان سایبری به سرقت برود.

هفته‌ی گذشته، در یکی از بزرگ ترین کلاهبرداری های امنیتی، اطلاعات شخصی بیش از 100 میلیون مشتری به سرقت رفت.

Capital One اعتراف کرد که هکرها به اسامی ، آدرس‌ها ، تاریخ تولد، ایمیل‌ها، شماره کارت‌های اعتباری ، سوابق معاملات و حتی شماره‌های تأمین اجتماعی دسترسی پیدا کردند.

بنابراین اگر شما یکی از مشتریان Capital One هستید ، اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام در یک سرویس نظارت بر اعتبار است. Credit Karma  یک سرویس رایگان است که وقتی خط اعتباری جدید به نام شما صادر می‌شود ، به شما هشدار می‌دهد. همچنین در صورت یافتن اطلاعات شخصی شما در پایگاه داده آنلاین سارقان سایبر ، به شما اطلاع می‌دهد.

اگر گمان می‌کنید هویت شما به خطر بیافتد ، می‌توانید پرونده‌های اعتباری خود را فریز کنید. این حرکت مانع استفاده هر کسی از اطلاعات شما برای باز کردن خط اعتباری جدید می‌شود.

سرقت اطلاعات هویتی

حال شاید بپرسید که سرقت اطلاعات شخصی چه ارتباطی با ارز دیجیتال و بلاک چین دارد؟

در پاسخ باید به شما بگوئیم که با وجودی که برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال تا کنون هک شده‌اند، اما هیچ کس هنوز نتوانسته است بیت کوین را هک کند. علت این است که بلاک چین یک شبکه‌ی محاسباتی امن در دنیا است و همین امنیت بالای آن دقیقا باعث استفاده از تکنولوژی بلاک چین به طور بسیار سریع، در پایگاه داده‌های شرکت‌های بزرگ شده است.

بیشتر بدانید : تکنولوژی بلاک چین (Blockchian) چگونه کار می کند؟

فاکتور کلیدی امنیت بلاک چین، عدم تمرکز آن است. در نتیجه هیچ محل متمرکزی برای سارقان سایبری وجود ندارد که بتوانند در آن به دنبال اطلاعات هویتی شما بگردند.

بنابراین سرقت اطلاعات هویتی در شبکه‌ی بلاک چین به آسانی انجام نخواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم برای شما عزیزان شبکه‌ی بلاک چین را به عنوان شبکه‌ای امن که مانع از سرقت اطلاعات هویتی کاربران می‌شود، معرفی کنیم. امید است آنچه گفته شد مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشد بر اطلاعات مفید شما در این زمینه بیافزاید.

چنانچه سوال یا مشکلی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 25 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر