به طور کلی صاحبان بیزینس های مختلف که از مزیت های دیجیتال مارکتینگ بهره برده اند و برای کسب و کار خود وب سایتی طراحی کرده اند، باید همواره به فکر بهبود سئو سایت خود باشند تا در رتبه بندی موتور جستوی گوگل بتوانند رتبه بهتری کسب کنند و در نتایج جستجوی کاربران، دیده شوند. ابزارهای تحلیل و آنالیز داده های ورودی و خروجی سایت، از جمله گوگل آنالیتیکس، Omniture، میکس پنل و ... می تواند در این زمینه به صاحبان وب سایت ها کمک بسیاری بکند. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با ابزارهای تحلیل وب سایت ها در این مقاله به مقایسه ی ابزار تحلیل وب سایت گوگل آنالیتیکس و Omniture پرداخته ایم. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل را بشناسید

  چرا از ابزارهای تحلیل وب سایت استفاده کنیم؟

اگر شما برای کسب و کار خود، فرق نمی کند کوچک یا بزرگ، وب سایتی را طراحی کرده اید، لازم است که برای پیشرفت در بیزینس تان از نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشید. برای این منظور از ابزارهای تحلیل وب سایت مناسب می بایست استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس و Omniture

بسیاری از افرادی که به دنبال بهبود وب سایت خود هستند و به دنبال ابزاری مناسب برای این کار هستند، ترجیح می دهند که از گوگل آنالیتیکس و Omniture استفاده کنند. آیا مایلید تا با مقایسه این دو ابزار درک بهتری از ویژگی های آن ها پیدا کنید و انتخاب بهتری داشته باشید؟ پس همچنان با ما همراه باشید.

تفاوت گوگل آنالیتیکس و Omniture چیست؟

در این بخش از مقاله یک مقایسه ی کلی بین این دو ابزار تحلیل وب سایت خواهیم داشت تا شما عزیزان را با گوگل آنالیتیکس و Omniture بیشتر آشنا کنیم.

  • اولین تفاوت گوگل آنالیتیکس و Omniture این است که گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است اما برای استفاده از Omniture باید هزینه ی مشخصی را بپردازید.
  • تفاوت دیگر گوگل آنالیتیکس و Omniture در این است که کار با گوگل آنالیتیکس بسیار ساده تر از کار با Omniture است. در واقع برای کار با Omniture باید فرد از هوش و ذکاوت کافی برخودار باشد و مهارت لازم را به دست آورد.
  • داده های خروجی که از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس به دست می آید در همان لحظه قابل مشاده است، اما داده های مربوط به Omniture را با تاخیر دوساعته می توان دید.
  • در Omniture این امکان وجود دارد که شما اطلاعات مربوط به افراد بازدیدکننده را مشاهده کنید، اما در گوگل آنالیتیکس امکان هیچ گونه کپی برداری وجود ندارد و این برخلاف سیاست های گوگل می باشد.
  • در گوگل آنالیتیکس امکان ایجاد خروجی ها به اشکال هندسی وجود ندارد، اما در Omniture امکان طرح بندی اطلاعات و گزارشات ممکن وجود دارد.
  • Omniture امکان پشتیبانی از مشتریان مخصوصا برای مشتریان خاص وجود دارد، اما در گوگل آنالیتیکس هیچگونه پشتیبانی از مشتری انجام نمی شود.
  • در Omniture ، کوکی ها برای 15 روز ذخیره می شود، اما در گوگل آنالیتیکس اطلاعات کوکی ها تا 25 روز ذخیره می شود.
  • در هر دو ابزار گوگل آنالیتیکس و Omniture این امکان وجود دارد که زمان صرف شده در هر بخش از سایت را اندازه گیری کنند.
  • یکی از مهم ترین تفاوت های Omniture و گوگل آنالیتیکس این است که کار اصلی Omniture ، تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت است و بهینه سازی آن ولی مهارت اصلی گوگل آنالیتیکس مربوط می شود به تحلیل اطلاعات خرید و فروش آنلاین مشتریان می باشد.

گوگل آنالیتیکس و Omniture

سخن آخر

در این مقاله با مقایسه ی دو ابزار تحلیل وب سایت گوگل آنالیتیکس و Omniture ، سعی کردیم شما عزیزان را با تفاوت های این دو ابزار آشنا کنیم تا با آشنایی هر چه بیشتر با این گوگل آنالیتیکس و Omniture بتوانید انتخاب بهتری برای بهبود سئو وب سایت خود و کسب رتبه ی بهتر در موتور جستجوی گوگل داشته باشید.

دوستان همیشه همراه تراپی، امید است آنچه در قالب مقاله ی فوق برای شما عزیزان ارائه کردیم، مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان و پاسخگوئی به کلیه ی سوالات تان می باشند.

لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 12 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر