برای صاحبان کسب و کار این مسئله بسیار مهم است که در دنیای دیجیتال هم به خوبی دیده شوند زیرا امروزه بسیاری از افراد جستجو برای پیدا کردن کالا و خدمات مختلف را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. بنابراین اینکه برند آن‌ها در صفحه ی اول نتایج موتور جستجو گوگل قرار بگیرید، به این معنا که وب سایت آن‌ها بتواند از موتور جستجو رتبه‌ی بهتری دریافت کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این بستگی به تکنیکی به نام سئو دارد. برای این منظور می‌توان از ابزارهای سئو استفاده کرد. در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید تا بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل را به شما معرفی کنیم.

بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل چه ابزارهایی هستند؟

در مقاله‌ی قبلی گفتیم که ابزارهای سئو شامل چند گروه می‌شود که عبارتند از :

  • بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلمات کلیدی
  • ابزارهای تحلیل سئو برای ایجاد لینک
  • ابزارهای بررسی ترافیک سایت
  • ابزارهای بررسی وضعیت وب سایت
  • ابزارهای تست سئو

بهترین ابزارهای سئو

و برخی از ابزارهای سئو که مربوط به جستجوی کلمات کلیدی بود را برای شما عزیزان بیان کردیم. در این مقاله نیز به معرفی دیگر ابزارهای سئو خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ابزارهای تحلیل سئو برای ایجاد لینک

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر بهینه سازی موتورهای جستجو برای کسب رتبه‌ی بهتر وب سایت شما، ایجاد دامنه‌ی اختیار خارج از صفحه برای سایت است. به این معنا که لینک دادن دیگر سایت‌ها به وب سایت شما، چگونه گوگل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر چه سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشد، گوگل شما را به عنوان منبع بهتر و معتبرتری می‌شناسد.

همیشه به خاطر داشته باشید که همه چیز به لینک تنها منتهی نمی‌شود، بلکه هر چه دامنه‌ی صفحات دیگر دارای رتبه بندی بالاتری باشد، بک لینک از آن‌ها، به سایت شما ارزش بیشتری خواهد داد.

Moz Link Explorer

یکی از بهترین ابزارهای سئو ، ابزاری است که توسط شرکت ماز ارائه شده است. شرکت Moz علاوه بر راه اندازی بلاگ، نرم افزار بهینه سازی موتور جستجو نیز ارائه می‌دهد. Moz دارای یک جعبه ابزار سئو است که دارای ابزار جستجوی کلمه‌ی کلیدی است و می‌تواند در این زمینه به بررسی وب سایت شما بپردازد.

این جعبه ابزار حاوی معیارهای لازم کلمه کلیدی مثل جستجوی ماهانه ی حجم کلمه کلیدی و تحلیل SERP می باشد. به این معنا که رتبه بندی سه وب سایت اول را برای کلمات کلیدی بررسی خواهد کرد.

Moz همچنین دارای ابزار جستجوی لینک است که می‌تواند مشکلات ساختاری یک وب سایت را تشخیص دهد. به طور مثال بررسی می‌کند که آیا همه‌ی لینک‌های سایت شما ایندکس گوگل شده‌اند یا نه؟ یا اینکه چگونه بک لینک‌ها نمره‌ی دامنه‌ی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ از ساختار لینک رقبای خود چه چیز می‌توانید بیاموزید؟ در واقع بررسی کننده‌ی سئو Moz می‌تواند چنین داده‌هایی را برای شما مهیا کند.

ابزارهای بررسی میزان ترافیک سایت

اندازه‌گیری ترافیک ارگانیک، یعنی تعداد افرادی را سایت شما را از طریق جستجو پیدا می‌کنند، نه از طریق تبلیغات گوگل. این تنها راهی است که می‌توانید متوجه شوید که رویکردهای شما برای بهینه سازی موتور جستجو درست عمل می‌کند یا نه.

بهترین ابزارهای سئو

Google Search Console

یک راه عالی برای دانستن اینکه آیا SEO سایت شما در Google درست کار می‌کند یا نه، دریافت مستقیم این اطلاعات از خود Google است. کنسول جستجوی Google هر آنچه را که باید در مورد نحوه نمایش یک وب سایت در جستجوی Google بدانید به شما نشان می‌دهد. این بدان معناست که هر چند وقت یکبار سایت شما در Google ظاهر می‌شود و کلمات کلیدی آن را در چه رتبه بندی قرار می‌دهد. همچنین نرخ کلیک شما را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید : آموزش شارژ اکانت گوگل ادوردز برای تبلیغات در گوگل

علاوه بر این ، کنسول جستجوی Google تجزیه و تحلیل پذیری احتمالی وب سایت ، مشکلات اسپم و اینکه کدام سایت‌ها به سایت شما پیوند دارند ، را تحلیل می‌کند، که البته همه‌ی این قابلیت‌ها به صورت رایگان است.

این ابزارها، از جمله بهترین ابزارهای سئو سایت بود که برای شما معرفی کردیم. از اینکه همواره ما راه همراهی می‌نمائید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید.

ما در تیم تراپی آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان و پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما گرامیان هستیم.

تاریخ انتشار 13 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر