کشورهای زیادی تا به امروز مبادلات ارزهای دیجیتالی را پذیرفته‌اند، که در این میان می‌توان به استرالیا، آمریکا و انگلستان اشاره کرد. با افزایش اطلاعات مردم در این زمینه، سایر کشورها نیز به  سوی پذیرش و به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال روی خواهند آورد. نیوزلند دقیقا یکی از کشورهایی است که جدیدا در این عرصه فعالیت می‌کند و مبادلات ارزهای دیجیتالی را آزاد کرده است. جهت اطلاع بیشتر از قوانین و مقررات و مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند با تراپی همراه باشید.  

مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند

Distributed Ledger Technology(DLT) یک پیشرفت جدید در علوم کامپیوتری است و جهت برقراری ارتباط بین دولت، مردم و شرکت‌ها در تبیین و تغییر مبانی تکنولوژیکی، شخص سوم را حذف نموده است. اخیرا یک اداره‌ی تکنولوژیکی در نیوزلند فرصت‌های فراوانی را در حوزه‌ی ارزهای دیجیتالی و تکنولوژی بلاک چین در اختیار عموم مردم قرار داده است.

مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند

پشتیبانی دولت نیوزلند از ارز دیجیتال

بر اساس گزارشی از نوآوری Callaghan، آژانس نوآوری کشورها نشان می‌دهد که دولت نیوزیلند به طور قابل توجهی از حوزه‌ی ارز دیجیتالی و بلاکچین حمایت می‌کند. آن‌ها مزایای بالقوه فن آوری‌های بلاک چین و توزیع لوجستیک را برای شرکت‌هایی که قصد دارند یک قدم جلوتر از این صنعت باشند، شناسایی می‌کنند.

هک در مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند

در طی چند ماه گذشته، مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند، مرکز توجه بسیاری از رسانه‌ها واقع شده است، با این حال شرکت‌ها و مردم از زیان‌های موجود به دلیل هک و کلاهبرداری در این زمینه بسیار رنج می‌برند. به طوریکه در بررسی‌های صورت گرفته شده توسط Cointelegraph ، 16 میلیون دلار بر اثر هک در مبادلات ارزهای دیجیتالی این کشور ربوده شده است. پس از اخبار منتشر شده، سازمان‌های دولتی شروع به پشتیبانی از اموال و سرمایه‌های شرکت‌ها و مردم کردند، از این رو پلیس نیوزلند واحدی را جهت بررسی به تخلفات مرتبط با هک به عنوان یک جرم غیر قانونی ایجاد کرد.

آئین نامه و قوانین معاملات ارزی

اداره بازارهای اقتصادی در نیوزلند اعلام کرده است، شرکت‌هایی که خدمات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتالی دارند، باید از الزامات و  قانون معاملات مالی در سال 2013 پیروی کنند. این بیانیه اساسا شما را از رفتار گمراه کننده و یا فریب آمیز یا ناپایدار ممنوع می‌کند.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط ایلیا زکی در Hackernoon هیچ قانون خاصی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتالی در نیوزلند وجود ندارد، تنها قوانینی وضع شده که با استفاده از آن‌ها می‌توان به صورت آزادانه به مبادلات ارزی با استفاده از ارزهای دیجیتالی پرداخت. از این رو اداره درآمد نیوزلند، ارزهای دیجیتالی را به عنوان یک سرمایه در نظر گرفته و براساس آن به محاسبه مالیاتی می‌پردازد.

مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند

در ادامه به 10 توصیه پیشنهادی ایلیا زکی در رابطه با استفاده از مقررات ارزهای دیجیتالی در نیوزلند پرداخته شده است:

  1. بهتر است دولت نیوزلند اجازه تجارت کالا و خدمات را با استفاده از ارزهای دیجیتالی در داخل و خارج از کشور بدهد.
  2. مبادلات ارزهای دیجیتالی در نیوزلند باید بیشتر تقویت شود، به طوریکه  تعهدات لازم جهت دو قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی توسط گروهک‌های تروزیستی AML / CFT­توسط اداره مالیات و بازارهای مالی پیگیری شود.
  3. نیوزلند بهتر است به کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی را دارند از طریق FMA،DIAمشاوره و پشتیبانی دهد.
  4. مبادلات ارزهای دیجیتالی مطابق با قوانین AML / CFT باید به حساب‌های بانکی، بانک‌های نیوزلند دسترسی داشته باشد.
  5. بازارگانان باید هزینه‌‌های مرتبط با پرداخت ارزهای دیجیتالی توسط افراد و سازمان‌های زیر نظر NZD100 یا مبادلات خارج از کشور ومطابق با الزاماتAML / CFTرا بدون از دست دادن حساب‌های بانکی خود برعهده گیرند.
  6. GST باید از خرید و فروش کالا و خدمات با استفاده از ارزهای دیجیتالی حذف گردد.
  7. اداره مالیات نیوزلند بهتر است قوانین مالیاتی دیگری را برای ارزهای دیجیتالی در نظر بگیرد.
  8. اداره مالیات نیوزلند بهتر است به جای پول نقد از ارز دیجیتالی برای پرداخت مالیات استفاده کند.
  9. بانک مرکزی نیوزلند بهتر است یک ارز دیجیتالی خاص را برای انجام مبادلات ایجاد منتشر سازد.
  10. نیوزلند بهتر است برای تبعیین قوانین ارز دیجیتال از کشورهایی نظیر استرالیا و انگلستان پیروی کند و یک سند باکس ایجاد کند.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید صمیمانه از شما سپاسگزاریم، در صورت هر گونه اطلاع بیشتر از نحوه‌ی مبادلات ارز دیجیتالی در نیوزلند لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران از آنها بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 03 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر