زمانی که قصد مسافرت به یکی از کشورهای خارجی را دارید اولین مسئله ای که وجود دارد این است که تلفن همراه خود را چه کنید و چگونه می توانید تماس های خود را برقرار نمایید؟ یکی از روش های انجام این کار استفاده از رومنیگ بین المللی است که استفاده از این طرح، منجر به هزینه های زیادی برای شما خواهد شد. پس باید به دنبال یک راه جایگزین رفت. استفاده از سیم کارت های خارجی به خوبی توانسته است تا حد زیادی مسئله هزینه زیاد رومینگ را حل کند. انواع مختلفی از سیم کارت های خارجی وجود دارد. اما مقاله امروز ما در رابطه با خبر صدور مجوز فروش سیم کارت های خارجی در ایران است. همراه ما باشید. 

بیشتر بخوانید :  

برای تهیه سیم کارت های خارجی دولت اعلام کرده است که شرکت های غیر دولتی می توانند مجوز فروش این سیم کارت ها را دریافت نمایند. البته برای دریافت این مجوز، شرکت باید تعهد های خاصی را در قبال حقوق مشتری رعایت کند. 

سیم کارت های خارجی

ضوابط و دستورالعمل فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی :

بر اساس اعلامیه دولت برای رعایت حقوق مشتریان و کنترل عملکرد افرادی که در زمینه فروش سیم کارت های خارجی در حال فعالیت هستند این طرح اجرا می شود. همچنین با توجه به تقاضای زیاد افراد برای خریداری این نوع سیم کارت ها، امکان بروز مشکلات فنی زیاد است و از این طریق می توان از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری کرد. 

توجه : همراهان عزیز نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که همچنان خرید و فروش انواع سیم کارت های ماهواره ای ممنوع است. همچنین سیم کارت هایی که تحت سرویس رومینگ ثریا و یا اینمارست در حال فعالیت هستند نیز غیر مجاز است.

مدت اعتباری که مجوز فروش سیم کارت های خارجی دارد؛ برای هر شرکت غیر دولتی 1 سال است. در صورتی که شرکت شما در ایران به ثبت رسیده باشد، می توانید تقاضای این مجوز را داشته باشید و همچنین باید تا 

پایان اعتبار این دوره، ماهیت حقوقی خود را حفظ نمایید. زمانی که شما مجوز را دریافت نمودید حق امضای اطلاعات مشترکین خود را نخواهید داشت و باید در حفظ امنیت این اطلاعات کوشا باشید. 

سیم کارت های خارجی

سیم کارت های خارجی

دریافت سیم کارت خارجی توسط مشترکین حقیقی : 

برای دریافت این سیم کارت در صورتی که مشتری شما کاربر حقیقی است باید یک کپی از اطلاعاتی شامل کارت ملی (و یا مشخصات گذرنامه برای اتباع خارجی)، نشانی دقیق پستی، کدپستی و شماره تماس دریافت نمایید و سپس قبض فروش رسمی را با ذکر شماره تلفن به مشترک ارائه نمایید.

دریافت سیم کارت خارجی توسط مشترکین حقوقی : 

برای دریافت این سیم کارت در صورتی که مشتری شما کاربر حقیقی است باید یک کپی از اطلاعاتی شامل شماره، محل و تاریخ ثبت،آدرس و کدپستی مرکز اصلی شرکت همچنین مشخصات کامل کارت ملی مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز شرکت (مطابق با مشخصات اشخاص حقیقی) دریافت نمایید و سپس قبض فروش رسمی را با ذکر شماره تلفن به مشترک ارائه نمایید.

 

خریداران محترم سیم کارت های خارجی باید توجه داشته باشید که فاکتورهای فروشی که به شما تحویل داده می شوند باید با سربرگ دارنده مجوز و ذکر نام و کد عامل فروش باشد. امیدواریم که اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با نحوه خرید سیم کارت های خارجی به دست آورده باشید. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید می توانید از طریق چت آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر