گواهینامه‌ی SSL را می‌شناسید؟ انواع گواهینامه‌ی بین المللی نظیر CELTA  و USMLE را چطور؟ گواهینامه LEED به منظور طراحی، ساخت، عملیات و نگهداری از ساختمان‌هايي باکارایی بالاتر، سالم و مقرون به صرفه‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. LEED يا مديريت انرژي و طراحي محيط زيست،گسترده ترین سیستم رتبه‌بندی ساختمان سبز در جهان است. در ادامه با تراپي همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد اخذ مدرك leed كسب نماييد.

چرا  گواهینامه LEED را دریافت کنیم؟

پلاکLEEDدر یک ساختمان، نشان از کیفیت و كارآمدي بالاي آن است. صدور گواهینامه LEEDبه معنای ساخت مکان‌هایي سالم و سازنده‌تر به منظور کاهش تنش بر محیط زیست با استفاده از انرژی و منابع باصرفه و كارآمد مي‌باشد. ساختمانهای تحت تأییدLEEDبه طور مستقیم به میزان 29.8 میلیارددلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا سال 2018 کمک خواهندکرد.

گواهینامه LEED

مزاياي ساخت ساختمان با استفاده از گواهینامه LEED

  • بهبود عملكرد مالي
  • کیفیت بهتر محیط زیست
  • صرفه جویی در انرژی و منابع، هزینه های عملیاتی پایین‌تر
  • بهبود سلامت با ایجادهوای پاک

گواهینامه LEED يك رويكرد جهاني

بیش از 79،000 پروژه درLEEDدر 160 کشور و منطقه در حال انجام است که شامل بیش از 15 میلیارد فوت مربع است. بسیاری از ساختمان‌های شناخته شده در جهان، گواهینامه LEEDرا کسب کرده‌اند. متخصصان ساختمان سازی حرفه‌اي در سراسر جهان با قوانين و معيارهايLEED کار می‌کنند تا سیستم‌هایی را که در سطوح جهانی، منطقه‌ای و محلی قابل اجرا هستند، ارائه دهند. این بدان معنی است که همه‌ي افراد در تمامي كشورها و شهرهاي دنيا قادر به زندگي در ساختمان‌هاي سبز خواهند بود.

انواع گواهینامه LEED 

گواهینامه LEED به منظور ارتقا و بهبود دانش در ساختمان‌هاي سبز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين مدارك نياز به آموزش و كسب تجربه و آزمون دارند كه هر 2 سال يك بار نياز به دريافت مجدد دارند.

LEED AP

اين مدرك براي افرادي است كه تأیید دانش پیشرفته در ساختمان سبز و تخصص در یک سیستم رتبه‌بندی ویژه leed را دارند. اين آزمون به منظور حفظ و ارتقا دانش و تخصص و سطح صلاحيت فعلي فرد است كه نشان دهنده‌ی عمق پیشرفته دانش در شیوه‌های ساخت و ساز سبز مي‌باشد. آزمونLEED AP به دو بخش تقسیم می‌شود. قسمت اول،امتحان LEED Green Associateاست که نشان دهنده‌ي دانش عمومی در مورد شیوه‌های ساخت سبز و قسمت دوم یک امتحان تخصصی بر اساس يكي از راهنما‌هاي مرجع LEED از جمله موارد ارائه شده در ادامه‌ي مطلب مي‌باشد:

  • طراحی ساختمان به علاوه ساخت و ساز
  • خانه
  • طراحی داخلی به علاوه ساخت و ساز
  • همسایگی
  • عملیات به علاوه  تعمیر و نگهداری
  • دانشيار سبز LEED

گواهینامه LEED

اين مدرك نشان دهنده‌ي دانش و اصول پايه‌ي طراحي سبز، ساخت و ساز و عملیات است. براي شركت در اين آزمون داوطلب نياز به تجربه درپروژه های LEED یا کار و مشارکت در اصول ساختمان سبز ندارد. این آزمون شامل 100 سوال به طور تصادفی است که باید در عرض 2 ساعت تکمیل شود.  محتوای این ازمون متمرکز بر فرآیند پروژهLEED (شامل طراحی یکپارچه)،مفاهیم پایداری اصلی،اصطلاحات سبز ساختمان و جنبه‌های مختلف سیستم‌هایLEED است.

LEED Fellow

اين دسته براي افرادي است كه حداقل 10 سال سابقه‌ي كار در زمينه‌ي تجربه‌ي حرفه‌اي در ساختمان سبز دارند يا از طرف همكاران معرفي شده‌اند. افرادي كه در اين دسته قرار مي‌گيرند بايد حتما مدرك LEED AP را گرفته باشند.

ثبت نام در آزمون LEED

برای ثبت نام در آزمون دانشیار سبز LEED هیچ پیش نیاز یا پیش شرطی وجود ندارد، با این حال بهتر است با استفاده از آموزش‌هاي داوطلبانه یا تجربه کاری در LEED و مفاهیم ساختمان سبز در این آزمون شرکت کنید.

براي ثبت نام در آزمون LEED AP، بايد مدرك معتبر دانشيار سبز LEED را داشته باشید و حداقل 18 سال سن داشته باشید.

مراحل ثبت نام برای دریافت گواهینامه LEED

در ادامه به مراحل اخذ مدرك leed اشاره شده است:

  • جهت اخذ مدرك leedبايد به حساب کاربری خود در سایت usgbc.orgواردشوید و به قسمت گواهی نامه‌ها بروید.
  • امتحان مورد نظر خود را انتخاب نمایید
  • روندثبت نام امتحان را کامل کنید
  • تاریخ و محل امتحان را در prometric.com/gbciبرنامه ریزی کنید

در صورتی که در آزمون دانشیار سبز LEED شرکت می کنید باید 250 دلار (200 دلاربرای عضویت درUSGBC،100دلار برای دانش آموختگی) بپردازید.

برای شرکت در آزمون LEED AP: 350 دلار (250 دلار برای اعضایUSGBC) بپردايد.

جهت شركت در آزمون ترکیبی (LEED Green AssociateوLEED AP):  550 دلار (400 دلار برای اعضایUSGBC)

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 08 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر