اگر شما دانشجوی پزشکی هستید و در آینده تصمیم دارید به کشور آمریکا سفر کنید و یا در حال حاضر یک پزشک بسیار مجرب هستید و قصد طبابت در کشور آمریکا را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از آزمون های بین المللی به نام آزمون USMLE(یو اس ام ال ای) آشنا کنیم. تا پایان همراه تراپی باشید.

پرداخت هزینه آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)

آزمون USMLE(یو اس ام ال ای) چیست؟

(USMLE(United States Medical Licensing Examinatio آزمون مجوز پزشکی آمریکا، یک آزمون سه مرحله ای است که برای کسب پروانه پزشکی در آمریکا می باشد که توسط اتحادیه فدراسیون انجمن پزشکی آمریکا (FSMB) و هیئت ملی بازرسان پزشکی آمریکا (NBME) پشتیبانی می شود. آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)، توانایی پزشک در به کارگیری دانش، مفاهیم و اصول پزشکی می باشد و برای نشان دادن مهارت های پایه ای بیمار محور، که در زمینه سلامتی و بیماری اهمیت دارد، می باشد. هر مرحله از سه مرحله آزمون USMLE، مکمل یکدیگر هستند و هر مرحله از آزمون به تنهایی، کاربردی ندارد.

مراحل آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)

همانطور که گفتیم، آزمون USMLE(یو اس ام ال ای) در سه مرحله برگزار می شود که هر کدام از مراحل، مکمل دیگری است. در ادامه شما را با این سه مرحله آزمون و نحوه ثبت نام در آن، آشنا خواهیم کرد. با ما باشید.

مرحله اولUSMLE Step 1

مرحله یک، عبارتست از : ارزیابی و تشخیص میزان درک و فهم شما و نیز میزان به کارگیری عملی مفاهیم پایه ای دانش پزشکی با تاکید خاص بر اصول و مکانیزم های زیربنایی حوزه سلامت و بیماری و روش های درمان. این مرحله همچنین برای تضمین تسلط بر اصول علمی مورد نیاز در طول مدت زمانی که پزشک به کار طبابت مشغول است و در کنار آن علم خود را به روز رسانی می کند به منظور تشخیص شایستگی پزشک می باشد.

آزمون مرحله اول در یک روز برگزار می شود. این آزمون به 7 بلوک 60 دقیقه ای تقسیم می شود و کلا در 8 ساعت مدیریت می شود. تعداد سوالات در هر بلوک، می تواند متفاوت باشد، اما از 40 سوال تجاوز نمی کند. تعداد کل سوالات نیز از 280 سوال بیشتر نخواهد بود.

مرحله دوم :    USMLE Step 2 CKو  USMLE Step 2 CS  

مرحله دوم عبارتست از : ارزیابی اینکه آیا شما قادر به به کارگیری علم پزشکی، مهارت ها و فهم علوم پزشکی بالینی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری، می باشید یا نه. در این مرحله توجه شما به اصول علوم بالینی و مهارت های پایه ای بیمار محور، تضمین می شود.

آزمون مرحله دوم نیز در یک روز برگزار می شود. این آزمون به 8 بلوک 60 دقیقه ای تقسیم می شود و در 9 ساعت مدیریت می شود. تعداد سوالات هر بلوک نیز می تواند متفاوت باشد که تعداد آن ها در ابتدای هر بلاک ذکر شده است اما از 40 سوال تجاوز نمی کند. تعداد کل سوالات از 318 سوال بیشتر نمی شود. در روز آزمون، 45 دقیقه زمان استراح و 15 دقیقه زمان آموزش آزاد برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود.

آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)

مرحله سوم :  USMLE Step 3

مواد آزمون مرحله سوم توسط کمیته آزمون حرفه ی پزشکی مشخص و آماده می شود. این مرحله از آزمون مربوط می شود به مدل مبتنی بر داده ی عملی پزشکی عمومی در آمریکا . در مرحله سوم یک ارزیابی نهائی از پزشک به عمل می آید.

آزمون مرحله سوم در دو روز برگزار می شود. آزمون روز اول شامل 233 تست می باشد که به 6 بلاک تقسیم می شود. برای هر بلاک 60 دقیقه زمان در نظر گرفته می شود. به طور تخمینی، مدت زمان آزمون روز اول از مرحله سوم، 7 ساعت می باشد.

 

نحوه ثبت نام در آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)

 

توجه نمائید که : چنانچه دانشجو یا فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه های خارج از آمریکا باشید نحوه ثبت نام و میزان هزینه پرداختی، متفاوت می باشد.

دوستان و همراهان گرامی، به منظور انجام پرداخت برای شرکت در آزمون USMLE(یو اس ام ال ای) ، توسط تیم تراپی، مطابق مراحل زیر عمل نمائید:

مرحله اول : چنانچه از قبل در این وب سایت اکانت ندارید، وارد سایت تراپی شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمائید.

مرحله دوم : به قسمت "خدمات" بروید و از آنجا " ویزا/ مستر" را انتخاب نمائید و سپس " پرداخت با ویزا/مستر" را کلیک نمائید. یا از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. (در این قسمت می بایست لینک پرداخت آزمون USMLE(یو اس ام ال ای) را به همراه معادل ارزی مبلغ مورد نظر برای ما ارسال نمائید. ما در اسرع وقت عملیات پرداخت را برای شما انجام خواهیم داد.)

پرداخت هزینه آزمون USMLE(یو اس ام ال ای)

تاریخ انتشار 21 خرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    حسن رییسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    با سلام و سپاس.نام دانشکده های پزشکی ایران توو فرم ثبت نام ucfmg نیست که دیگه به مرحله پرداخت هزینه ازمون برسیم؟؟

  • تصویر آواتار
    حسن رییسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    با سلام .اسم دانشگاه های پزشکی ایران اصلا توو فرم ثبت نام ecf بابا نمیات که به پرداخت برسه.

فرم ارسال نظرات کاربر